Water for elephants
Forum > Off Topic > Water for elephants
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elderwand
Elev |
Checkade sökfunktionen och fann ingen liknande tråd så jag kör på!
Någon som sett filmen och vad tycker ni om den? Bara för att få upp diskussioner som alltid är spännande skulle det vara roligt om folk kunde försöka motivera sitt svar så gott som möjligt! Jag tycker filmen är bra och det är inte bara för att Robert Pattinson är med (tror inte det är en själ som inte vet att jag avgudar den mannen vid det här laget, hehe). Jag tycker det är en väldigt genomtänkt film, välgjord och något jag skulle kunna kalla en bra film over all. Varför? Jo, därför att båda huvudkaraktärerna har ett förflutet (Jacob Jankowski och Marlena). De har inte haft ett perfekt liv och framförallt visar filmen att livet på en cirkus inte alltid lätt, man får kämpa för att komma långt och märkas. Jag älskar att den är så dramatisk (syftar på August - Marlenas man - framförallt), forbidden love går nästan alltid hem. Dock kan jag känna att filmen från och till var lite enkel på vissa ställen. Den grävde liksom inte i djupet för att få fram känslan av att allt känns hopplöst vilket jag tror hade varit ett plus för att få fram mer känsla i det hela, men vem vet? Det kanske var meningen att den skulle vara så. Den finns ju på bok och man får ta hänsyn till att allt inte går att få med i filmen, precis som med Harry Potter. So, what did you think about the movie?
23 okt, 2011 20:07 |
|
expelliarmus
Elev |
Jag har velat se den så länge. Men det är en sån där film som jag så gärna vill se att jag inte har sett den än bara för att jag vill spara den till något riktigt mystillfälle. Vi kanske kan se den på höstlovet, det skulle vara mys!? ♥
23 okt, 2011 20:09 |
|
Elderwand
Elev |
^ Självklart (har du gömt vem du pratar med?)!!! Det skulle vara så mysigt/underbart/bäst! ♥ Speciellt med Rob i rutan, hihi
23 okt, 2011 20:12 |
|
Borttagen
|
Jag känner att den inte var så passionerad, men jag älskar hur den var filmad i miljöerna, man blir gripen av hur alla varma färger kommer fram och man får bara den här mys känslan över det hela. Älskar elefanten och musiken också :]
Och för att inte tala om Robert när han tar hand om elefanten och tar hand om den♥ Fast jag älskar alla andra skådespelare dom med ![]() Haha sorgligt att han var förkyld när dom skulle ha kärleks scenen eller vad man nu än ska kalla det xD 23 okt, 2011 20:31 |
|
Elderwand
Elev |
23 okt, 2011 20:32 |
|
NinaE
Elev |
jag har sett filmen
25 okt, 2011 17:57 |
|
Ginnyy
Elev |
Det är en film som jag väldigt gärna vill se, som jag tyvärr inte sett. Reese Witherspoon är dessutom lite av en förebild för mig
25 okt, 2011 18:02 |
|
EMELESEL
Elev |
Har inte sett den, är den bra??
25 okt, 2011 18:13 |
|
Elderwand
Elev |
25 okt, 2011 19:37 |
|
Danzi
Elev |
Jag tyckte den var riktigt, riktigt bra! Blev även några tårar, hihi.. en film jag absolut kan rekommendera till alla som inte sätt den!
![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
1 nov, 2011 23:54 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen