Harry Potter älsknde dyslexiker
Forum > Harry Potter > Harry Potter älsknde dyslexiker
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Venila
Elev |
hej jag starta denhär pga att alla som har samma problem som jag kann inte tex läsa böckerna. vi kann diskutera och stöta varan.
QueenHex8670 på Pottermore. 23 aug, 2011 15:03 |
|
Margaret
Elev |
Jag har inte dyslexi, men en utav mina bästa vänner har det. Hon tycker också att det kan vara jobbigt att läsa böcker, men tycker det är mycket lättare med ljudböcker. Fast det kanske du har provat? Annars var det bara ett tips.
![]()
23 aug, 2011 15:05 |
|
Borttagen
|
Precis som Margaret sa, så är ljudböcker värt att ge ett försök, om du vill förstås
23 aug, 2011 15:23 |
|
Borttagen
|
Min allra bästa kompis har grav dyslexi, han har plöjt igenom hela Harry Potter-serien med hjälp av ljudböcker och att hans mamma har läst högt. Han har även The Tales of Beedle the Bard och Qudditch genom tiderna, och dem har jag läst högt för honom. Ibland läser han också.
Om du inte redan provat det, så lyssna på ljudböckerna eller läs tillsammans med en kompis. Det är faktiskt ganska roligt att dela upplevelsen med någon man gillar. 23 aug, 2011 16:21 |
|
EMELESEL
Elev |
Min tvillingsyster har dyslexi, hon har läst tre böcker tror jag, och lyssnat på resten. Ska tipsa henne om tråden...
23 aug, 2011 16:24 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Skrivet av EMELESEL: Min tvillingsyster har dyslexi, hon har läst tre böcker tror jag, och lyssnat på resten. Ska tipsa henne om tråden... Exakt, jag har dyslex.. hur det nu stavas och jag har lyssnat på typ alla böcker som finns (jag läser alltså typ ingenting men älskar böcker och ljudböcker). När jag gick i ettan kunde typ alla läsa (okej inte alla men jag var den ända som inte kunde läsa när vi gick ut ettan). När jag gick i mtvåan så fick jag hjälp, jag skulle göra speciela rörelser. Nu går jag i sjuan och livet är som förändrat, jag kan skriva ganska bra och så kan jag hjälpa andra i klassen (det har börjat en till dyslektiker i min klass). Alla som lider av dyslexi. Kom ihåg att det ofta är den lätaste stavningen som oftast blir fel, att dom svårare orden är lättare att skriva. Sedan är det så också att vi dyslektiker har lättare för vissa saker. 23 aug, 2011 18:27 |
|
Venila
Elev |
tack så jettemycket allihoppa. Nymfadora Tonks jag har haft likadant men har haft två andra i min klass som har samma problem. roligt att ni värkar gilla tråden. //Venila
QueenHex8670 på Pottermore. 23 aug, 2011 21:31 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Skrivet av Venila: tack så jettemycket allihoppa. Nymfadora Tonks jag har haft likadant men har haft två andra i min klass som har samma problem. roligt att ni värkar gilla tråden. //Venila Som när jag skulle göra en mugglis andvändare så stavade jag Nyphadora med "f" i stället för "ph" 24 aug, 2011 18:27 |
|
Borttagen
|
va bra att man inte behöver känna sej ensam med dyslexi
8 dec, 2011 21:01 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Skrivet av Borttagen: va bra att man inte behöver känna sej ensam med dyslexi Det behöver man ändå inte Det är faktiskt ganska vanligt 9 dec, 2011 07:54 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen