Bortförklaringar för försening
Forum > Off Topic > Bortförklaringar för försening
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Vilka är era bästa bortförklaringar för att ni kommer för sent?
Mina är att det var motvind i korridoren eller att jag blev sen för att jag stod utanför klassrummet och försökte komma på en bortförklaring 20 okt, 2011 17:49 |
|
Borttagen
|
Den roligaste min lärare berättade för oss, var om en elev som alltid kom för sent och alltid hade de otroligaste och sämsta bortförklaringarna, ett exempel:
Eleven: Ursäkta att jag kom för sent, men strömmen hemma gick och jag var tvungen att mjölka våra kor för hand, innan jag drog till skolan. <Samma dag, på kvällen ringer min lärare upp hans föräldrar för att kolla om historien stämde, hans mamma svarar.> Läraren: Ja, er son kom för sent idag och sade att ni hade haft strömavbrott. Mamman: Va? Nej vi har inte haft strömavbrott. Läraren: Så ni kunde mjölka korna som vanligt då? Mamman: Va? Vilka kor? Liksom vem är så dum att man kommer på en sådan extremt dålig bortförklaring? :' 20 okt, 2011 17:54 |
|
Borttagen
|
''Förlåt att jag är sen, men jag var tvungen att prata lite vett i några elever som sa att du var en dålig lärare''
''Förlåt att jag är sen, alla i korridoren ville ha min atograf'' Fast jag struntar i bortförklaringar eftersom lärare inte lyssnar på dem iallafall. Så jag kör bara på: ''Jag blev bortrövad av en alien, var med i ett rån och min grannes hund åt upp min penna och läxan gav jag till en uteliggare eftersom han sa att han hade så tråkigt och jag tyckte det kunde göra honom lite nytta'' 20 okt, 2011 17:56 |
|
J00KERN
Elev |
20 okt, 2011 17:58 |
|
Borttagen
|
"Jag är inte sen, jag kom precis när jag hade planerat"
20 okt, 2011 18:07 |
|
Borttagen
|
Jag har sagt en gång "jag var hård i magen". He asked no futher question, och läraren var liksom den enda som inte fattade att jag var oseriös. Lol.
20 okt, 2011 18:09 |
|
expelliarmus
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag har sagt en gång "jag var hård i magen". He asked no futher question, och läraren var liksom den enda som inte fattade att jag var oseriös. Lol. HAHHAAHAH FRIDA, min guldstjärna!!! ♥ Eh, vad kör jag med för bortförklaringar? "Bussen/tåget var sent!" - fast det är ju egentligen inga bortförklaringar eftersom det typ alltid stämmer "Det var mycket trafik och jag fastnade med moppen i ett rödljus som inte ville bli grönt!" "Jag orkade inte vakna!" osv... rätt lame
20 okt, 2011 18:13 |
|
Elley
Elev |
"Fint folk kommer alltid sent"
Får dock folk att börja garva (vet inte varför, sjukt tråkigt egentligen) och det uppskattas inte :3
http://nouw.com/ellenfelixson/
20 okt, 2011 18:16 |
|
scarhead
Lärare |
20 okt, 2011 18:18 |
|
Borttagen
|
"Jag glömde läxan när jag kommit och blev tvungen att gå tillbaka och hämta den."
20 okt, 2011 18:28 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen