Sjuk-tråden
Forum > Off Topic > Sjuk-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cyachi
Elev |
Här kan alla som är sjuka få skriva av sig, be om tips eller bara försöka få lite medlidande. I'll start!
Jag har varit sjuk hela veckan, men vill verkligen bli frisk till imorgon. Har en inplanerad shoppingrunda med två vänner och vill ju liksom inte missa det. Så, någon som har tips på hur man snabbt kan bli av med lite halsont? 13 okt, 2011 18:23 |
|
accioron
Elev |
Jag har ca världens sämsta immunförsvar. Har inte varit i skolan en hel vecka sen i mitten av september
Vet inte riktigt om jag är rätt person att komma med förslag alltså, men för halsont är det bra att dricka te med honung! Om du har feber och allt sånt så är det nog bara att försöka ta det så lugnt som möjligt, men om du känner dig bra imorgon så borde du såklart kunna följa med! Det viktigaste är ju att man känner sig bra! 13 okt, 2011 18:29 |
|
sten
Elev |
Jag har varit förkyld hela veckan och nu är jag hemma och gruppen jag är med i på ett grupparbete hatar mig nog nu
13 okt, 2011 18:30 |
|
Enchanted
Elev |
Skrivet av Cyachi: Här kan alla som är sjuka få skriva av sig, be om tips eller bara försöka få lite medlidande. I'll start! Jag har varit sjuk hela veckan, men vill verkligen bli frisk till imorgon. Har en inplanerad shoppingrunda med två vänner och vill ju liksom inte missa det. Så, någon som har tips på hur man snabbt kan bli av med lite halsont? Vad jobbigt med halsont 13 okt, 2011 18:36 |
|
superman
Elev |
Jag har varit sjuk sen i lördags. Det jobbigaste är att inte kunna sjunga, seriöst det känns som det sitter en sten i min hals
Halsont... jag brukar värma vatten och hälla honung och citron i, det lindrar fett bra. Bafucin, strepsil annars. Och ingefärste. Hoppas det känns bättre tills imorgon och krya på er alla sjuklingar! ♥ 13 okt, 2011 18:40 |
|
tyri
Elev |
13 okt, 2011 18:49 |
|
cisssi7
Elev |
är förskyld och har jätte ont i halsen,fast jag blev tvungen att gå till skolan ändå
13 okt, 2011 20:58 |
|
kinshaw
Elev |
Jag har varit förkyld sedan i måndags, har ont i halsen, ont i huvudet, börjar få hosta och är allmänt trött
![]()
14 okt, 2011 12:22 |
|
expelliarmus
Elev |
Jag är egentligen inte sjukare idag än någon annan dag, men jag stannade hemma från min enda lektion idag bara för att jag är totalt orkeslös... Kände inte riktigt för att ta mig 5 mil till skolan för en lektion och sedan 5 mil tillbaka!
14 okt, 2011 12:41 |
|
Cyachi
Elev |
kinshaw Åh, det låter precis som mig.
Och tack alla för tipsen! Jag är en sån där kräsen typ och gillar varken te eller honung, men kör på varm choklad istället som förhoppningsvis fungerar någorlunda det också. 14 okt, 2011 12:43 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen