Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Bra skräckfilmer

Forum > Off Topic > Bra skräckfilmer

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Vilka filmer skulle du tipsa oss andra Harry Potter fans om? Inga fåniga filmer, utan riktigt otäcka och bra sådana.

Mitt tips är att se The silence of the lambs, eller som den heter på svenska, När lammen tystnar.

25 sep, 2011 22:39

Borttagen

Avatar


The Poughkeepsie Tapes
End of the line
Begotten
Borderline
Orphan

och mer som jag inte kommer på just nu.

25 sep, 2011 22:40

Enchanted
Elev

Avatar


The shining tycker jag är riktigt grym! Älskar att det är obehaglig musik från början till slutet

25 sep, 2011 22:40

Borttagen

Avatar


Sjätte sinnet är en "spök" film. Men inte speciellt läskig.

25 sep, 2011 22:45

superman
Elev

Avatar


Barnhemmet. Usch usch usch. För övrigt så tycker jag att Black Swan är jäkligt otäck trots att det inte är en skräckis.

25 sep, 2011 22:50

Borttagen

Avatar


Skrivet av superman:
Barnhemmet. Usch usch usch. För övrigt så tycker jag att Black Swan är jäkligt otäck trots att det inte är en skräckis.
Nja Black Swan är väl en psycho thriller såå, ja du har rätt ingen riktig skräckis xP

25 sep, 2011 22:51

Enchanted
Elev

Avatar


^
^
Barnhemmet är riktigt obehaglig

25 sep, 2011 22:53

Detta inlägg ändrades senast 2011-09-25 kl. 22:53
Antal ändringar: 1

Ida S
Lärare

Avatar


Typ den enda skräckfilmen jag någonsin sett; "Huset som Gud glömde."
Och efter den har jag aldrig vågat mig på läskiga filmer igen ;< den var hemsk, fast jag var kanske 12-13 när jag såg den så...

"we live together, and harry does all the cooking."

25 sep, 2011 22:53

Borttagen

Avatar

+1


Sånt här är så svårt just för att jag aldrig blir så påverkad av skräckfilmer


Men här är i alla fall några skräckfilmstips:
* Cry_Wolf Barnförbjuden
* Dread 18 år
* Mirrors från 15 år
* The Amityville Horror (2005) 15 år
* The Orphanage /Barnhemmet 15 år
* The Skeleton Key 15 år


Psykologiska thrillers
är rätt obehagliga och skrämmer på en psykologisk nivå. Om man nu gillar sånt (personligen tycker jag detta är värre än ren skräck, eftersom det 'leker' med ditt sinne:
* Black Swan > ger riktiga obehagkänslor.
* Funny Games (re-maken 2008 ) > helt störd film. Oerhört obehaglig. Du kommer känna dig såå obekväm.., men det är meningen!


Zombiefilmer
* 28 Days Later
* Dawn of the Dead (re-make 2004)
* Resident Evil -filmerna



Nu är detta bara mina personliga favoriter, finns ju en hel del fler t.ex så gillar jag inte alls gore/splatter (typ Saw) så tog inte med dem.

Andra populära filmer, som jag sett och tycker är ok, är:
1408
Carrie
Dark Water
Drag Me To Hell
Final Destination -filmerna &#9829;
Hostel (splatter)
Insidious (ok första halvan är bra, sedan blev den riktigt dålig)
Låt Den Rätte Komma In
One Missed Call (obs se den japanska original versionen)
Panic Room
Saw-filmerna (splatter)
Scream -filmerna &#9829;
Secret Window &#9829; Med Johnny Depp, denna är braaa!
The Exorcist
The Grudge (obs se den japanska original versionen)
The Hills Have Eyes
The Omen
The Ring (obs se den japanska original versionen)
Thirteen Ghosts /Thir13en Ghosts &#9829;
What Lies Beneath / Dolt Under Ytan
When A Stranger Calls

&#9829; = Tycker om lite extra mycket.

SÅ, det var väl en bra lista va^^? Haha, i bokstavsordning och allt!
Översta 11 filmerna har länkar till trailerna!
Hoppas du hittar någon du gillar .

26 sep, 2011 01:37

Detta inlägg ändrades senast 2011-09-28 kl. 02:04
Antal ändringar: 7

Borttagen

Avatar


Buried!
Vet inte om det är en skräckfilm men den är allt bra spännande!

26 sep, 2011 07:09

1 2 3

Forum > Off Topic > Bra skräckfilmer

Du får inte svara på den här tråden.