Vem känner ni igen er hos?
Forum > Harry Potter > Vem känner ni igen er hos?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag har inte kikat om det finns en liknande tråd, tror inte det men kanske. Tråden handlar om att delge sig till resten om vilken karaktär man känner igen sig mest hos - personlighetsmässigt och inte utseendemässigt.
Jag skulle också föredra om man ger seriösa och vettiga svar och inte: Voldemort för jag gillar att döda alla, jag vill inte ha vänner och min största önskan är att bli odödlig till vilket pris som helst. Varför? För att ingen vettig människa är sådan. Sedan kan man känna igen sig hos Voldemorts mer mänskliga drag, som hans ensamhet och liknande. (om man känner igen sig i ett flertal karaktärer, skriv det då och varför.) Det är HP Karaktärer vi pratar om nu! 25 jul, 2011 11:25 |
|
MagiSmurfen
Elev |
Känner igen mig hos Ron... för jag har arachnafobi, så vi gillar spindlar lika mycket.
Men jag sympatiserar med de flesta, och kan känna igen mig då och då där jag inte väntade mig det. "Harry looked up into the fierce, wild, shadowy face and saw that the beetle eyes were crinkled in a smile." 25 jul, 2011 11:40 |
|
ninja
Elev |
Hmm jag vet inte varför, men jag har fått för mig att jag har några fåtal personlighetsdrag gemensamma med Lupin. Lugn och sansad, försöker se det goda i människor
25 jul, 2011 11:42 |
|
Nymphadora Tonks!
Elev |
Ingen aning.
Lite Hermione kanske. Vi är ganska lika i de vises sten, inte till utseendet men till personligheten.
25 jul, 2011 11:45 |
|
leumas vän
Elev |
25 jul, 2011 11:45 |
|
Elley
Elev |
Finns en liknande tror jag :3
Men jag känner igen mig hos Ginny, hon var en blyg liten flicka men växte upp. Många uppfattar henne som ganska självgod och kaxig i vissa delar av böckerna, och det är så folk oftast ser på mig :3 Sen ser jag mig själv hos Hermione, innan vererade jag bara arbete och liknande. Glömde bort vänner och saker som egentligen är så mycket viktigare. Men även detta har jag insett, precis som hon gjorde. Lupin och jag har det gemensamt att båda ser det goda i folk, bortser gärna från det onda men glömmer det inte helt. Sen är det små saker jag är väldigt lik massor av olika karaktärer, men det är för många för att förklara alla...
http://nouw.com/ellenfelixson/
25 jul, 2011 11:45 |
|
Borttagen
|
Neville Longbottom.
Förrut kände jag mig mycket osäker, precis som honom, och att ingen riktigt trodde på mig. Men precis som honom har jag växt upp och lärt mig att kämpa, lärt mig att jag kan klara av vad som helst om jag bara vill, och att ett stort hjärta kan leda dig långt. Luna Lovegood. Jag är lika säregen och speciell som Luna, men jag känner igen mig i hennes fantasi, och det finns många som inte förstår sig på mig. Men jag ser ingen anledning i att tappa tron på någonting bara för att andra människor är blinda för det, eller helt enkelt upplever saker på ett annat vis. Min värld är min egen - och ingen kan förstöra den. 25 jul, 2011 11:59 |
|
Borttagen
|
Jag tror jag är som Neville. Förut kunde jag nästan ingenting, men sen så blev jag bättre mellan att kämpa.
25 jul, 2011 12:13 |
Kintsugi
Prefekt |
Det finns egentligen ingen karaktär som matchar mig mer än någon annan. Skulle vilja säga Ron av den anledning att vi lätt blir avundsjuka/svartsjuka, ogillar spindlar och har svårt för att vara den seriösa i dialoger och diskussioner med kompisar
Men sedan känner jag ändå att det saknas något. Ron är inte den som tagit hand om familjemedlemmar och arbetat fullt ut när det kommer till betyg. (Med "ta hand om familjemedlemmar" menar jag den som tagit storasyster/mamma-rollen som tar ansvar, sköter matlagning, städning, väckning, tvätt osv + att Ron inte är den som satsat fullt på betyg för att få bekräftelse). Så jag känner mig som en blandning mellan Ron och Hermione för att vara ärlig ^^ ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 25 jul, 2011 12:15 |
|
Lily Evans
Elev |
Jag känner igen mig ganksa mycket hos Luna, specielt efter att en av de vänner jag tycker mest om berättade för mig att hon trodde att många i klassen tycker att jag är konstig/knäpp, fast inte riktigt på ett bra sätt. det var ju det många tyckte/tänkte om Luna, skillnade är att jag ska byta skola till en skola där ingen av mina nuvarande klasskamrater ska börja, så de som tycker så kommer väl aldrig att fatta att jag inte är någon galen knäppis, men i HP får man reda på att även om Luna är lite konstig så är hon inte det man kallar "knäpp".
Jag känner igen mig lite hos Ginny och Neville också, Ginny för att jag inte vågade vara mig själv framför andra än mina närmaste vänner (fast det ända hon inte vågar vara sig fram är väl Harry?) men nu vågar jag det Neville var ju lite sådär feg och rädd, vilket jag också var, men kanske inte lika märkbart, men nu är jag inte det. Jag är lite som Lily och Remus också, jag har lätt för att se det goda i personer jag inte gillar lika mycket som jag ser det goda i de som jag gillar. Jag har ett ganska hett temperament också, lirte som Sirius tror jag. Och jag är kanske lite på Snape när det gäller människor jag verkligen inte gillar kan jag vara riktigt iskall, fast det händer inte särkilt ofta "A true friend is someone who says nice things behind your back." 25 jul, 2011 13:35 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen