Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harry Potter Draco Malfoy <3 [SV]

Forum > Fanfiction > Harry Potter Draco Malfoy <3 [SV]

1 2 3 ... 41 42 43
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+2


Titel: Harry Potter Draco Malfoy ♥
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 1
Färdigskriven: Nej
Rating: PG-13
Beskrivning: Utspelar sig under Harrys 5 år på hogwarts, det som hände i fjärde boken ligger som ett minne i den här storyn, oväntade känslor börjar plötsligt dyka upp hos personer som det kanske inte borde finnas känslor mellan.


Låter det intressant?

17 jul, 2011 19:30

professorpersson
Elev

Avatar


Ja, såklart ! ^^

"Maybe we are mad. But if this is madness, I'm happily a part of it" - Annie

17 jul, 2011 19:51

Borttagen

Avatar


Kapitel 1
Harry satt i en kupé och kollade ut på landskapet som flög förbi, han hade haft en hemsk sommar. Så fort han blundade så såg han Cedrics döda kropp, ja mardrömmar på antingen det ena eller det andra sättet tycktes vara det enda han kunde drömma nu mera.
Han kollade på Luna, Neville och Ginny som också satt i kupén, han önskade han kunde sitta i samma kupé som Ron och Hermione men det gick ju inte, nu när dom var prefekter.
Han såg lunchvagnen komma, och han reste sig upp, och rotade fram lite pengar han valde ett par pumpa pastejer, han kände sig inte så farligt hungrig och skulle egentligen kunna klara sig tills dom kom till festmåltiden på Hogwarts. Han viste dock att det skulle se konstigt ut om han inte åt, då han var väldigt mager men de hörde väl till att vara undernärd när man bodde hos familjen Dursleys.
”Hej” Sa Harry glatt när han äntligen såg Ron och Hermione komma in i kupén, och alla gjorde plats åt dom.
”Fatta vilka hemska personer som har blivit prefekter för Slytherin” Sa Ron med nästan äcklad min, Harry log han förstod med en gång att Malfoy hade blivit en av prefekterna.
Han vände blicken ut genom fönstret med en gång, även om han hade haft mardrömmar om Voldermort, så hade Malfoy alltid på ett eller annat sett varit inblandad i drömmarna vad skulle det betydda?

17 jul, 2011 20:13

marremusik
Elev

Avatar


Väldigt intressant ;-) i'll be watching you ;-)

Fanfictions och marodörerna in my <3

17 jul, 2011 22:26

Borttagen

Avatar


Kapitel 2

Dracos synvinkel
Draco Malfoy satt i en kupé med sina kumpaner, även fast han inte sa något om det så hade han tänkt väldigt mycket på vad som hände precis innan skolans slut för sommarlov.
Han fattade inte riktigt varför hans tankar hela tiden vandrade till det, det borde inte beröra honom men ändå så blev det så. Han kollade ut, det hade börjat mörkna och han insåg att dom nog skulle vara framme vid skolan snart, han såg i sin spegelbild i fönstret att han var sliten men så efterblivna som hans kumpaner var så skulle dom väl inget märka om han så var död.
- Jag går och kollar runt i tåget... Sa han till Crabbe och Goyle innan han lämnade deras kupé, han hade gjort det mest för att få vara ensam, han rynkade på ögonbrynen han brukade sällan vilja vara ensam. Han gick igenom tåget och hälsade på ett par stycken från Slytherin när han träffade på någon av dom, han svalde lite när han passerade en kupé och kollade in och såg Potter sitta där med sina vänner, han suckade smått och skyndade sedan snabbt vidare

Harrys synvinkel
Harry kollade fortfarande ut genom fönstret men fast det, så kunde han tydligt i fönstret se dörren in till kupén, och han tyckte sig ha sett Draco Malfoy skymta förbi och kollat in, men inte öppnat och börja ställa till bråk.
Harry fick känslan av att Draco också hade något att dölja för alla andra.

18 jul, 2011 12:27

anotherMe
Elev

Avatar


meer!!

R.I.P Dobby, a free elf

18 jul, 2011 13:55

professorpersson
Elev

Avatar


Spännande ^^

"Maybe we are mad. But if this is madness, I'm happily a part of it" - Annie

18 jul, 2011 14:16

Borttagen

Avatar


Kapitel 3

Dracos synvinkel
Draco svalde han insåg att Harry hade sett honom i spegelbilden i fönstret, och han hade skyndat där ifrån så fort han bara kunde innan Harry eller någon annan såg honom något mer.
Varför hade han stannat till där för egentligen, kunde han bara inte ha fortsatt gå, han slog sig hårt på kinden "Kom igen Draco skärp dig det är ärrnyllet" Han hade inte blivit riktigt klok på sina känslor som hade pendlat fram och tillbaka, och skulle han vara ärlig så hade det hållit på så sedan deras 3:e år. Han kollade ut genom ett fönster och insåg att tåget började sakta in och han gick tillbaka till prefektkupén och satte sig med dom andra. Han hade haft klädnaden på sig 2-3 timmar så han skulle slippa trängas och sånt i sista minuten.

Harrys synvinkel
När Harry vred på huvudet och kollade mot dörren, så hade Draco försvunnit, och någonstans inom Harry önskade han att Draco hade kommit in.
Han skakade av sig den tanken med en gång, och lämnade snart kupén med dom andra för att gå ut i den svala nattluften, han såg Hagrid en bit bort med lykta som ropade till sig förskrämda första års elever.
Harry vinkade glatt åt Hagrid, innan han fördes med strömmen bort mot vagnarna skulle ta dom upp till Hogwarts, han stannade till tvärt det var inte tomt framför vagnarna längre. Till hans förargelse så såg han ingen annan som reagerade på dessa varelser, han såg Draco gå in i en vagn och han fick lusten att springa fram och hoppa in i samma vagn som honom men det skulle väcka starka misstankar.

Båda 2
Både Draco och Harry undrade under vägen upp till Hogwarts om den andra hade haft en bra sommar.

18 jul, 2011 22:04

Borttagen

Avatar


Åh vad spännande MEer!

18 jul, 2011 22:33

Borttagen

Avatar

+1


Kapitel 4

Harrys synvinkel
Harry klev ur vagnen med dom andra, och gick in i slottet som var upplyst precis som vanligt, Harry log för sig själv nu var han hemma där han borde vara.
Han kliade sig lite i nacken och följde med Hermione och Ron, bort mot gryffindor bordet precis som Ginny. Harry kollade upp mot lärarbordet, och såg något som liknade en rosa padda på platsen där läraren i försvar mot svartkonster alltid satt. Han kollade på Hermione och Ron som båda 2 rykte på axlarna, och undrade smått vem den modiga var som vågat ta den platsen som lärare.
Dom hittade platser ungefär i mitten av gryffindor bordet, och Harry suckade för sig själv professor Snape var fortfarande kvar på skolan den lärare som Harry hatade mest på hela skolan, och det var väl ingen hemlighet egentligen att dom var bittra fienden.
Harry slängde en blick bort mot Slytherin bordet, han fattade inte varför hans ögon alltid skulle söka efter den vit/blonda killen som gick i Slytherin. Han kollade sedan snabbt tillbaka och dök in i diskussionen som Ron och Hermione hade om vem paddan var. Harry hade vridit snabbt på huvudet tillbaka för att han hade ett kort ögonblick mött Dracos blick, och hans kinder började hetta smått.

Dracos synvinkel
Draco slog sig ner vid Slytherin bordet, hans pappa kände den paddliknande kvinnan så Draco viste att han låg bra till hos henne.
Han kastade en blick bort mot gryffindorbordet, och log när han såg den svarta hårkalufsen och hans blick fastnade där och han kunde inte sluta le för sig själv.
Draco började inse för sig själv motvilligt att han var förälskad i den där Harry Potter.

19 jul, 2011 16:06

1 2 3 ... 41 42 43

Forum > Fanfiction > Harry Potter Draco Malfoy <3 [SV]

Du får inte svara på den här tråden.