Har du upplevt magi?
Forum > Harry Potter > Har du upplevt magi?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Luna.Lovegood
Elev |
Den här tråden handlar helt enkelt om vad ni på mugglis har upplevt som skulle kunna vara magi. Jag har varit med om ett par grejor, och vill veta om ni känner liknande.
Här är min lista: En del fåglar har varit närgångna på sistone. Kanske man har andra "brevbärare" i Sverige? Jag upptäcker ofta att något jag upplever har hänt i en dröm någon vecka tidigare. Syner eller spådomar kanske? Vi körde några lamm till en uppfödare med eget slakteri för ett tag sedan. Jag hade en speciell favorit av dem. I veckan efter fick vi veta att han hade bytt ett av dem mot ett av sina egna, och tänkte använda det till avel. Tyvärr var min favorit en usel avelsbagge enligt honom. Jag gick och hoppades mer än jag någon gång gjort innan, och efter några dagar ringde uppfödaren och sa att det var min "favvo" som han hade sparat, trots att han var nästan sämst till avel. Det kändes som jag vetat det hela tiden, men ändå. Det måste vara magi inblandat, som räddat honom i sista minuten. Har ni känt av något liknande? Berätta. 1 okt, 2011 20:49 |
|
baramin
Elev |
Sure.
Hade en loftsäng när jag var kiddo. Vaknade mitt i natten av att jag var törstig, så jag skulle ner och ta ett glas vatten. Så fort jag ställde mig på benen blev jag dock superyr, som vanligt, men nu hade jag inte tänkt på att ta tag med händerna i stegen. Jag stod på det andra eller tredje steget från sängen räknat, och föll rakt bakåt, halkade med fötterna från stegen, och plötsligt stod jag några få steg ifrån golvet, med händerna fastkilade mellan sängkanten och madrassen. Antagligen panik-agerande, visst, men i så fall borde jag inte ha fått ett så bra tag om sängkanten. HMM. she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 1 okt, 2011 21:07 |
|
Katla
Elev |
För något år sedan när jag just skulle åka en sväng till Örebro för att handla eller något, satt en uggla (Ja, en uggla) på en skylt. Med öppna ögon. Mitt på dagen. och kollade på mig. Jättenära. Höll på att freaka ut just då.
Har också fått saker att gå sönder och ramla ner och liknande, flera gånger. ♏︎ 1 okt, 2011 21:13 |
|
Zephyra
Elev |
Mitt hus är fullt med Narglar jag är övertygad för saker och ting försvinner och dyker upp här med jämna mellanrum det mest extrema jag har varit med om var en gång då jag skulle åka bort och jag skulle ha med mig ett lypsyl och nässpray och båda var helt borta. Så efter lite rotande så hittade jag lypsylen under sängen plockade fram det och lade det på nattduksbordet så gick jag ut ur rummet för att hämta en annan grej och när jag kommer in igen så står nässprayen (!) på nattduksbordet och lypsylen är borta, jag såg det aldrig igen.
Narglar jag säger bara det. Och nu när jag ändå talar om det, snälla rara ni kan ni lämna tillbaka min andra vita finsko som ni har lånat, jag ska vara en zombiebrud på halloween inte zombieaskungen jag behöver båda mina skor. Mina fotografier: http://itsjustphotos.blogspot.com/ 1 okt, 2011 21:16 |
|
Danzi
Elev |
När jag gick i ettan/tvåan så fanns det tre killar som mobbade varenda unge på skolan typ. De mobbade heller inte bara utan de slogs också. Alla var rädda för dem. En dag så fick de fast mig och mina två kompisar i en ''fälla'', eller asså två av dem omringade en trappa så att vi inte kunde fly medan ledaren närmade sig oss. Vi kom undan som tur var. Men nu till det ''magiska''. Dagen därpå så gjorde min brorsa sällskap med mig till skolan och påvägen dit så gick en av de där elaka killarna framför oss. Jag stirrade på honom med hat i blicken och just i samma ögonblick ramlade han omkull, utan anledning. Vägen vi gick på var liksom helt platt så han kunde inte ha snubblat på nånting. Självklart kunde han ha ramlat omkull på något annat sätt men ändå. Både jag och min brorsa började skratta och jag vart jätte förvånad. Glömmer aldrig den händelsen.
Jag har även vart med om att en dörr har öppnats helt av sig själv, att handtaget gått ner av sig själv och allt, fast det har ju mer med spöken att göra dock, men ändå ![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
1 okt, 2011 21:16 |
|
accioron
Elev |
Kommer ihåg en gång för kanske... nio år sen? Jag hade läst Chamber of Secrets (det här var innan filmen kom ut, alltså) och mitt rum var ungefär likadant inrett som Harrys i filmerna. I alla fall, så på kvällen när jag hade släckt lampan och kollade ut genom fönstret så såg jag som två starkt lysande strålkastare som kom uppifrån, sen närmare och närmare marken, samtidigt som de blev större. Vet inte vad det var, men just då (och de följande veckorna... ehem) så var det UTAN TVEKAN Arthurs flygande Ford Anglia. Berättade om det för ALLA.
1 okt, 2011 21:23 |
|
Katla
Elev |
Skrivet av Zephyra: Mitt hus är fullt med Narglar jag är övertygad för saker och ting försvinner och dyker upp här med jämna mellanrum det mest extrema jag har varit med om var en gång då jag skulle åka bort och jag skulle ha med mig ett lypsyl och nässpray och båda var helt borta. Så efter lite rotande så hittade jag lypsylen under sängen plockade fram det och lade det på nattduksbordet så gick jag ut ur rummet för att hämta en annan grej och när jag kommer in igen så står nässprayen (!) på nattduksbordet och lypsylen är borta, jag såg det aldrig igen. Narglar jag säger bara det. Och nu när jag ändå talar om det, snälla rara ni kan ni lämna tillbaka min andra vita finsko som ni har lånat, jag ska vara en zombiebrud på halloween inte zombieaskungen jag behöver båda mina skor. ..Eller så har Peeves flyttat in hos dig. ;O ♏︎ 1 okt, 2011 21:25 |
|
_H.P_H.G_R.W_
Elev |
En lampa har släckts utan anledning.
Drömmar, jag upplever mycket av de i verkligheten. Mycket fåglar omkring mig. Det har hänt många fler saker, men just nu kom jag bara på de här sakerna. jag är en idiot så troligtvis är mina inlägg idiotiska också 1 okt, 2011 21:26 |
|
IamAK
Elev |
häftiga berättelser alla har! själv har jag så dåligt minne när det gäller vissa saker så har ingen aning om jag upplevt något sådant... vet inte riktigt heller vad som exakt räknas som "magi".
1 okt, 2011 21:27
Detta inlägg ändrades senast 2011-10- 1 kl. 21:27
|
|
Zephyra
Elev |
Ja
Skrivet av Katla: Skrivet av Zephyra: Mitt hus är fullt med Narglar jag är övertygad för saker och ting försvinner och dyker upp här med jämna mellanrum det mest extrema jag har varit med om var en gång då jag skulle åka bort och jag skulle ha med mig ett lypsyl och nässpray och båda var helt borta. Så efter lite rotande så hittade jag lypsylen under sängen plockade fram det och lade det på nattduksbordet så gick jag ut ur rummet för att hämta en annan grej och när jag kommer in igen så står nässprayen (!) på nattduksbordet och lypsylen är borta, jag såg det aldrig igen. Narglar jag säger bara det. Och nu när jag ändå talar om det, snälla rara ni kan ni lämna tillbaka min andra vita finsko som ni har lånat, jag ska vara en zombiebrud på halloween inte zombieaskungen jag behöver båda mina skor. ..Eller så har Peeves flyttat in hos dig. ;O Mhhh eller det... Hoppas inte. Mina fotografier: http://itsjustphotos.blogspot.com/ 1 okt, 2011 21:27 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen