Går sporten före kompisar?
Forum > Off Topic > Går sporten före kompisar?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sommarflickan
Elev |
Halloj, elr asså såhär är det dåe.
Jag dansar tiodans (typ "let´s dance dans fast ändå inte sådan dans) och nästa helg har min dansklubb Birka en tävling och det är en av dom bättre i sthlm (skryt, men nej.). Så jag och min partner ska vara med och tävla om jag kan, för hon vet att hon kan (alltså båda är tjejer och vi har inga killar att dansa med så vi dansar ihop och det är ganska vanligt i våran tävlingsklass). Vi har också fått reda på att vi gått upp en klass Men sedan har en av mina närmare kompisar ett kalas/fest fär bara några st. Typ sova över på hennes landställe och mys- sak. och kalaset är också nästa helg. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, för jag vill inte svika min danspartner och jag vill verkligen gå på kalaset. JAG VILL GÖRA BÅDA! men det går inte. Så snela hjälp? Vad tycker ni jag ska göra elr vad skulle ni ha gjort? '-' ![]() ![]()
29 sep, 2011 18:01 |
|
Borttagen
|
Om jag var du så skulle jag gå på dansen. Fester kan man ofta ha men det är inte särskilt rättvist mot din danspartner.
29 sep, 2011 18:04 |
|
Li
Biträdande rektor |
Skrivet av Borttagen: Om jag var du så skulle jag gå på dansen. Fester kan man ofta ha men det är inte särskilt rättvist mot din danspartner. Håller med! without something there is no nothing 29 sep, 2011 18:06 |
|
Blaire
Elev |
Vänner kommer och går......
Men det där får du säkert bara en chans , supa inte det :c
Heter Rainholly9 i pottermore
29 sep, 2011 18:10 |
|
Sommarflickan
Elev |
29 sep, 2011 18:16 |
|
Blaire
Elev |
29 sep, 2011 18:23 |
|
Grace
Elev |
Jag har haft samma problem många gånger - inte med tävlingar men med föreställningar. Det känns som om man sviker resten av sin dansgrupp om man inte är med på föreställningen men samtidigt sviker man ju sina vänner. Jag har alltid prioriterat dansen eftersom jag vill jobba som dansare och nu är de flesta av mina kompisar dansare, så vi förstår varandra. Men jag vet hur jobbigt det är när man ställs inför såna dilemman...
Finns det ingen möjlighet att du kan tävla först och sen åka ut till sommarstället? Eller är tävlingen hela helgen? All people smile in the same language <3 29 sep, 2011 21:39 |
|
MissFniss
Elev |
Skrivet av Borttagen: Om jag var du så skulle jag gå på dansen. Fester kan man ofta ha men det är inte särskilt rättvist mot din danspartner. Har också haft sådana dilemman fast när jag skulle på löparläger. Tycker att du ska gå på dansen, för annars sviker du din danspartner. Fast du får ju göra vad du känner för.
30 sep, 2011 15:14 |
|
Sommarflickan
Elev |
Skrivet av Grace: Jag har haft samma problem många gånger - inte med tävlingar men med föreställningar. Det känns som om man sviker resten av sin dansgrupp om man inte är med på föreställningen men samtidigt sviker man ju sina vänner. Jag har alltid prioriterat dansen eftersom jag vill jobba som dansare och nu är de flesta av mina kompisar dansare, så vi förstår varandra. Men jag vet hur jobbigt det är när man ställs inför såna dilemman... Finns det ingen möjlighet att du kan tävla först och sen åka ut till sommarstället? Eller är tävlingen hela helgen? Jag kanske kan göra så att åka efter men tävlingen är typ en dag vet inte om jag orkar. '-' Skrivet av MissFniss: Skrivet av Borttagen: Om jag var du så skulle jag gå på dansen. Fester kan man ofta ha men det är inte särskilt rättvist mot din danspartner. Har också haft sådana dilemman fast när jag skulle på löparläger. Tycker att du ska gå på dansen, för annars sviker du din danspartner. Fast du får ju göra vad du känner för. Tack ![]() ![]()
30 sep, 2011 15:59 |
|
Cinnamonagouti
Elev |
Tycker du ska gå på dansen faktiskt, du bestämde ju trots allt det innan du fick höra om festen. Eller har jag fatta fel? :p
All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 30 sep, 2011 16:24 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen