Jul
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elderwand
Elev |
Hallå söta mugglisar. Nu är det så att julen närmar sig, och passande nog tänkte jag höra vad ni tycker är bäst om med julen?
Jag älskar doften av lussebullar och knäck. Det är bara så jul för mig och så mysigt. Jag älskar att stå och baka pepparkaka med mamma och då hon inte ser slurpa i mig lite deg. Jag älskar snö. och paketen är ju ett plus också hihi
20 okt, 2011 16:52 |
|
Josefinpotter
Elev |
julafton och min födelsedag, heheheheheheh
Gryffindor :D 20 okt, 2011 16:59 |
|
Bugglan
Elev |
Julafton tycker jag är årets bästa dag! ♥
Jag älskar julstämningen. När man går runt på stan i vintermörkret och ser alla ljus som lyser och allt julpynt. Jag älskar när släkten samlas på julafton, när alla tittar på Kalle Anka tillsammans. Jag älskar när man bakar pepparkakor och lussebullar. Och när jag äter upp all pepparkaksdeg... Jag älskar när man sitter uppe sent på kvällen innan julafton och försöker bli klar med alla julklapparna och komma på julklappsrim, och varje år tänker man att man måste börja med julklapparna tidigare nästa år. Fast så blir det aldrig. Jag älskar när jag och min syster ska klä julgranen tillsammans, och alltid börjar bråka om hur det ska vara. Och jag älskar att få julklappar... :3 Haha gud vad många saker det blev, nu längtar jag jättemycket efter julen! 20 okt, 2011 17:04 |
|
Wingardium Leviosa
Elev |
Jag älskar julsånger, jag älskar att tända ljus (och doften när man blåser ut dem ♥) och jag älskar att det är mörkt och snöigt och ljusstakar i fönstren och den där lite barnsliga längtan efter julklappar. Jag älskar att se på julklapparna under granen och titta avundsjukt på den som får det största (det gör jag fortfarande hihi).
Längtaaaaaaaaaaaaar. ccc':
20 okt, 2011 17:08 |
|
Elderwand
Elev |
20 okt, 2011 17:10 |
|
Knizzlare
Elev |
Älskar stämningen, julpynt, all god mat och godis, julkalendern på tv, chokladkalendrar, alla paket och julmusik ♥♥♥
![]()
20 okt, 2011 17:13 |
|
Borttagen
|
Jag röstar ner på julen
Fast det här kanske beror på att jag inte alls tycker om vintern? o.o Blä för snö! 20 okt, 2011 17:22 |
|
Elderwand
Elev |
Maten håller jag med om att den inte är min favorit heller :c dock dels för att jag är veggo och då kan man ju typ i princip inte äta någonting på julbordet :c
20 okt, 2011 17:23 |
|
Borttagen
|
Det bästa är ju att basa över ett Pepparkaksbak med mina tre småsystrar, riktigt trevligt faktiskt. ^^
20 okt, 2011 17:23 |
|
Borttagen
|
20 okt, 2011 17:24 |
Du får inte svara på den här tråden.
















Mugglarportalen