Snape i DH part 2
Forum > Harry Potter > Snape i DH part 2
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Abrakadabra
Elev |
SPOILERVARNING!!!
Ja,vad tyckte ni om snape i The deathly hallows part 2? När han dog,(när voldemort dödade han) rann tårarna! Det var bara hemskt hur voldemort bussade på Nagini att döda sin trognaste (ja...inte så trogen egentligen) dödsätare. Det var ohyggligt fruktansvärt att se på! Och sen när Harry kom in och Snape bad han ta hans tårar! -You have you're mothers eyes.... Shit vad jag dog när han sa så! Ang alla snapes minnen som harry fick se i minnessållet! Det var otroligt rörande.Seriöst! Jag var nog mer chockad än Harry när han såg alla minnena. Jag var riktigt förvånad över att dem fått med så mycket ur boken och hur bra det framstod att Snape faktiskt var på de godas sida! David Yates har gjort ett strålande jobb! Hundra tack till dej! Jag fick liksom se Snape ur en annan synvinkel på något konstigt vis.. Även om jag läst den boken säkert hundra gånger och visste hur allt skulle sluta så var den här filmen något alldeles extra! Jag måste faktiskt erkänna att just denna grej var mycket bättre i filmen än i boken! Det var liksom lite mer "äkta" att se det på film än att läsa det... Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara med ord men den här filmen är defenetivt inte slutet för Harry Potter för mej!
19 jul, 2011 18:02 |
|
ikka
Elev |
Åh. Jag var verkligen livrädd att Yates skulle förstöra Severus död - att han inte skulle göra den lika vacker som i boken, men jag tycker det var MINST lika bra på film! Speciellt att Harry samlade hans tårar, det var så himla fint. ♥
Och minnena! Jag var helt mållös. Älskade verkligen hur de hade fått med allt. "Lily? After all of those years?" "Always" När Sev kramade Lilys döda kropp... ;____; ^De är lätt två av de finaste saker jag någonsin sätt. ♥ ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
19 jul, 2011 18:08 |
|
Milanima
Elev |
Som troget Snape-fan (faktiskt redan innan 7e boken kom!!!) satt jag och stortjöt mig igenom både när han dog och sekvensen med hans minnen. Tyckte Alan och Daniel gjorde dödsscenen så himla bra!
Jag gillade verkligen den där scenen de lagt till när han är i Godric's Hollow och tar henne i sin famn och när Dumbledore blir chockad över hinden och liksom: "Lily?! After all this time?" och sen Alans "Always!" var perfekt. Dock var det en del saker som var lite knäppa: James var blond, för oskuldsfull, utan glasögon och såg ut att vara typ 4 år. Och det var lite dumt enligt mig att först låta Snape säga det där med att Harry har Lilys ögon och att de är blå, medan man sen, typ 5 min senare får se en Lily med bruna ögon. Även att de tagit bort hela "mudblood"-grejen känns lite konstigt. (Den är ju inte ens med i 5an!) Då finns det ju ingen orsak till varför hon säger upp bekantskapen med honom. Benedict Clarke var ju bara sååååååååååååå söt som lilla Snape också! SparksMoonstone122 på pottermore 19 jul, 2011 18:12 |
|
Abrakadabra
Elev |
Skrivet av ikka: Åh. Jag var verkligen livrädd att Yates skulle förstöra Severus död - att han inte skulle göra den lika vacker som i boken, men jag tycker det var MINST lika bra på film! Speciellt att Harry samlade hans tårar, det var så himla fint. ♥ Och minnena! Jag var helt mållös. Älskade verkligen hur de hade fått med allt. "Lily? After all of those years?" "Always" När Sev kramade Lilys döda kropp... ;____; ^De är lätt två av de finaste saker jag någonsin sätt. ♥ Jaa! Det var bara så....annorlunda att se Severus lite ömmare sida och inte bara hans stenhårda och arga sida hela tiden! Och när man fick se hans patronus! Guuuud det var bara så bra!
19 jul, 2011 18:17 |
|
Wingardium Leviosa
Elev |
Det var sjuuuukt bra gjort. Jag grät redan innan de scenerna (heh), men då lovar jag er att jag satt och skakade och grät som värsta vattenfallet. Riktigt bra. ALLT VAR PERFEKT.
Okej, inte riiiktigt. Ögon-grejen stör jag mig på (att Harry har fel ögonfärg och att Lily hade bruna) men wth. Och att James inte var så James-ig. Det framgick inte så tydligt att han mobbade Snape. Men samtidigt, det gör inget. SNAAAAAAAAPE. ♥ Nej fy, jag börjar gråta typ nu med. Ingen kan hata Snape. Han var så modig... Och Alan Rickman är grym. Nej alltså, den delen av filmen gjorde de riktigt bra.
19 jul, 2011 18:27 |
|
Abrakadabra
Elev |
Skrivet av Wingardium Leviosa: Det var sjuuuukt bra gjort. Jag grät redan innan de scenerna (heh), men då lovar jag er att jag satt och skakade och grät som värsta vattenfallet. Riktigt bra. ALLT VAR PERFEKT. Okej, inte riiiktigt. Ögon-grejen stör jag mig på (att Harry har fel ögonfärg och att Lily hade bruna) men wth. Och att James inte var så James-ig. Det framgick inte så tydligt att han mobbade Snape. Men samtidigt, det gör inget. SNAAAAAAAAPE. ♥ Nej fy, jag börjar gråta typ nu med. Ingen kan hata Snape. Han var så modig... Och Alan Rickman är grym. Nej alltså, den delen av filmen gjorde de riktigt bra. Höhö! Ja verkligen!
19 jul, 2011 18:31 |
|
Bugglan
Elev |
Herregud vad bra de hade gjort det! Jag trodde aldrig att de skulle få till det lika bra som i boken, men det blev ju nästan bättre.
Jag har alltid älskat Alan Rickman, perfekt som Snape, men... Efter den här filmen är jag helt mållös. Hur bra som helst. Och gud vad sorgligt det var. Tårarna bara forsade ner. Severus Snape ♥ 19 jul, 2011 18:45 |
|
ninja
Elev |
Alan Rickman är otroligt fantastisk i rollen som Snape!
19 jul, 2011 18:46 |
|
Siriuz
Elev |
Alltså åh ja helt perfekt, med några få undantag. Alan Rickman är Snape rakt igenom, så jävla bra är han. Tycker nog att han och Maggie Smith gör sina roller allra bäst. Rupert Grint är fantastisk också. Heh lite sidenotes, men ja, grät mig igenom i princip hela filmen men vid dödsscenen och Snapes minnen brast det totalt. Åh, så bra. ♥ Jag älskar Snape.
Nothing's gonna change my world. 19 jul, 2011 18:53 |
|
ninja
Elev |
Skrivet av Siriuz: Alltså åh ja helt perfekt, med några få undantag. Alan Rickman är Snape rakt igenom, så jävla bra är han. Tycker nog att han och Maggie Smith gör sina roller allra bäst. Rupert Grint är fantastisk också. Heh lite sidenotes, men ja, grät mig igenom i princip hela filmen men vid dödsscenen och Snapes minnen brast det totalt. Åh, så bra. ♥ Jag älskar Snape. Håller med dig! Maggie och Alan känns verkligen... helt rätt i sina roller heehe 19 jul, 2011 18:54 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen