Magi finns på riktigt
Forum > Fanfiction > Magi finns på riktigt
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LunaLovegood1
Elev |
NAMN: Magi finns på riktigt
SPRÅK: svenska RATING: ingen aning, typ G? ANTAL KAPITEL: 2, hittills KLAR: inte på långa vägar Magi finns på riktigt handlar om en renblodig trollkarl som blir kär i en mugglarflicka sommarlovet innan han börjar på Hogwarts. Under hela läsåret tänker han inte på någonting annat än henne, och dagdrömmer hela tiden. Den enda som han anförtror sig detta åt är sin bästa kompis. Men på jullovet försöker han berätta för mugglarflickan, som känner sig förolämpad och dumpar honom. Han försöker göra allt för att hon ska tro på honom, men hur ska han kunna bevisa det utan att han blir relegerad från den enda plats där han känner sig riktigt hemma? KAPITEL 1 -Adam Morgan, nu är det dags att kliva upp! Adam vaknade till sin mammas arga röst, den som hon bara använde när det verkligen var något allvarligt, tillexempel att man har sovit för länge. Han letade i sin hjärna, han visste att det var någon anledning till att hans mamma var så arg. Då kom han på det, han skulle ju med Alexander Williams och hans mamma till Diagongränden för att handla alla årets saker till Hogwarts. -Hur mycket är klockan, undrade Adam med lite flummig röst. -Halv elva, din lata sjusovare, suckade hans mamma med en irriterad röst, ni skulle väl mötas hos dem klockan elva, inte sant? -Men varför väckte du mig inte tidigare då, skrek Adam. Det tar ju minst en och en halv timme att åka dit! -Gissa vad jag har försökt göra i snart två timmar, svarade hans mamma lungt, och jag och pappa har kommit överens om att du ska få samtransferera dig med pappa. Adam blev alldeles varm inombords, det hade han alltid velat göra, men mamma och pappa had etyckt att han hade varit för liten för det. -Men vad väntar du på, skynda dig upp om du överhuvudtaget ska hinna borsta tänderna, skrek hans mamma. Det här var varför han trivdes mycket bättre utomhus än inomhus hemma hos sig själv. Utomhus var det ingen som skrek åt honom, eller gnällde på honom när han ville förvandla sig till en kolsvart katt. Adam Morgan var nämnligen en Animagus, en häxa eller trollkarl ( i detta fall en trollkarl ) som kunde förvanndla sig till ett djur. Utomhus var han fri att göra nästan vad han ville. -Jajaja, jag kommer så fort jag har klätt på mig, sa han, mer till sig själv än till sin mamma. Efter ett tag var han redo att åka. Hans pappa hade en bunke i handen, Adam visste inte varför, så han frågade. -Det första gångerna man trasfererar sig brukar det flesta spy, förklarade Adams pappa. Så var det äntligen dags. Adam skulle samtransferera sig för första gången. -Håll i mig hårt, sa hans pappa, sedan svängde han runt, och båda två var försvunna i tomma intet... Skriv gärna vad ni tycker om den, mer kommer när jag har fått veta vad som tycks.
3 sep, 2011 13:14
Detta inlägg ändrades senast 2011-09- 4 kl. 15:25
|
|
Borttagen
|
Jättebra, mer!
4 sep, 2011 14:41 |
|
Knizzlare
Elev |
4 sep, 2011 14:46 |
|
LunaLovegood1
Elev |
4 sep, 2011 14:53 |
|
Borttagen
|
^bra!
4 sep, 2011 14:54 |
|
Ice cream
Elev |
jag älskar din idé men du har glömt
rating typ av text namn antal kapitel osv 4 sep, 2011 15:05 |
|
LunaLovegood1
Elev |
NU KOMMER DET!!!
KAPITEL 2 Swosch... Nu var de framme. Adam hade inte ens hunnit tänka innan de var där. Utanför huset stod Alexander och hans mamma, och Adams pappa var borta när Adam vände sig om för att titta. -Adam, kom med in, sa Alexander, du ska få se på min mugglarleksak som jag fick av morbror Thomas, du vet, han som är mugglare. Adam följde glatt med in efter att han hade hälsat på både Alexanders mamma, pappa och lillasyster. Så fort han såg den, tänkte han: WOW! Det var den coolaste sak han någonsin hade sett, men han hann inte titta speciellt länge innam Alexanders mamma ropade att de skulle åka. - Vi kommer mamma, ropade Alex, och fort som blixten var båda pojkarna nere och utanför dörren. De var båda spända över att äntligen få komma till den omtalade Diagongränden. De kände sig precis som den gång Harry Potter, den legendariske hjälten, en gång hade gjort. Detta visste Adam, Harry Potter var nämnligen Adams morfar. Han hade berättat allt om Hogwarts för de båda pojkarna, som var faschinerade över detta fantastiska slott. Men nu var det dags att åka. I en vanlig gammal mugglarbil åkte nu Adam mot London, där ingången till Diagongränden skulle finnas. När de äntligen hade hittat till Diagongränden stog Adam och Alex helt förstummade. Det var så vackert, så livligt, och mugglare skulle aldrig hitta hit. Det som faschinerade Adam mest var en stor, blå byggnad som det med orangea bokstäver stod "Weasleys Vassa Varor" på. WOW, var det enda Adam kunde tänka. Men tro inte nu att en väldigt gammal George jobbade där nu för tiden, nej, Ron´s och Hermione´s son och dotter Hugo och Rose jobbade där nu. Först skulle de köpa den rätta trollstaven, självklart hos Ollivanders barnbarnsbarn. Alex fick sin på direkten, men med Adam tog det betydligt längre tid. -Hmhmhmhmmmm, mumlade Elliot Ollivander, en lång stund.Aha!, sken han sedan upp i och sprang längst in i salen och hämtade ett mycket gammalt trollstavsfodral. Det var blodrött, men jättedammit, så Adam fick kämpa för att inte hosta. Försiktigt, försiktigt tog Elliot upp en mycket vacker trollstav. -11 3/4 tum, mycket böjlig, fläderträ med kärna av fenixfjäder, viskade Elliot, den sista som min morfars far skapade innan han dog. Adam tog den i handen, och genast kände han en stärkande kraft i hela kroppen. Den här staven, var den rätta...
4 sep, 2011 15:21
Detta inlägg ändrades senast 2011-09- 5 kl. 15:38
|
|
Fjortis
Elev |
bravo
Trombones do it louder 4 sep, 2011 15:21 |
|
LunaLovegood1
Elev |
4 sep, 2011 15:22 |
|
GinnyOlivia
Elev |
4 sep, 2011 15:50 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen