Lunas Förälskelse [SV]
Forum > Fanfiction > Lunas Förälskelse [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
moii
Elev |
Titel: Lunas förälskalse
Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills: 1 Färdigskriven: Nej Rating: PG Beskrivning: Luna ska börja sitt 5:te år på Hogwarts och allt är helt perfekt. Luna får helt plötsligt öppna ögon för en oväntad person. Kapitel 1 För första gången kände Luna att det skulle bli kul att kliva på Hogwarts Expressen. I år hade hon fler vänner än någonsin och hon hade längtat efter dom hela sommarlovet. Luna kramade sin pappa hejdå och gick mot de röda rykande tåget. Luna gick förbi många kupéer innan hon hittade Ginny, Harry, Ron och Hermione. De femte året skulle nu börja. Ginny och Luna kramades i dörren till kupén och sen satte dom sig ner och började prata om sommarlovet. Luna berättade om resan till Sverige och tiden gick ovanligt snabbt. - Vi borde nog ta och sätta på oss våra klädnader, sa Hermione. - Åh... Har vi kommit så långt?, sa Luna undrande. Väl framme i Hogsmeade satte sig Luna och Ginny i en egen vagn och fortsatte prata en liten stund. Snart såg de det stora slottet en bit framför sig. Luna och Ginny gick in genom dom stora portarna och in till den stora salen. Luna gick mot Ravenclaw-bordet. Hon satte sig bredvid Pamanda Patil, och ingen satt ännu jämte henne på andra sidan. Snart fylldes stora salen på med förstaårs elever. Sorteringen skulle snart börja. Min första Fanfiction ^^ Inte så långt, men resten blir nog längre? Bra/Dålig? ![]() ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 4 aug, 2011 18:39
Detta inlägg ändrades senast 2011-08-17 kl. 17:27
|
|
Sky.
Elev |
Meeeeer! Sååååå bra! Super braaaa!
4 aug, 2011 19:27 |
|
moii
Elev |
4 aug, 2011 19:32 |
|
Sky.
Elev |
Braa!
![]() 4 aug, 2011 19:34 |
|
mine
Elev |
4 aug, 2011 20:15 |
|
moii
Elev |
Kommer mej nu,
___________________________________ Kapitel 2 Dumbledore sa ett par ord, sen fick sorteringshatten all uppmärksamhet när den sjöng sin klassiska sång. Alla eleverna var nu tysta och verkade lyssnade till sången. Luna lyssnade inte på så mycket av vad hattens ganska dåliga sångröst sjöng. Hon tänkte mer på de kommande året. Det skulle bli tufft, GET-proven skulle komma i år, och mycket är avgörande. Luna vaknade ur sina tankar och hörde plötsligt omvärlden, de var en elev, som Luna aldrig sett förr, Ändån verkade hon vara i Lunas ålder. Flickan undrade om hon fick sitta jämte Luna. - Javisst får du det. Jag är Luna, Luna Lovegood, sa Luna vänligt till flickan. - Tack! Jag heter Jean Phil, sa den ännu ganska främmande flickan. - Är du ny här, tror inte att jag har sett dej innan, sa Luna, och log. - Jaa, jag har haft hemundervisning förr, men mamma och pappa tyckte de vart dags att börja på en riktig skolan. Jag ska börja i årskurs 5, vilken går du i?, sa Jane -Luna som började gilla den här Jane mer och mer svarade glatt: - Jag går i år 5 också, med ett leende på läpparna. Maten hade nu dykt upp på borden, och Luna tog för sig. Hogwarts mat var nog den godaste i världen tänkte Luna, och små pratade lite med Jane, som var väldigt imponerad på maten. När Luna hade ätit så att hon hade ont i magen och middagen var slut visade hon Jane vart Ravenclaw’s sällskaps rum ligger. Luna visade vart hon sov, och de visade sej att Jane fick den sängen som stått tom under alla Lunas tidigare år på Hogwarts. Luna var både glad och mätt när hon somnade. ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 4 aug, 2011 20:17 |
|
mine
Elev |
4 aug, 2011 20:21 |
|
moii
Elev |
Kommer kanske ett kapitel till ikväll
Om jag orkar ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 4 aug, 2011 20:30 |
|
mine
Elev |
Meeeen...Du orkar....Skriv det vid midnatt annars då borde du orka:] Fråga mig inte varför jag tycker bara det 4 aug, 2011 20:45 |
|
moii
Elev |
Skrivet av mine: Meeeen...Du orkar....Skriv det vid midnatt annars då borde du orka:] Fråga mig inte varför jag tycker bara det Hahah, ah, men tror det kommer ett till om fler läser ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 4 aug, 2011 20:48 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen