Harrys största chock (SV)
Forum > Fanfiction > Harrys största chock (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Titel: Harrys största chock
Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills: 1 Färdigskriven: Ja Rating: G Beskrivning: Lupin stormar in på lektionen i trolldryckskonst, och det för att Harry några timmar senare ska få sin största och lyckligaste chock nånsin. ______________________________ Knack Knack. Alla eleverna i den lilla trolldryckskonstsalen vänder på huvudet. -Kom in. säger Snape surt. Dörren öppnas och in kommer till allas stora förvåning Remus Lupin. Lupin tar ingen notis om alla blickarna utan riktar istället huvudet mot Snape. -Hej, Severus, säger han. -Goddag. säger Snape. Som du ser har vi lektion. -Jag skulle behöva tala ett par ord med Harry. -Mr Potter är inte nårbar just nu. Lupin sluter ögonen, tar ett djupt andetag och öppnar sedan munnen: -Vad konstigt, jag tycker det ser ut som han sitter där, säger Lupin. -Vad konstigt, jag tyckte jag nyss sa att vi har lektion! fräser Snape. -Det är viktigt. -Kan hända, men det får vänta. Lupin tar ett till steg mot katedern. -Severus, tror du på fullaste allvar jag skulle åka hit hela vägen från London om det kunde vänta? -Det spelar ingen roll, fnyser Snape. Lektion är lektion, och... -Harry, kom nu, säger Lupin utan att lyssna på Snape, vänder sig om och går. Harry sitter utan att veta vad han ska göra. -Säg inte att du bryr dig om vad Snape säger! viskar Ron. -Självklart inte, säger Harry medan han reser sig upp och packar ner böckerna, pergamentet, bläcket och fjäderpennan i sin väska. Han rycker åt sig den. -Vi ses ikväll, säger Harry till Ron och Hermione och börjar gå nerför alla stolar och bord. -Potter! ryter Snape när Harry nästan är framme vid dörren. Harry vänder på huvudet och säger så oberört han kan; -Ja, professorn? -Du har läxa tills fredag. Harry nickar och går sedan fram till Lupin som står och väntar vid dörren. De går ut och Lupin stänger dörren. -Du kommer inte träffa de ikväll, säger han. .Varför? -Du kommer inte vilja, det är lugnt, jag har pratat med Dumbledore. -Vart ska vi? frågar Harry. -Till London. -Till L...varför? Lupin svarar inte på frågan utan svänger sedan till vänster. Harry hänger med. Efter ett tag är de ute på skolgården. De fortsätter tills de är utanför skolans område. Lupin räcker fram armen. Harry som äntligen fattat vad det betyder greppar den och känner snart en sugande känsla i hela kroppen när de transfererar sig. Duns. Harry skjuter upp sina glasögon och reser sig upp. Han tittar sig omkring. -Grimmaldiplan, säger han. -Japp. Kom nu. Harry går före uppför trappan och in igenom dörren. Från köket hörs glada röster. -Stanna här! väser Lupin och smyger in. -Hej Remus! hörs Kingsleys röst. -Tysta hörni! Han är här! Shppt! -Var är han då? hörs Tonks viskande röst. -Han är i hallen... Ett skrapande från en stol hörs och snabba steg. -Nej! ryter Lupin. Harry står still nästan panikslagen. Vad är nu detta? -Jag pratar med honom först, säger Lupin. -Jag vill träffa honom! hörs en arg men välbekant röst. Harry drar efter andan och känner hur han kallsvettas. -Han kommer svimma! Jag måste få förklara först... -Nu kan det ju kvitta! trallar Tonks. -Han har hört dig! hörs Molly Weasleys röst. -Det struntar jag i, hörs den arga rösten igen. Flytta på er. Skrap från många stolar hörs. -Släpp mig! hörs den arga rösten. Dörren öppnas innan Harry hinner göra någonting. Framför honom står hans döda gudfar Sirius Black. Uppdaterat: Ingen som läser 27 jul, 2011 18:48 |
|
Borttagen
|
Jo jag! Jättebra!!
28 jul, 2011 06:59 |
|
Borttagen
|
Och jag läser MER!!!!!!!!!!är den färdig?
Det står där uppe^^ 28 jul, 2011 13:15 |
|
Johanna"
Elev |
Skriv mer! Den verkar ju vara jättebra!!
28 jul, 2011 15:48 |
|
moii
Elev |
Verkar jätte bra, skriv meeeeeer! ;D
~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 28 jul, 2011 16:51 |
|
Sandrocken
Elev |
Jag läser också! Väntar på mer!
- Sometimes its better when things arent perfect, at least than you know the're real - 28 jul, 2011 18:07 |
|
Knizzlare
Elev |
29 jul, 2011 07:53 |
|
Ebbad
Elev |
29 jul, 2011 09:38 |
|
Borttagen
|
Räkna med att jag bevakar =)
29 jul, 2011 11:59 |
|
Borttagen
|
Bevakar!
29 jul, 2011 12:56 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen