Vad gör du omedvetet?
Forum > Off Topic > Vad gör du omedvetet?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hannanas
Elev |
Ganska tydlig fråga. Vad gör du helt omedvetet? Kan leda till pinsamma följder, märkliga situationer eller bara ett gott skratt.
Själv påverkas jag alltid av gäspningar, oavsett om jag är trött eller inte. Gäspar någon annan så gäspar jag. Spelar ingen roll hur ofta den andra personen gäsper, min mun öppnar sig minst lika stort, som om jag utmanar den andre gäsparen... Men inte ska väl tant behöva ta hand om tråden alldeles själv... 27 aug, 2011 13:12 |
|
expelliarmus
Elev |
Jag river alltid sönder ryggen, ansiktet och huden på fingrarna när jag är rastlös, nervös eller rädd. Vilket är typ varje dag.
27 aug, 2011 13:13 |
|
ninja
Elev |
Lite kul att jag gäspade när jag läste "Själv påverkas jag alltid av gäspningar"... Så antar att jag också påverkas av det!
27 aug, 2011 13:15 |
|
Borttagen
|
jag sitter och trummar på mina ben rätt så ofta. jag brukar också bita på min underläpp
27 aug, 2011 13:15 |
|
Hannanas
Elev |
Ja haha, underläppen är något av en leksak! Brukar leda till att folk aldrig kollar mig i ögonen när man pratar, de vill hellre veta vad som egentligen pågår med den där läppen... För mig är det smått frustrerande då jag inte kan sluta hålla på med läppen men samtidigt är ute efter ögonkontakt...
Men inte ska väl tant behöva ta hand om tråden alldeles själv... 27 aug, 2011 13:19 |
|
Elley
Elev |
Har jag ett ben nere på golvet sitter jag och skakar det, eller tramar med foten ljudlöst utan att lämna golvet :3 Det är en dålig vana eftersom folk blir galna. Och sedan "slår jag i" mina naglar i bordet, en efter en så att det klirrar, har ca. 1 cm långa naglar så det hörs ganska väl x3
http://nouw.com/ellenfelixson/
27 aug, 2011 13:25 |
|
Celebikai
Elev |
27 aug, 2011 13:27 |
|
Ida S
Lärare |
Om jag har ringar på mig går jag hela tiden och omedvetet flyttar runt den på fingrarna, byter hand osv. Jag kan titta ner på händerna och inse att en ring som jag vet att jag satte på långfingret på vänster hand helt plötsligt sitter på tummen på höger xD
"we live together, and harry does all the cooking." 27 aug, 2011 13:27 |
|
Celebikai
Elev |
Jag kan också börja peta på mitt ansikte lite då och då, speciellt när jag sitter vid datorn x3
Ida S: lol, så är det för mig med. ![]()
27 aug, 2011 13:28 |
|
kinshaw
Elev |
Jag biter mig alltid i kinden utan att tänka på det. Och ofta när jag snackar med någon kan jag titta överallt annars förutom på den personen jag snackar med.
![]()
27 aug, 2011 13:32 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen