Hur tjänar man pengar till klasskassan?
Forum > Off Topic > Hur tjänar man pengar till klasskassan?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sikelvargen
Elev |
Vi ska åka på klassresa till liseberg i vår/sommar
Men vi behöver mycket pengar pga vi är många i klassen. Skriv hur ni gjorde för att tjäna pengar och hur mycket pengar ni fick. jag älskar vargar!och katter!och julen! 27 okt, 2011 18:48 |
|
linnvendela
Elev |
Vi har nyss säljt kakor och tjänade drygt 7000
Jaha. 27 okt, 2011 18:51 |
|
Savi
Elev |
Julblommar är väldigt populärt. Alla i klassen sålde under första året tillsammans. Kommer inte ihåg hur mycket vi fick ihop men vi kunde åka på resor runt hela Sverige varje år, har två-tre klassfester varje år, samt att vi hade över när vi gick ut så vi kunde köpa något väldigt fint till vår lärare
27 okt, 2011 18:53 |
|
ginny_ginny
Elev |
27 okt, 2011 18:53 |
|
si_tonks
Elev |
Jag och min parallel-gjorde massor av kakor och bulla och köpte in läsk och korv till öppet hus för någon vecka sedan och vi fick in 22 000 kr
![]()
27 okt, 2011 18:54 |
|
Enchanted
Elev |
I min förrförra klass hade vi loppis, sålde kakor från det här stället http://www.kakservice.se/?gclid=CKjf4LWpiawCFUcj3godfU8cBQ och lite andra saker
27 okt, 2011 18:54 |
|
Luna 1
Elev |
Vi har discon på vår skola! 20 kronors inträde och så har man köpt typ nappar som man säljer!
VÄÄÄLDIGT bra sätt, men lite dyrt kanske.. Eh, don't know. Iaf, Moldemort sålde korv och dem fick typ 8000!
Tumblr.
27 okt, 2011 18:56 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Bakar bullar och säljer till människor som nyss kommit ut från lokala butiken (ahahah så var det i "byn" Kode. Det stod alltid barn och ungdomar där som sålde grejer för klassresornas skull).
Även newbody lönade sig när vi sålde i högstadiet. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 27 okt, 2011 19:00 |
|
Sikelvargen
Elev |
Tack för alla bra tips!
jag älskar vargar!och katter!och julen! 27 okt, 2011 19:11 |
|
cisssi7
Elev |
om ni har ett cafe i eran skola kan ni fråga om ni får sälja kakor varje fredag.
9:orna im min skola förra året gjorde det 27 okt, 2011 19:30 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen