Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Varm choklad.

Forum > Off Topic > Varm choklad.

1 2 3 4
Användare Inlägg
Nanyria
Elev

Avatar

+1


I helgen hade jag och min pojkvän myskväll och gjorde varm choklad samt såg om HP1.
Det var en otroligt mysig känsla, nu när det börjar bli lite kallare, något som jag rekommenderar till er alla
Vi gjorde då "riktig" varm choklad, dvs vi smälte ner choklad i mjölk och lät det precis koka upp, sen hade vi på grädde som vi hade tillsatt lite socker och vaniljextrakt i.

Det tar ca 10 min att göra och är OTROLIGT gott.
Do try!

23 okt, 2011 16:16

Detta inlägg ändrades senast 2011-10-23 kl. 17:41
Antal ändringar: 1

Fluffi
Elev

Avatar


Oj låter Mumsigt ;P

PERCYYYYYY

23 okt, 2011 16:18

Buddha
Elev

Avatar


Yum yum!

23 okt, 2011 16:28

Nanyria
Elev

Avatar


Finns ett fint recept på joyofbaking.com Den sidan är AWESOME.

23 okt, 2011 16:29

Minidjuret
Elev

Avatar


Nom nom nom nom nom....8D

23 okt, 2011 16:47

Amandan
Elev

Avatar


I mjööl? :o Kan man ha det? :o
Är jag dum, eller ska det vara mjölk?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltc0jeaRGd1qlqgbzo1_r1_400.gif Min tumblr!

23 okt, 2011 16:49

Minidjuret
Elev

Avatar


^
Det ska nog vara Mjölk xD

23 okt, 2011 16:51

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Mmmm låter gott! Jag köpte faktiskt en "chokladsticka" på chokladfestivalen som man skall stoppa ner i en kopp med varm mjölk: skall tydligare vara en möjlighet till att göra en snabb varm choklad med "riktigt" choklad Ska testa den någon dag i veckan

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

23 okt, 2011 16:51

Amandan
Elev

Avatar


^ Påtal om det med choklaad.
Är chokladfestivalen värd att gå på? Det är ju ändå 100 kr i inträde..

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltc0jeaRGd1qlqgbzo1_r1_400.gif Min tumblr!

23 okt, 2011 16:53

Minidjuret
Elev

Avatar


Har jag missat något stort, vad är chokladfestivalen. Jag misstänker att det är en festival om choklad...Men var?

23 okt, 2011 16:54

1 2 3 4

Forum > Off Topic > Varm choklad.

Du får inte svara på den här tråden.