Kan nån hjälpa mig lite med läxan?
Forum > Off Topic > Kan nån hjälpa mig lite med läxan?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
EMELESEL
Elev |
Jag måste ha läst Anne Franks dagbok i skolan som hemläxa, men jag orkar inte läsa den. Har nån nån resension om den? Jag måste kunna berätta om den!
:/ Ow, ow... 24 okt, 2011 15:44 |
|
Luna 1
Elev |
Anne Franks dagbok är super.
Tycker faktiskt du borde ta tag och läsa om den! Anne är en helt otroligt intressant "karaktär" bara om man förstår!
Tumblr.
24 okt, 2011 15:47 |
|
expelliarmus
Elev |
Just read the book. Har skrivit om den, men tyvärr så delar jag inte med mig :-) Min uppgift, mitt betyg.
24 okt, 2011 15:52 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Säger som de andra - det är nog bara att läsa den. ^^ Det kan väl inte vara så jobbigt? Har inte läst den själv men jag ska för den verkar jättebra...
![]()
24 okt, 2011 15:57 |
|
leumas vän
Elev |
24 okt, 2011 16:02 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Oh, jag önskar att skolan hade "tvingat" oss att läsa den för då skulle jag fått tummen ur och gjort det. Nu har jag bara fått höra om att den är känd, har starkt innehåll och förmedlar budskap som vi borde hålla koll på.
LÄS DEN! Det är en skoluppgift så bara gör det. Mata några sidor vare morgon och kväll (bara ett par sidor på morgonkvisten medan du tar dig till skolan eller liknande).. bara så att det blir liten rullians på läsningen. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 24 okt, 2011 16:08 |
|
Borttagen
|
Googla på det om du känner att du verkligen kommer dö av att läsa boken.
Men tänk på att göra om meningarna, hitta på lite egna synpunkter efter det du kopierar eller läst om boken och gör texten mer ''din''. LÄS BOKEN! 24 okt, 2011 16:39
Detta inlägg ändrades senast 2011-10-24 kl. 16:44
|
|
childhoodlight
Elev |
Jag håller med majoriteten - läs den. Det är ditt betyg och om du vill kämpa för det bör du faktiskt läsa boken, inte kopiera av någon annan eller kopiera från internet, det är inte att "ta hjälp".
Lycka till! :-)
24 okt, 2011 16:41 |
|
grodan-boll
Elev |
Läs boken!
Den är väldigt intressant att läsa och absolut läsvärd! SpellHallow44 @ Pottermore http://spellhallow.tumblr.com/ 24 okt, 2011 16:42 |
|
EMELESEL
Elev |
Men altså, jag hinner inte läsa den!
Uppgiften är tills imorron, och jag ska ha läst hela. Jag har fakriskt läst en del (till sidan 21) men jag hinner inte, jag kommer inte komma hem idag innan typ halv nio, så jag hinner inte. 24 okt, 2011 16:48 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen