Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Efter Harry Potters död [Sv]

Forum > Fanfiction > Efter Harry Potters död [Sv]

1 2 3 ... 8 9 10
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Efter Harry Potters död
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 1
Färdigskriven: Nej
Rating: PG-13 (för säkerhets skull)
Beskrivning: Voldermort har dödat Harry och styr nu över alla väsen, men Draco tänker inte stå ut med tortyren, han är trots allt en mjuks under den stenhårda ytan och han tänker ge sig ut och besegra Voldermort på ett eller annat sett, men kommer han lyckas?
Vad tror ni?

20 jul, 2011 14:35

Borttagen

Avatar


Spännande Bevakar

20 jul, 2011 14:49

veravoff1
Elev

Avatar


Tycker jag med *bevakar*

Läs min fanfiction "only time will tell"

20 jul, 2011 14:55

Borttagen

Avatar


Kapitel 1

Draco kollade ut på den molninga himlen, han kunde inte minnas när det var bra väder sist. Den enda som kunde ha dödat Mörkrets herre hade blivit dödad, Draco hade känt stor styng av panik när han hade sett Hagrid komma med Harrys döda kropp i famnen upp till skolan för 2 månader sedan.
Sedan dess, hade det vart kaos över hela trollkarlsvärlden, och Draco stod inte ut med det längre han viste inte äns om hans föräldrar levde längre. Han hade stuckit, han hade gjort det ingen annan vågat. Han satt på en övergiven pub i tyskland som han hade tagit sig till, han viste inte vart han skulle ta vägen och viste inte riktigt heller vad han skulle göra.
Han tvekade på att han skulle kunna besegra mörkrets herre själv, men vem skulle han vända sig till för att få hjälp dom som kanske viste vad Harry hade haft på gång var kanske döda. Han kollade ner i bordet och suckade, han hörde dörren öppnas, och inom sig hoppades han djupt på att det var hans mor som kom in.
Han viste dock att det var omöjligt, men han såg en person komma in med rött hår han såg verkligen sliten ut och Draco kände först inte igen honom.
- Hey Ron. Sa han och kollade på honom, han var så glad att se någon han viste vem det var i livet.

20 jul, 2011 15:12

Borttagen

Avatar


Bra !

20 jul, 2011 15:16

veravoff1
Elev

Avatar


jätte bra!! mer

Läs min fanfiction "only time will tell"

20 jul, 2011 18:57

Borttagen

Avatar


More

20 jul, 2011 19:16

Borttagen

Avatar


Mer jag har tägt på en sak alla ff jag har läst och du har skrivit har handlat om Draco på ett eller annat sett

20 jul, 2011 19:31

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Mer jag har tägt på en sak alla ff jag har läst och du har skrivit har handlat om Draco på ett eller annat sett


Det är sant XD

20 jul, 2011 19:33

Borttagen

Avatar


Kapitel 2

Ron rykte till när han hörde någon säga hans namn, och han vred på huvdet och fick syn på Draco, och var smått chokad han hade hört rykten om att Draco hade hittats död kort efter att han hade flytt från allt.
Ron beställde en honungsöl och gick och satte sig hos Draco, och log ett matt leende
- Så du lever, har hört att du skulle vara död. Sa han och tog en klunk av honugnsölen som kom fram.
- Jo jag lever, men det är inte mycket till med mig som förr. SaDraco och lutade sig tillbaka så att Ron kunde se hur Draco hade magrat något fruktansvärt sedan han hade dragit från allt.
- Jag ser det, så vad har fört dig hit? Sa Ron sedan fast han nog viste svaret, han drog handen genom sitt röda hår.
- Ja jag gömmer sig så långt bort från mörkrets herre jag bara kan, och försöker komma på hur jag ska kunna besegra honom. Sa han och kollade ner i bordet, hans hopp om att Ron kanske viste nått det var inte högt.
- Harry viste hur han skulle göra, men han hann aldrig göra klart jobbet. Sa Ron och hans ögon blev sorgsna vid tanken på hans bästavän

20 jul, 2011 20:01

1 2 3 ... 8 9 10

Forum > Fanfiction > Efter Harry Potters död [Sv]

Du får inte svara på den här tråden.