Gamla HP-leksaker med många minnen?
Forum > Harry Potter > Gamla HP-leksaker med många minnen?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Grace
Elev |
Jag hittade just en låda med leksaker och böcker från när jag och mina kompisar lekte Harry Potter när vi gick på fritids. Min stavning var inte direkt toppen och jag hade nog ingen känsla för vad som var verkligt... Jag tror att det mesta är från när jag var åtta eller nio år. Här är några exempel:
Från den handskrivna boken "Själv-försvar": "Att kunna försvara sig är viktigt! När du uttalar ordet Expralimius flyger motstondaren baklänges in i en vägg och trolstaven flyger till dig." Hmm, undrar om jag precis sett Hemligheternas kammare... "1000 magiska örter och svampar Kåp-blomman även kalad Flug-fångare har en kåpa ?cm lång och ?cm bred. Kåpan är till för att fånga insekter. Bladen vänder sig mot solen och insekter landar där. Bladen ger ut en giftig vetska från små glitter-gorn man ser i förstorings-glas. Kåpan tugar sönder insekten och får näring." Någon som vet vad ett glitter-gorn är? Jag tror att Kåp-blomman i själva verket var en krukväxt på fritids. Men droppen som fick bägaren att rinna över måste ändå ha varit en HP-fanbok som man fyller i. "Min högsta önskan: Att jag var en riktig häxa och att jag slutade drömma mardrömmar." "Samla dina citat här: RONNY-PONNY!!!" Inga fler citat än så... Hahaha, jag har gapskrattat i minst en halvtimme nu ensam i mitt rum. Är det någon annan som har kvar underbara, galna (pinsamma) minnen från Harry Potters begynnelse? All people smile in the same language <3 22 jun, 2011 23:31 |
|
Ariana
Elev |
jaa jag har en lång antekningsbok däri jag skrev ner alla besvärjelser från första fyra böckerna, quidditch-reglerna och även alla djur
jag drömde såååå hårt om att få komma till hogwarts!! Nu vet jag att det inte är en dröm . jag väntar nu på allvar. this shit got serious. jag är nitton och har fortfarande inte fått brevet!!
22 jun, 2011 23:45 |
|
Claude31
Elev |
Jag har väl inga leksaker eller nåt sånt bevis på att jag var ett HP-fan då, men jag kommer ihåg att när jag var 8 år spelade jag ett Hogwarts-spel (brädspel, om du undrar) där man kunde vara i olika elevhem, och jag ville förstås vara i Gryffindor.
Så det är ju inte jättekonstigt, men det som var konstigt var att min anledning till att inte vilja vara i Hufflepuff var för att jag trodde att de var onda där. O_O Fast jag hade ju bara sett filmerna då.
23 jun, 2011 00:11 |
|
Knizzlare
Elev |
Hahhahaha, vad sööött!
Jag har typ inte så många minnen med hp, förutom att när jag var liten brukade min bror, syster och jag spela harry potter och de vises sten på datorn, eller, brorsan spelade och jag och syrran kollade mest på, sen så älskade jag när dom spelade quidditch i hp! Och quidditchspelet på harry potter och de vises sten. Och så har jag en plånbok med harry och kvicken på, den har jag haft huuur länge som helst, och så brukade jag och några vänner leka harry potter i skogen när vi var mindre Okej, några minnen har jag väl xD ![]()
23 jun, 2011 00:14 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Haha! Jag har en jättefin tecknad affisch med HP som jag fick av mormor när jag gick i ettan eller tvåan, och den sitter fortfarande på väggen, mångfaldigt reparerad med tejp. ♥
![]()
23 jun, 2011 00:19 |
|
Claude31
Elev |
Fast förresten hade jag väl en affisch på Harry is den fjärde filmen som jag fick i KP, men den har jag inte sett sen jag fick den. xD *är jättedålig på att hålla reda på saker, särskilt om nån städat/flyttat på alla saker så att man inte kan hitta dem!*
23 jun, 2011 00:43 |
|
Knizzlare
Elev |
Jag har en hpaffisch jag fick från kp, en bild från antingen halvblodsprinsen eller fenixorden, den är trasig och knöcklig, eller vad man nu ska säga, och den är nånstans i mitt stökiga rum...
![]()
23 jun, 2011 00:48 |
|
Fang
Elev |
Jag hade en Hp-5 klistermärkesbok. En sån när man köper klistermärken och klistrar i den i boken. Jag hade Luna när hon höll tidningen upponer. tyckte det var jätte konstingt.
23 jun, 2011 09:53 |
|
si_tonks
Elev |
neej jag har inte det... tror jag
D: eller jo... när jag var typ 9 såg jag HP och fången från azkaban varje dag i typ en månad ![]()
23 jun, 2011 09:57 |
|
Ginnyy
Elev |
Jag hade en kompis, den ända hp-fantasten jag någonsin haft som kompis...(And why are we not friends anymore? :O Yeah, that's right...) iaf, varje gång vi träffades så ville han bli kallad Draco och jag Hermione. Vilket alltid slutade med att vi slogs med varandra (för vi fick inte använda magi utanför skolan hehe). Men sen kom vi fram till att vi kunde hitta på ett eget slut. Det här var alltså innan alla böcker kommit ut. Så Draco och Hermione blev i hemlighet bästa vänner x)
23 jun, 2011 10:04 |
Forum > Harry Potter > Gamla HP-leksaker med många minnen?
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen