Varm choklad.
Forum > Off Topic > Varm choklad.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nanyria
Elev |
I helgen hade jag och min pojkvän myskväll och gjorde varm choklad samt såg om HP1.
Det var en otroligt mysig känsla, nu när det börjar bli lite kallare, något som jag rekommenderar till er alla Vi gjorde då "riktig" varm choklad, dvs vi smälte ner choklad i mjölk och lät det precis koka upp, sen hade vi på grädde som vi hade tillsatt lite socker och vaniljextrakt i. Det tar ca 10 min att göra och är OTROLIGT gott. Do try! 23 okt, 2011 16:16
Detta inlägg ändrades senast 2011-10-23 kl. 17:41
|
|
Fluffi
Elev |
Oj låter Mumsigt ;P
PERCYYYYYY 23 okt, 2011 16:18 |
|
Buddha
Elev |
Yum yum!
23 okt, 2011 16:28 |
|
Nanyria
Elev |
Finns ett fint recept på joyofbaking.com
23 okt, 2011 16:29 |
|
Minidjuret
Elev |
Nom nom nom nom nom....8D
23 okt, 2011 16:47 |
|
Amandan
Elev |
23 okt, 2011 16:49 |
|
Minidjuret
Elev |
^
Det ska nog vara Mjölk xD 23 okt, 2011 16:51 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Mmmm låter gott! Jag köpte faktiskt en "chokladsticka" på chokladfestivalen som man skall stoppa ner i en kopp med varm mjölk: skall tydligare vara en möjlighet till att göra en snabb varm choklad med "riktigt" choklad
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 23 okt, 2011 16:51 |
|
Amandan
Elev |
^ Påtal om det med choklaad.
Är chokladfestivalen värd att gå på? Det är ju ändå 100 kr i inträde.. Min tumblr!
23 okt, 2011 16:53 |
|
Minidjuret
Elev |
Har jag missat något stort, vad är chokladfestivalen. Jag misstänker att det är en festival om choklad...Men var?
23 okt, 2011 16:54 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen