Varför? [SV]
Forum > Fanfiction > Varför? [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
DENNA FANFICTION ÄR FÖR TILLFÄLLET NERLAGD
Titel:Varför? Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills: 4 ½ Färdigskriven: Nej! Rating: G Beskrivning: Albus Severus Potter ska börja sitt första år på Hogwarts, han hamnar i det elevhem han fruktar mest och dessutom blir han vän med Scorpius Malfoy. Nåt farligt händer på Hogwarts och Albus blir inblandad... 1. En solig augustimorgon vaknade Albus av ett väldigt ståhej i köket. Han gnuggade sig lätt ögonen och satte sig sedan upp. "Al, Al, är du vaken?" hördes James röst genom dörren. "Ja" gäspade Albus fram. Dörren slogs upp och James klev in. James mörka hår stog som vanligt på ända och hans varma bruna ögon tittade uppmanande på honom. "Vad är det som händer?" frågade Albus James. "Nä, men Albus, vi ska ju åka till Diagongränden idag" Albus stelnade till. Hur kunde han glömma att det var idag? Han som hade längtat... James skrattade när han fick syn på Albus min. "Slappna av, Al!" James gick ut medans Albus bytte om från sin röda pyjamas till jeans och en blå tröja. När Albus väl var nere fick han en chock, Rose, Hugo, Ron och Hermione satt vid deras köksbord. "Hej Albus!" ropade Rose och Hugo så fort dem fick syn på honom. Hans chock övergick snabbt till glädje, det var evigheter sen dem träffades. "Hej" ropade han tillbaks. Albus satte sig vid bordet och började äta på en rostad macka och drack pumpajuice. "Vad länge du sov, Albus" pep Lily. Albus tittade lite snabbt på den gula klockan i köket, den var halv elva. Så länge brukade han aldrig sova. "Rose, Hugo, Ron och Hermione kom hit för en halvtimme sedan" fortsatte Lily. "Dem ska följa med till Diagongränden. Albus åt upp sin macka och gick sedan in badrummet för att borsta tänderna. När han sedan var klar gick han in i det stora köket igen. Det var helt knäpptyst. "Kom, vi använder flampulver" avbröt Ginny tystnaden. Alla följde med Ginny in i vardagsrummet, till den stora spisen. "Harry, du kan börja, så möter du Albus på andra sidan" sa Ginny. Harry gick in i den stora spisen, tog en näve grönt flampulver. Han släppte flampulvret och ropade: DIAGONGRÄNDEN! Harry försvann och Albus klev in. Han gjorde samma sak som sin pappa och försvann han med. Albus virvlade runt, runt och var tvungen att blunda för att inte få aska i ögonen. Efter ett tag staplade han ut från ett spisen till ett okänt rum. Hans pappa var inte där... 4 sep, 2011 12:49
Detta inlägg ändrades senast 2012-10- 7 kl. 15:05
|
|
Borttagen
|
ja börja den låter bra och spännande
4 sep, 2011 13:56 |
|
Borttagen
|
Tack!
Det kommer mer ikväll eller imorgon 4 sep, 2011 13:58 |
|
Tonks-nea1
Elev |
4 sep, 2011 16:08 |
|
Alice Enger
Elev |
4 sep, 2011 17:57 |
|
Borttagen
|
Skriver mer imorgon, jag vet att jag skulle gjort det idag, men har inte lust att skriva just nu...
5 sep, 2011 20:13 |
|
Hannie Lovegood
Elev |
Skriv mer nu!
6 sep, 2011 15:11 |
|
Borttagen
|
Här kommer mer:
2. Rummet var stort och ovalt, väggarna var väldigt mörka och utmed sidorna stog det bänker med svartkonstsaker på. I ena ändan stod en stor disk, med en dör bakom och i andra ändan fanns utgången. Albus backade skräckslaget mot utgången, det här stället gillade han inte. Albus skyndade sig ut och han såg var han befann sig, Svartvändargränden. Harry hade berättat för honom om det här stället. "Vad gjorde du på Borgin & Burkes" väste plöstligt en okänd kvinna. Kvinnan hade långt stripigt hår och grå ögon, hon var väldigt mager och bärde på något som såg ut som avhuggna händer. Albus skyndade sig det fortaste han kunde därifrån. Personerna i Svartvändargränden verkade nästan titta lite extra på honom. Han irrade runt och runt och han fann aldrig Diagongränden. "Är inte du Albus Potter?", hördes en ganska bekant röst. "Neville" utbrast Albus. "Vad gör du här?" "Frågan är nog vad du gör här" svarade Neville. Albus förklarade lite snabbt vad han gjorde här, och Neville förklarade att han skulle köpa en grej åt Hagrid. Neville tyckte att det var bäst att han följde med Albus till Diagongränden, så dem började gå... Väl framme vid Diagongränden stötte dem på en väldigt orolig Ginny. "VAR HAR DU VARIT?" skrek hon. Harry var tvungen att lugna ner henne, medans Neville förklarade. "Tack, gudskelov, att du var där" sa Ginny och kramade om Neville. Neville gick iväg och familjen Potter och familjen Weasley skulle äntligen börja handla alla sina saker. _______________________________________ Jag vet, det blev ett ganska kort, men det kommer mer ganska snart! ![]() 6 sep, 2011 19:47
Detta inlägg ändrades senast 2011-10-22 kl. 21:48
|
|
Borttagen
|
ja den var jätte bra super bra mer
7 sep, 2011 16:40 |
|
ginny_ginny
Elev |
7 sep, 2011 17:58 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen