Skriva en bok om Mugglis
Forum > Off Topic > Skriva en bok om Mugglis
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
GinnyOlivia
Elev |
Hej! Jag vet inte om det finns liknande trådar, men om det finns det är det bara att länka och låsa denna!
Jag har fått en liten idé. Eller snarare en rätt stor idé, som jag tror och hoppas kan bli ett kul projekt som många intresseras av. Jag hade tänkt att skriva en bok. Om Mugglis. Nu kanske ni tänker: "Men haha, menar hon allvar? En hel bok?" Men grejen är, att jag vill ha hjälp av ER. Tankar, idéer och förslag är varmt välkomna och jag sammanfattar sen allt vi fått ihop till, ja, en bok. Jag hade tänkt att ge ut den på vulkan.se, så att alla Mugglisar som vill kan köpa ett exemplar. Dessa kapitel har jag tänkt ut: En inledning Skriven av GinnyOlivia - kom mer än gärna med förslag om vad den ska handla om etc.! Kapitel 1 - början Här hade jag tänkt fråga Erfa, Eriskay och Li samt några tidiga medlemmar om de vill skriva texter om hur Mugglis var i början! Kapitel 2 - medlemmars tankar HÄR FÅR VEM SOM HELST SKRIVA! Det är fritt fram att skicka in dina tankar och känslor angående Mugglis, berätta något roligt Mugglis-minne, tala om hur du hittade hit! Långa texter, korta texter, kanske bara ett ord, eller 5000! Kapitel 3 - forumet Detta kapitel kommer att delas upp i underrubriker - ett för varje forum. För varje forum kommer det stå: Ungefärligt antal trådar: Trådar du borde besöka: Mest aktiva medlemmar: Här behöver jag mycket hjälp! Antalet trådar kan jag ju lätt kolla upp själv, men på de två senare behöver jag er hjälp. Kapitel 4 - elevhemmen Här kommer jag att fråga elevhemsprefekter om de vill skriva en liten text om sitt elevhem. Det är självklart inget krav och även du som inte är prefekt får gärna skriva en liten text om ditt elevhem, men jag tycker att det vore roligt om just prefekterna ville skriva lite om elevhemmen! Kapitel 5 - sällskapsrummen Har Ravenclaws djupa logiska diskussioner? Planerar Slytherins onda upptåg i sitt forum? Skryter Gryffindors om hur modiga de är och har Hufflepuffs diskussioner om vilka goda gärningar de gjort under dagen? En reporter från varje elevhem kommer att väljas ut till att leta upp intressanta trådar i sitt Sällskapsrum som speglar elevhemmets egenskaper. Det blir en intressant tjuvtitt in i ett annat elevhem, helt enkelt! Hufflepuffs reporter: Gryffindors: Citronisglassen Ravenclaws: Elley, LolligaLuna Slytherins: Dracos Tvillingsyster, avifors Kapitel 6 - hälsningar Skriv en hälsning till personen som stöttade dig i Skriva av sig-tråden, ge en komplimang till den där söta, coola medlemmen som du gärna skulle lära känna lite bättre, skriv ett "tack" till personen som svarade på din fråga om hur man spelar Hänga Harry. Skicka hälsningen i ett meddelande till mig! Skriv tydligt till vem det är och vad du vill att det ska stå, samt om du vill vara anonym eller inte. Tack till I detta "kapitel" kommer jag att skriva ett tack till alla er som hjälpt till med boken - om ni inte sagt att ni vill vara anonyma, förstås. *** Jag vet att det finns många bloggar (inte bara den officiella Mugglis Insider utan även andra) och liknande om Mugglis, men detta är ändå något helt annat. Denna underbara hemsida dokumenterad i en bok, som du kan ta i, som kan stå i din bokhylla. In real life liksom. Vore inte det rätt coolt? *** Hur skickar jag in ett förslag/en idé/en hälsning/annat som jag skulle vilja ha med i boken? Du skickar ett meddelande till mig. Döp det till t. ex. "kapitel 5". I meddelandet skriver du om du vill vara anonym eller om du vill bli nämnd i tack-kapitlet. Sen så skriver du din hälsning/önskning/förslag/text Än så länge gäller det att skicka ett meddelande på Mugglis, men om intresset visar sig vara stort så vill jag helst inte att min Mugglis-inbox blir överfull av bokrelaterade meddelanden. Isåfall kommer jag att skapa en mailadress som ni får skicka till. Jag kommer isåfall att skriva det i tråden. EDIT: Hej! Jag har nu skapat mailadressen [email protected]. Dit skickar ni era bidrag. ^^ *** I själva tråden ska ni helst bara skriva vad ni tycker om idén, och ifall ni har något förslag på kapitel. Som sagt så skickar ni idéer och förslag till mig. Det blir ju roligast om innehållet i boken är en överraskning för alla som vill läsa den, right? Det finns ingen deadline ännu! Är detta världshistoriens dummaste idé eller är det bra? Skrivskriv!! c: /Agnes ![]()
25 sep, 2011 22:21
Detta inlägg ändrades senast 2011-09-27 kl. 18:02
|
|
Enchanted
Elev |
Vilken awesome idé! C: Det här måste verkligen genomföras
25 sep, 2011 22:23 |
|
leumas vän
Elev |
25 sep, 2011 22:24
Detta inlägg ändrades senast 2011-09-25 kl. 22:25
|
|
Ida S
Lärare |
Det är en BRA idé
"we live together, and harry does all the cooking." 25 sep, 2011 22:24 |
|
lillamymin
Elev |
Wow, det låter helt fantastiskt. Kul initiativ och rolig ide. Något som jag verkligen skulle tycke var kul och vara med på.
Vad jag skulle kunna bidra med är väl antagligen hur det var när jag blev medlem hösten 2009, och om alla uppdateringar och vise värsa. Och definitivt om "Jag är knäppast disskusionerna". Inte en av de tidigaste medlemmarna. Men det var mycket stora skillnader till vart det är idag. Låter okej? Åter igen, fantastiskt initiativ. Beundrar dig verkligen. Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 25 sep, 2011 22:25
Detta inlägg ändrades senast 2011-09-25 kl. 22:27
|
|
Borttagen
|
I'M SO IN TO THIS!
25 sep, 2011 22:25 |
|
Knizzlare
Elev |
25 sep, 2011 22:27 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Skrivet av Enchanted: Vilken awesome idé! C: Det här måste verkligen genomföras Skrivet av Ida S: Det är en BRA idé All hjälp är varmt välkommen!! Skrivet av lillamymin: Wow, det låter helt fantastiskt. Kul initiativ och rolig ide. Något som jag verkligen skulle tycke var kul och vara med på. Vad jag skulle kunna bidra med är väl antagligen hur det var när jag blev medlem hösten 2009, och om alla uppdateringar och vise värsa. Och definitivt om "Jag är knäppast disskusionerna". Inte en av de tidigaste medlemmarna. Men det var mycket stora skillnader till vart det är idag. Låter okej? Åter igen, fantastiskt initiativ. Beundrar dig verkligen. Sounds awesome! Vill gärna ha med en text från dig! Tack! :' Absolut! ;D ![]()
25 sep, 2011 22:28 |
|
Borttagen
|
good. Skulle inte orka själv. ^^
25 sep, 2011 22:40 |
|
liiiinneaa
Elev |
JÄTTEBRA IDÉ! Really! Kommer inte på något som kan hjälpa dig just nu, men lovar att skriva om jag kommer på nått! Hoppas nu att så många som möjligt ser tråden
25 sep, 2011 22:42 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen