Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harrys syster...

Forum > Fanfiction > Harrys syster...

1 2 3 4
Användare Inlägg
ginny_weasley1
Elev

Avatar

+1


Det var en varm,solig dag i det lilla stugområdet på Gotland. Lina satt ute på tomten och läste Harry Potter och dödsrelikerna. Igen.
´´" suck" Den som ändå var trollkarl...´´ tänkte hon. Då kom helt oväntat en uggla med ett brev!

Ms.L.Potter
Blåa rummet
Stugan 5
Fårö
Gotland

Va!? Vadå Potter? Det här var det konstigaste hon hade hört i hela sitt liv!Hon öppnade brevet och läste: Hogwarts skola för häxkonster och trolldom
Rektor: Albus Dumbledore.
(innehavare av merlin-orden av första graden,storhäxmästare, överstetrollkarl, högste storpamp i häxmästarnas internationella samfund)

Kära Miss Potter,
Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts skola för häxkonster och trolldom.Härmed bifogas en lista på alla böcker och all utrustning som behövs.

Terminen börjar den 1:a september. Vi förväntar oss er uggla senast den 31:a juli.

Er tillgivna

Minerva McGonagall
Biträdande rektor


Wow! Hon skulle börja på Hogwarts!

.:HP:.

4 aug, 2011 09:58

Ginny02
Elev

Avatar


woooooooooooooooooooooow

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

4 aug, 2011 20:36

allealicia
Elev

Avatar


Mer!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fpizap_gallery%2F071412%2Fmedium%2Fpizap.com10.044807114638388161342283258843.jpg

4 aug, 2011 22:34

Borttagen

Avatar


bra !!

4 aug, 2011 23:19

ginny_weasley1
Elev

Avatar


Nu var Lina egentligen RASANDE på sina föräldrar.
Hon gick in i köket.
-MAMMA!!!!!
-ja, vad är det,gumman?
-VARFÖR har ni inte berättat att jag är häxa?
Lina trodde inte att mugglarfödda blev magiska bara sådär.
-ehumm... vi ville att det skulle bli en överraskning!
-ska vi åka till London då, eller ska jag stå och vänta på någon som hämtar mig?
- ehhh, Hagrid kommer nog snart...
- vad är det med dig,mamma?
-jag är inte din riktiga mamma.
-VA!? Lina kunde inte tro sina öron!
-dina riktiga föräldrar är döda. De hette Lily och James Potter. Ditt riktiga namn är Lilian Josephine Lily Potter.
Lina,eller,Lilian kunde inte förstå hur hennes mamma, nåja, adoptivmamma, hade hållt detta hemligt i alla dessa år!
-Är det en motorcykel jag hör? undrade Lilian.
-ja, Hagrid kommer nog nu!, sa hennes hmm...mamma.
Lilian sprang ut i trädgården med kläder och Harry Potter-böcker i högsta hugg.
-Inglesio Totalu! hörde hon bakom sig.
wow! Hagrid hade förhäxat henne så att hon kunde flytande engelska!
-Hallå Lilian, hoppa upp! sa Hagrid.
-Hej, Hagrid! sa hon.
- För tusan, du vet ju redan allt!
-japp!
-bra, vi ska till London, men först måste vi plocka upp din bror!
-du menar Harry!
- just precis!
Wow! nu satt Lilian på Hagrids motorcykel på väg mot livet hon alltid drömt om!

.:HP:.

5 aug, 2011 08:41

Borttagen

Avatar

+1


Jättebra!!!! Bevakar

5 aug, 2011 09:22

Ginny02
Elev

Avatar


jag med

"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow

5 aug, 2011 09:31

ginny_weasley1
Elev

Avatar


kul att ni gillar den!!! här kommer mer!

Hagrid började sakta in. De landade nere vid en klippig ö.
De gick fram till ett litet hus. Hagrid började bulta på dörren.
Öppna nu, Dursley, annars slår jag in dörren!
- Aldrig!
BRAK! Hagrid slog in dörren.
Ge mej Harry, NU!!!
- Ånädu!
SVISCH! Det var så roligt så Lilian nästan skrattade ihjäl sig!
Han gav Dudley en grissvans! HAHAHAHAHA!!!!!
-vad skrattar du åt, flicka lilla?
-inget!
- jag vet nog vem du är! Harrys syster, eller hur?
-stämmer bra, det!
"wow, en syster! en till släkting" tänkte Harry.
Lilian gick fram till honom och presenterade sig:
- Lilian Josephine Lily Potter. Din syster.
Kul!
vi måste gå nu! vi har brått!
- ska vi till Läckande kitteln?
De stämmer bra de! hur kunde du veta de?
Lilian log och plockade upp en Harry Potter-bok.
- I de här böckerna står allt om våran framtid!
okej, på de viset!
De landade i London mycket sent. Hagrid gav Harry och
Lilian ett rum på Läckande kitteln.
möt mej i Diagongränden imorgon så köper vi era saker!

.:HP:.

5 aug, 2011 19:12

Detta inlägg ändrades senast 2011-08- 5 kl. 19:48
Antal ändringar: 1

Fjortis
Elev

Avatar


vad bra

Trombones do it louder

5 aug, 2011 19:15

ginny_weasley1
Elev

Avatar


*nästa dag*
okej, va behöver ni? Lilian, kan du läsa?
Lilian läste:
Uniform: Förstaårselever behöver följande:
Tre ombyten av enkla arbetsklädnader
(svarta)
En enkel spetsig hatt (svart) för dagsbruk.
Ett par skyddshandskar (drakskinn eller liknande)
En vintermantel (svart,silverknäppen)
Var snäll och observera att alla elevkläder ska vara försedda med namnlappar.

Kurslitteratur:
Alla elever ska ha ett exemplar av var och en av följande böcker:
Grundhandboken om förtrollningar (årskurs 1) av Miranda Goshhawk
Trolldomskonstens historia av Batilda Bagshot
Magisk teori av Adalbert Waffling
En nybörjarguide i förvandlingskonster av Emeric Switch
1000 magiska örter och svampar av Phyllida Spore
Trolldrycker och magiska brygder av Arsenius Jigger
Fantastiska vidunder och var man hittar dom av Newt Scamander.
De mörka krafterna:En vägledning i konsten att skydda sig själv av Quentin Trimble

Övrig utrustning
1 trollstav eller 1 trollspö
1 kittel (tenn, standardstorlek 2)
1 uppsättning glas- eller kristallflaskor
1 stjärnkikare
1 mässingsvåg

Elever får även ta med ett husdjur.

FÖRÄLDRAR ERINRAS OM ATT FÖRSTAÅRSELEVER
INTE FÅR HA EGNA KVASTKÄPPAR.

*senare* nu hade de varit i alla affärer förrutom trollstavsbutiken...


.:HP:.

5 aug, 2011 20:17

1 2 3 4

Forum > Fanfiction > Harrys syster...

Du får inte svara på den här tråden.