I can´t forget...
Forum > Fanfiction > I can´t forget...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
jullanbrullan19
Elev |
Beskrivning: Det handlar om Hermiones liv och hennes tankar. Om kärlek, vänskap, besvikelse. Lite av denna ff kommer berättas via mobiler men oxå som vanligt.
Nån som vill höra? 23 september <3 29 aug, 2011 20:23 |
|
Bombarda
Elev |
låter bra ! det är bara att skriva
Kärlek till alla! 29 aug, 2011 20:24 |
|
Borttagen
|
börja?
29 aug, 2011 20:25 |
|
jullanbrullan19
Elev |
Kapitel 1
"HERMIONE!" Jag vaknade snabbt upp och satte mig upp. Sedan gnuggade jag ögonen och tittade på klockan. "ONEJ!" Utbrast jag och av en reflex tog ja på min morgonrock och sprang snabbt ner till köket. Mamma stod och brädde slarvigt några mackor åt mig. Jag slängde mig snabbt ner på en stol och fångade snyggt mackorna som mamma slängde åt mig. "Hon kommer bli sen...Hon kommer bli....HERMIONE ÄT UPP NU!" Skrek mamma strässande och tittade på klockan. Jag gjorde som mamma sa och åt upp dom i ett hasst. Jag skulle idag-faktiskt om exakt 1 timme-bli fjärdeårselev på Hogwarts. Tiden hade gått så snabbt. Jag tog snabbt på mig min jacka och gick ut till bilen. "Men Hermione!" sa mamma suckande och tittade ner på mig. Jag följde hennes blick och såg det. Jag suckade tungt och sprang upp till mitt rum, bytte om till vardagskläder och sprang ner till bilen igen, redo att åka. Vägen till Kings Cross Station var läbbig. Mamma var så strässad att hon körde som en fartdåre. Flera gånger försökte jag få henne att lugna ner sig med nåra fina sånger, men nej nej, det hjälpe inte, så jag tog upp min mobil och skrev ett sms till Ginny: Hermione ---> Ginny Hej Ginny! Jag är påväg nu! Tåget har inte gått en va? Jag försåv mig lite... PS: Jääääätterädd! Mamma kör som en fartdåre! Hoppas vi inte krockar eller nått sånt! Puss och Kram, Hermione :-) Jag skickade iväg smset och la tillbaka mobilen i fickan. Jag bara läängtar efter alla mina vänner! 23 september <3 29 aug, 2011 20:42
Detta inlägg ändrades senast 2011-08-30 kl. 18:29
|
|
Borttagen
|
bra! mer ^^
29 aug, 2011 20:45 |
|
jullanbrullan19
Elev |
Kapitel 2
"Hermione, vi är framme nu!" sa plötsligt mamma och puttade till mig på axeln. Jag hoppade till och vända blicken mot fönstret. Kings Cross Station Visade en stor skylt när vi kom fram. Jag klev ur bilen med ett leende på läpparna. Mamma följde med mig in. Efter ett tag stannade vi och tog farväl. Jag kramade henne hårt. Hon kramade tillbaka ennu hårdare, sedan gick hon. Jag tittade på klockan: 5... 4... 3... 2... 1... Jag tog tag i mina väskor och sprang rakt in i tegelväggen. Där stod Ginny, Ron och Harry och väntade glatt på mig. Jag sprang jätteglad fram till dom och gav dom en bamsekram. "Guuud vad jag saknat er!" kom det fram mellan kramarna. Efter att vi kramats klart kom ett rosa tåg in från den ena änden av huset. "Är ni redo!" sa Harry och tog tag i sina väskor. Jag log till svar och gick in i tåget. Alla vi fyra slängde oss ner i samma kupe. Jag tyckte att det var mysigt att alla vi satt tillsammans. Tåget började åka och vi såg hoppfulla på varandra. "Så vad har ni gjort på erat sommarlov då?" frågade jag och alla tänkte efter en stund på vad dom skulle svara. "Jaa du..." kom det plötslit ut från Rons munn och alla vända blicken mot honom. Han tittade tillbaka på oss och fortsatte aldrig sin mening, så Ginny fick ta över: "Vi har faktiskt åkt till Rumänien! Kom du inte ihåg det Ron??" Ron skakade osäkert på huvudet och Ginny suckade tillbaks. "Hämskt!" Brasst Harry ut. "Som alltid! Jag har det mycket bättre med er, på hogwarts, en hos Morbror Vernon!" Vi alla förstod vad Harry menade och höll med. "Vi förstår dig Harry!" svarade jag och tog handen på hans axel. "Nemen är det inte Potter!" sa en bekant röst elakt och retsamt. Alla vände sig surt om och tittade på Draco Malfoy som stod och gjorde fula grimarser vid kupé-öppningen... 23 september <3 29 aug, 2011 21:10 |
|
Borttagen
|
jätte bra
29 aug, 2011 21:11 |
|
jullanbrullan19
Elev |
Skrivet av Borttagen: jätte bra tack! Jag tyckte den inte vart så jättebra som jag trodde det skulle bli. Det är första gången jag skriver en ff 23 september <3 29 aug, 2011 21:19 |
|
Borttagen
|
Skrivet av jullanbrullan19: Skrivet av Borttagen: jätte bra tack! Jag tyckte den inte vart så jättebra som jag trodde det skulle bli. Det är första gången jag skriver en ff den e bra! tänk på stavningen bara! men den är faktiskt jättebra 29 aug, 2011 21:20 |
|
jullanbrullan19
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av jullanbrullan19: Skrivet av Borttagen: jätte bra tack! Jag tyckte den inte vart så jättebra som jag trodde det skulle bli. Det är första gången jag skriver en ff den e bra! tänk på stavningen bara! men den är faktiskt jättebra Hihi, aa. Lite stavfel ibland PS: Om det är ett ord som saknar ett G, så är det för att mitt G är jättetrögt! Bara så att du vet Det kommer mer imorn! Om någon kunde göra ett inlä skulle jag vara jätteglad för annars så kan inte jag skriva ett till inlägg 23 september <3 29 aug, 2011 21:22 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen