Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Du är beroende av datorer när...

Forum > Off Topic > Du är beroende av datorer när...

1 2 3
Användare Inlägg
Minidjuret
Elev

Avatar

+2


Du är beroende av din dator när:
1. Du skriver på ett vanlig papper och förväntar dig att det ska bli understruket om du stavar fel
2. Du blir förvirrad när det inte blir så
3. Du letar efter raderar knappen på pappret
4. Du blir förvirrad när du inte hittar den
5 Om det står att du ska klicka på "any key" så letar du skitlänge på tangentbordet efter "any Key" knappen.
6. Du blir förbannad när du inte hittar den
7. Eftersom du tror det är fel på ditt tangentbord
8. När du pratar med någon tror du att det ska komma i en textruta
9. Du tror också att om personen inte svarar är den "offline"
10. Du använder ord som "Vgd, ok, brb, fb" m.m när du pratar vanligt
11. När folk inte fattar vad du menar stirrar du konstigt på dem
12. Efter varje mening som du sagt tänker du tyst i hjärnan" punkt, frågetecken, utropstecken".
13. När du skriver på ett vanligt papper skriver du" h3j! j4g h3t3r ..."
14. När folk inte förstår det heller stirrar du jättekonstigt på dem och behandlar dem som luft
15. När du ska mata din hund/katt släpper du matburken på dem
16. Och tror att du har matat dem
17. När du ska göra rent i ditt husdjurs bur/akvarium/kattlåda leter du superlänge efter "rengöra" knappen
18. Du blir irriterad om du inte hittar den
19. Och tror att datorn hackar
20. När din lärare pratar letar du efter "stäng av" knappen
21. Du blir irriterad när du inte hittar den
22. Om någon pratar lågt letar du efter volymknappen
23. Du hittar den inte och blir arg
24. Du har fler vänner på facebook än i verkligheten
25. Du sitter mer vid datorn än vad du gör med allt annat
26. Om din dator inte startar börjar du gråta
27 När folk undrar vad som hänt och du förklarar varför och de bara skrattar så smäller du till dem
28. När någon har kommenterat din bild/ditt inlägg på facebook/blogg blir du överlycklig
29. När du får en vänförfrågan accepterar du den utan att titta vem det är
30. Du skulle aldrig göra samma sak om en främling frågade dig öga mot öga
31. Du är medlem på minst 15 olika sidor
32. Du på facebook " asså ofta h*n sa så till dig, h*n sa så till mig med" du på riktigt "va, sa h*n så?! Jag önskar h*n gjorde det till mig med...
33. Du tror du är jättecool om du skriver ett inlägg på din blogg/facebook och minst 10 gillar
34. Du tycker att stationära datorer är "gamla"
25. Du läser detta....

Skrivet av: Louise (Jag Minidjuret)

Jag skulle kunna fortsätta läääängre....xD

26 okt, 2011 22:20

Detta inlägg ändrades senast 2013-04-24 kl. 15:59
Antal ändringar: 1

leumas vän
Elev

Avatar


Den här då: Du skriver ut ett tomt word dokument för att få ett blankt papper. =D

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fa.deviantart.net%2Favatars%2Fd%2Fr%2Fdragonhug.gif%3F1

26 okt, 2011 22:21

Minidjuret
Elev

Avatar


Hahahahha!

26 okt, 2011 22:22

Borttagen

Avatar


Hög roliht

26 okt, 2011 22:24

Borttagen

Avatar


Haha fett awesome Like på den alltså! Gör typ allting hehe xD

26 okt, 2011 22:29

Borttagen

Avatar


Detta är lite random, jag vet men, men...
Jag hade en period för rätt länge sen då jag spelade väldigt mycket på mitt Nintendo DS. Paus-knappen sitter strax under knapparna man använder för att styraellerhoppaellerwhatever. Så, nån annan gång satt jag och läste, någon börjar prata med mig och jag försöker av gammal vana att pausa boken.
Jag var nog rätt beroende...

26 okt, 2011 22:29

Wingardium Leviosa
Elev

Avatar


"15. När du ska mata din hund/katt släpper du matburken på dem"

Bäst. ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Fe41a07e42c44dbc76381ca8019b0ef8d%2Ftumblr_mhixnxAhUi1rx4fhzo1_500.gif

26 okt, 2011 22:30

Ida S
Lärare

Avatar


Haha, kul lista!

Inte riktigt samma sak, men jag brukar läsa fanfictions i iPhonen och så fort jag ska kolla klockan tittar jag ju högst upp i displayen.
Det har jag börjat göra även när jag läser böcker- jag tror att jag kan se hur mycket klockan är om jag tittar högst upp på sidan

"we live together, and harry does all the cooking."

27 okt, 2011 09:11

Dini99
Elev

Avatar


Hahaha! Awesome lista!

♥♥♥

"What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?"

27 okt, 2011 10:02

Borttagen

Avatar


OMFG. Det flesta av påståenderna stämmer in på mig! Insane, jag är beroende av datorer! O.o

27 okt, 2011 10:05

1 2 3

Forum > Off Topic > Du är beroende av datorer när...

Du får inte svara på den här tråden.