En befrielse från hemmet
Forum > Fanfiction > En befrielse från hemmet
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Titel:
Kapitel: Rating: PG (Det kommer kanske lite "våld" och det kommer handla mycket om alkohol. Men bara de tre första kapitlen.) Beskrivning: Leo är 11 år och bor hemma med sin pappa. Leo's pappa missbrukar alkohol och Leo är väldigt ledsen för det, men när brevet från Hogwarts kommer ser Leo hopp om att komma ifrån sin pappa. I Hogwarts träffar han en vän som kommer betyda mycket för honom och kanske glömmer han bort alltingen som finns hemma? Leo 1. Solen gled över himlen och lös in i Leo's sovrum. Strålarna från solen smekte Leo på kinderna och han gnuggade sig i ögonen. "Öh! Leo, kom ut nu!" ropade Leo's pappa och bankade ilsket i Leo's sovrumsdörr. "Jaja, jag kommer!" sa Leo och hoppade ner på det iskalla, blåa golvet. Han bäddade sängen med en fnysning och tog på sig en gammal T-shirt och ett par slitna jeans. Leo smällde upp dörren och tittade in i sin fars blodsprängda ögon. "Du har ett brev som ligger på bordet" sa pappa och andedräkten av alkohol slöt sig om Leo's ansikte. Leo nickade utan att andas och gick sedan fram till matbordet och sprättade upp brevet som var från Hogwarts. Leo hade ingen aning om vad Hogwarts var och undrade nyfiket vad det var. När Leo hade läst igenom brevet tittade han med ett skinande leende mot sin far. "Pappa! Titta! Jag är en magiker!" sa Leo och visade brevet för sin pappa. Leo's pappa tog sin en klunk ur spritflaskan och tittade sedan igenom brevet. "Jaja, gör som du vill. Bara jag slipper se dig här hemma" sa pappan och gav Leo brevet och puttade iväg honom. En månad senare stod Leo på Kings Cross station med en svart dräkt och en vagn som han drog framför sig. Röken från loket på Hogwartsexpressen fyllde hela perrongen och Leo skyndade sig in i tåget. Hogwarts var en befrielse från hans pappas alkoholmissbruk och Leo var gladare än någonsin. Det var trångt i korridoren inuti tåget eftersom man skulle ha sin packning med sig genom hela tåget, tillslut hittade Leo en kupé som var tom än så länge. Leo satte sig på sätet och kikade ut genom fönstret, ut på sin pappa som hade en stor buckla i jackan som troligen var en spritflaska. Leo och pappa hade blivit skjutsade till King's Cross av en taxi eftersom Leo's pappa var full och därför inte kunde köra. 24 aug, 2011 18:25
Detta inlägg ändrades senast 2011-09-15 kl. 15:27
|
|
Borttagen
|
Bra! Mer!
24 aug, 2011 18:55 |
|
jutte10
Elev |
bra skriv snälla mer
im harry potter school its for losers 24 aug, 2011 18:56 |
|
Borttagen
|
(Ska se om det är någon som ska skriva tillsammans med mig, men om hon inte svarat förrän i morgon så skriver jag mer själv men tack för att ni läser och tycker om den
24 aug, 2011 19:12 |
|
Salazar1
Elev |
Hej! Det är jag som ska skriva
Slytherin Pride 24 aug, 2011 21:30 |
|
Borttagen
|
(Fakta om Leo:
Namn: Leo Baker Ålder: 11 Utseende: brunt hår ner till nacken, bruna små ögon och en mellanstor näsa med fräknar på. En liten mun, stora öron och stora händer. 147 cm lång och väger 29 kg. Rätt smal och blåmärken på flera ställen på kroppen från när hans far slagit honom.) 25 aug, 2011 14:50 |
|
Salazar1
Elev |
Fakta om min rollfigur!
Namn: Bella Thyrell Ålder: 10( snart 11) Utseende: Midjelångt rusfigt svart hår som brukar stå åt alla håll. Grå-blå ögon 155 cm lång och vägdr runt 35 kg. Annat: Är en tuff tjej som ofta hamnar i slagsmål och har just nu armen i ett gips! Bella Bella gick genom korridåren på Hogwarts expressen för att hitta en kupe hon kunde sitta i. Det var lite svårt att bära en tung koffert när man har sin trollstavsarm i gips och en hamster på axeln. Hon hade sitt långa rufsiga hår i en hög hästsvans. Hon tittade in i en kupe där det satt en kille med brunt hår som såg ut att vara i hennes egen ålder. "Hej får jag sitta här?" Han nickade. "Bella" sa Bella "Leo" sa killen Slytherin Pride 25 aug, 2011 15:01 |
|
Borttagen
|
Leo
Leo tittade på när Bella satte sig mitt emot honom. Tågvisslan tutade och Leo kikade ut genom fönstret med ögonvrån och vinkade adjö till England. Tåget åkte uppåt mot Skottland och kupén där Bella och Leo satt i skakade. Leo drog handen rastlöst genom sitt toviga hår och tittade oroligt ner på sin lilla gråa uggla som satt i en bur ovanför packningen. "Han heter Diddi" sa Leo och nickade mot den gråa ugglan. "Okej" sa Bella. Leo suckade rastlöst och tittade sig omkring i kupén. "Jag är mugglarfödd, vad är du?" frågade Leo Bella för att få ett samtal igång. 25 aug, 2011 15:08 |
|
Salazar1
Elev |
Bella
"Renblodig, fast mina föräldrar är döda" "Han heter Spinny" Bella pekade på hamstern "Han fick jag när jag fyllde 10." "Jag är inte 11 än" "Okej, jag är" Sa Leo Jag tittade ut genom fönstret och tänkte att nu var jag äntligen på väg till Hogwarts! "Vilket elevhem vill du komma i?" Sa Bella "Min pappa var från SLytherin och min mamma från Ravenclaw så jag vet inte" Sen tänkte hon efter när Leo inte svrade. Han är ju från en mugglarfamilj han kan ju inte veta vad det är. Slytherin Pride 25 aug, 2011 15:14 |
|
Borttagen
|
Leo
Leo tänkte efter lite och bet sig i läppen. "kanske Hufflepuff. Jag vet inte riktigt men Hufflepuff känns bäst" sa Leo och log. Landskapen gled iväg utanför fönstret och himlen skiftade till svart och det började bli kallare i kupén. "Nu är vi nog snart framme!" sa Leo glatt och tåget började sakta farten. Genom väggarna hörde Leo andra elever som pratade entusiastiskt och glatt och det gjorde Leo mindre nervös. "hur får man veta i vilket elevhem man kommer i?" frågade Leo Bella och satte handen på hakan som en poet. "Det är någon sorteringshatt som man sätter på huvudet och som berättar vilket elevhem du kommer i" berättade Bella. Tåget stannade med ett ryck och Leo gick ut med sin vagn och Bella följde efter. 25 aug, 2011 15:42 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen