Världens undergång - trams?
Forum > Off Topic > Världens undergång - trams?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Visste ni att enligt den 90-åriga Harold Camping så skulle världen ha gått under år 2000, den 21 maj 2011 och igår, den 21 oktober (igår). Men hallå, vi lever ju fortfarande? Någon annan än jag som irriteras över att han får så mycket uppmärksamhet? En så gammal och senil gubbe som har haft fel 3 gånger nu. Varför ska vi tro på att världen kommer gå under den 23 December 2012? Folk låter sig skrämmas upp över såna här saker, som jag tycker är väldigt falska. Vissa tog till och med självmord för att världen skulle gå under i maj! Vad tror ni, är han bara en lögnaktig gubbe eller kan det ligga något sant i det han säger?
Tack för mig. 22 okt, 2011 16:06 |
|
Borttagen
|
Detta är en illusion. Vi lever i de dödas värld.
22 okt, 2011 16:09 |
|
adliitam
Elev |
22 okt, 2011 16:10 |
|
expelliarmus
Elev |
22 okt, 2011 16:12 |
|
Ginnyy
Elev |
Skrivet av adliitam: Han är helt klart en lögnaktig gubbe!!!! behöver han ju inte vara, han sprider ju bara vad han tror på. Jag går runt och säger att Hogwarts finns på riktigt, ljuger jag för att jag säger vad jag tror på? Jag tycker inte att han har fått alls lika mycket uppmärksamhet den här gången som han fick i maj, folk börjar tagga ner lite grann
22 okt, 2011 16:16 |
|
Ladusvalan
Elev |
Jag brukar ofta avfärda de där tankarna eftersom de inte låter särskilt rimliga; hur skulle en person kunna förutspå något sådant? Dock kan ju ingen garantera att det inte är sant när folk påstår sådana saker, men varför ens bry sig om sådant? Varför gå runt och oroa sig över domedagen i stället för att leva i nuet, och ta saker för vad de är. Dessutom tror jag inte att jorden kommer att gå under på en dag (plus att det nog inte är jorden som går under, utan snarare vi människor - jorden kommer nog att klara sig bra även utan oss)...
Sammanfattning: Man behöver inte oroa sig! Ingen vet vad som kommer hända i alla fall... 22 okt, 2011 17:22 |
|
Borttagen
|
Tihi.. Jag och MonsterCookie trodde världen gick under idag! XD
22 okt, 2011 17:24 |
|
Borttagen
|
Skrivet av expelliarmus: Jag är död. Gick under igår. Haha, jag med... Nej, men ärligt, tycker han är konstig... Fattar inte riktigt hur man tror på honom... Jag menar, liksom, det är ju typ som det här: "Jorden kommer gå under om ett år." - 2 år senare - "Jag skoja bara, den går under om två månader." Makes no sense... 22 okt, 2011 17:30 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av Borttagen: Någon annan än jag som irriteras över att han får så mycket uppmärksamhet? Jag kan inte annat än förundras lite... i denna tråden uppmärksammar ju du honom? Eller har jag missat något? ;D Nej, det kan inte ligga det minsta sanning i vad han säger eftersom han dragit fram matematiskt trams ur Bibeln. EN JÄKLA BOK SOM MÄNNISKAN SKRIVIT IHOP! WTF liksom,. hahaha jag orkar inte xD ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 22 okt, 2011 17:33 |
|
Greenbloodyrose
Elev |
Jag vet inte om det är trams eller värkligt, man får tro vad man vill.
Min kompis trode att världen skullen gå under så hon pratade hela dagen lång om hur man kunde skydda sig om det kommer jordbävningar eller liknadne. Jag lysnade på henne men var inte helt säker på att det var sant och det visar ju sig att han inte hade rätt. Min kompis var ganska rädd men varken hon eller jag är död idag.
22 okt, 2011 17:37 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen