Dagbok?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
.DOTDOT.
Elev |
Hejsan! Jag undrar en sak.
Skriver ni dagbok? Min bästa kompis irl gör det och jag ska börja men vissa verkar tycka det är töntigt och drygt? Vad tycker ni om att skriva dagbok och skriver ni dagbok själv? 3 okt, 2011 21:37 |
|
Margaret
Elev |
Vad spelar det för roll vad andra tycker? Vill man skriva dagbok så gör man det. Ingen annan behöver ju ens veta det. Det är väl lite det som är grejen? Att dagboken ska få vara ens personliga flykt när man behöver skriva av sig.
Jag skriver ibland, när jag har extra mycket att tänka på, saker som oroar mig eller när jag helt enkelt behöver skriva av mig ellar har något jag vill kunna läsa och minnas i framtiden. Fast jag skriver inte varje dag, tror inte jag skulle kunna ta mig tid till det om jag ska vara ärlig. Och varje dag är inte så intressant för mig att jag behöver skriva ner vad som hänt. ![]()
3 okt, 2011 22:04 |
|
Borttagen
|
Nej, fy vad hemskt! Det pinsammaste som finns är ju att hitta sin gamla dagbok någonstans och läsa igenom allt drammel som man har skrivit ner däri.
3 okt, 2011 22:06 |
|
Borttagen
|
Jag har en anteckningsbok där jag skriver ner tankar, men inte som dagbok, nej. Tycker det är kul att läsa gamla dagböcker, då man ser hur man utverklats osv
3 okt, 2011 22:09 |
|
Knizzlare
Elev |
Skrivet av Borttagen: Nej, fy vad hemskt! Det pinsammaste som finns är ju att hitta sin gamla dagbok någonstans och läsa igenom allt drammel som man har skrivit ner däri. Nej det är jättekul ju! Alltså, att läsa den själv, inte om nån annan hittar den x) Tycker absolut inte det är fjantigt, det är ett superkul minne ju, så kan man sen om några år kolla hur man skrev, vad som hände då och så 8D Fast nee, jag skriver inte dagbok, har skrivit, kanske ska börja igen? ^^ ![]()
3 okt, 2011 22:09 |
|
Li
Biträdande rektor |
Skriv dagbok om du själv vill!
Jag skrev dagbok från det att jag gick i fjärde klass tills att jag gick ettan på gymnasiet ungefär och jag älskar att ha alla de tankarna, alla minnen och härliga historier att ha att blicka tillbaka till without something there is no nothing 3 okt, 2011 22:14 |
|
luckyBella
Elev |
Jajamän, men det är mer som en ''samlar-ner-tankar-bok''. Skriver inte typ ''Idag så har jag gjort...'' eller något sånt. Skriver mer som ''Jag undrar verkligen...'' ¨
Jag tycker om det för att det känns bra att skriva av mig, och du borde strunta i vad andra säger och gör det som du vill helt enkelt Men jag har med lås på min så det känns mycket tryggare.
3 okt, 2011 22:18 |
|
MissRuth
Elev |
Jag skriver dagbok det är jätte roligt fast inte om någon annan hittar den och läser den.
Jag har en dagbok som jag skrev i när jag var 7-9 kanske det är ganska roligt att läsa och se stavfel och hur handstilen förendrats 3 okt, 2011 22:32 |
|
IamAK
Elev |
jag har en men jag skriver sällan i den... det va nog två månader sen som jag sist skrev i den xD och jag skriver liksom inte bara vad som hände den dagen utan en liten sammanfattning om vad som hänt på sistone och mina känslor osv.
4 okt, 2011 15:13 |
|
Glittra
Elev |
Jag skriver dagbok ibland. Eller gjorde.
4 okt, 2011 15:54 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen