Kära Jimmie Åkesson
Forum > Off Topic > Kära Jimmie Åkesson
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
cannedcorn
Elev |
http://www.sourze.se/K%C3%A4ra_Jimmie_%C3%85kesson_10767838.asp
Det här är skrivet av en tjej som gick i min skola förut. Tycker att det är så grymt skrivet och att hon har så sjukt rätt, så jag var bara tvungen att dela med mig till er. Hoppas att ni orkar läsa, det tar bara några minuter och det är verkligen värt det! Jag hoppas också att ni skriver om ni läste den, och vad ni tyckte. Vill gärna veta!
11 okt, 2011 20:40 |
|
Hotissue
Elev |
Tung tjej alltså! Håller i princip med om allt.
Förutom att typ ingen vill bo i sådana områden. Jag är i Tensta/Rinkeby varje dag typ (går i skola där och har vänner där) Men ja... det var inte det texten handlade om haha. Men den var bra, verkligen. :O
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
11 okt, 2011 20:58 |
|
Borttagen
|
Åh, så himla bra skrivet! Alltså, jag håller verkligen med, fattar inte hur man kan se på andra människor så som han gör. Stort plus för att texten inte lyder "du är helt dum i huvudet för att du tycker sådär" utan mer frågor och jämförelser med verkligheten. Jag skulle verkligen vilja se honom svara på de där frågorna, det skulle bli så fail.
11 okt, 2011 21:02 |
|
Knizzlare
Elev |
Så jäkla bra skrivet!
Håller med henne om allt! You go girl! ;D Röstade "Toppbetyg!" på artikeln och ska gilla det på fejjan ![]()
11 okt, 2011 21:06 |
|
MonsterCookie
Elev |
Gud, det där var ju helt otroligt sjukt bra skrivet! Och så rätt. Hon kan verkligen använda ord, den där tjejen, det var fn mysigt att läsa den där texten, den var så bra skriven - enkel men innehållsrik.
Hållr dessutom med i allt hon skrev ^^ wolfstar deserved better. 11 okt, 2011 21:11 |
|
Borttagen
|
Skrivet av MonsterCookie: Gud, det där var ju helt otroligt sjukt bra skrivet! Och så rätt. Hon kan verkligen använda ord, den där tjejen, det var fn mysigt att läsa den där texten, den var så bra skriven - enkel men innehållsrik. Hållr dessutom med i allt hon skrev ^^ 11 okt, 2011 21:20 |
|
Borttagen
|
Mycket intressant artikel. Något SD galningarna på min skola borde läsa. Dom går på alla som är blattar och pratar annorlunda. Säger att dom ska tillbaks till sina hemländer och stanna där. Otroligt hycklande människor är dom, flesta av dom går i min klass men jag kommer ofta överens med dom. Jag och den indiska killen men assyriska killen hamnar ofta i bråk :s
11 okt, 2011 21:22 |
|
cannedcorn
Elev |
11 okt, 2011 23:12 |
|
accioron
Elev |
Väldigt moget skrivet! Duktig kompis du har
Dock så tror jag inte att allt det här med Jimmie Åkesson har att göra med att han tycker att man är olika värda beroende på folkgrupper etc, egentligen. jag tror ärligt talat inte att han är någon vidare rasist överhuvudtaget, utan snarare att allt det här i grund och botten har med att göra att han är väldigt inkompetent. Han är för okunnig inom ämnet. Vet inte om någon såg på partiledardebatten i förrgår, men det framgår ju ganska klart även där att SD egentligen inte har så mycket mer att komma med än invandrarfrågan, och det håller ju inte så långt när man är ett parti i riksdagen. 11 okt, 2011 23:26 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Textens innehåll växte och fick mig att känna mig som en dålig människa. Varför? Jag vet inte. Jag håller med henne i det mesta och tycker att hon har lyckats få ihop en bra ton och nivå bland orden. Men usch vad jag kände mig som en dålig svensk människa i detta nu.
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 11 okt, 2011 23:46 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen