Argus Filch [SV]
Forum > Fanfiction > Argus Filch [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Bugglan
Elev |
Min första fanfic! Kommentera gärna!
Titel: Argus Filch Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel: 20 Färdigskriven: Ja Rating: PG Beskrivning: Den här berättelsen handlar om Argus Filch, vaktmästaren på Hogwarts, om hans uppväxt och varför han blev som han blev. Kapitel 1 Kapitel 2 Kapitel 3 Kapitel 4 Kapitel 5 Kapitel 6 Kapitel 7 Kapitel 8 Kapitel 9 Kapitel 10 Kapitel 11 Kapitel 12 Kapitel 13 Kapitel 14 Kapitel 15 Sammanfattning kapitel 1-15 Kapitel 16 Kapitel 17 Kapitel 18 Kapitel 19 Kapitel 20 Natten han föddes så regnade det. Det var i slutet av oktober, om jag inte minns fel. Han var vacker, det var han faktiskt. Hans mor fick aldrig se honom, hon överlevde inte förlossningen. Hon levde bara tillräckligt länge för att ge honom hans namn. "Argus" Argus växte upp tillsammans med sin trollkarlsfar och två äldre syskon. Han blev aldrig älskad av sin far, och hans syskon avskydde honom. De tyckte att det var Argus fel att deras mor var död. "Om du inte fanns så skulle mamma inte vara död. Om det inte vore för dig så skulle vi fortfarande ha en mamma. Det är ditt fel, hör du det? Vi skulle vara mycket lyckligare utan dig", var något som Argus ofta fick höra. Argus tyckte om möjligt mer illa om sig själv än vad hans syskon gjorde. Han låg ofta vaken om nätterna och grät, önskade att han aldrig hade fötts. Den enda som under hela hans uppväxt som någonsin tyckte om honom var familjens katt, Mrs Norris. Argus hade väl hand med katter, nästan som någon slags magisk förmåga. Han förstod Mrs Norris och hon förstod honom. Om det inte varit för henne så skulle nog Argus ha tagit sitt liv för länge sedan. Vår berättelse börjar en tidig morgon i mitten av juli, ungefär åtta år efter natten då Argus föddes och hans mamma miste livet. Himlen var klarblå, solen sken och fåglarna kvittrade muntert. Gräset var fuktigt efter nattens regn, men det var rätt så varmt i luften. Plötsligt hördes ett skrik, och fåglarna avbröt tvärt sin morgonkonsert och flög iväg åt olika håll. Argus vaknade med ett ryck. Hans hjärta bultade snabbt. Någon hade skrikit. "Pappaa...?", ropade han. Han hörde steg utifrån hallen. "Förbannade jävla helvetes ugglejävel" Det var hans pappas röst. Dörren till rummet öppnades och pappan klev in. "Ja?", sa han. Han såg milt sagt förbannad ut. "Var det du som skrek?", undrade Argus. Hans pappa nickade. "Den där jävla ugglan igen. Vaknade av att hon bet mig i örat. Borde avlivas alltså..." Argus vågade inte säga någonting, hans pappa såg ut att kunna mörda någon. "Sover Thea eller?", fortsatte pappan. "Det var henne brevet var till. THEEEAAAA?" Det hördes ett mumlande från översta bädden i våningsängen. Argus äldsta syster Thea satte sig sömnigt upp. I bädden under började också hans bror Anthon att röra på sig. De tre syskonen delade rum. Thea och Anthon sov i våningsängen, och Argus sov på en alldeles för tunn madrass på golvet. "Vaere?", sa Thea. "Vad skriker ni för?" "Du har fått brev", sa deras pappa. "Från Hogwarts" Vad tycks? Ska jag skriva mer? 21 jun, 2011 13:59
Detta inlägg ändrades senast 2012-11-11 kl. 17:22
|
|
Skroffsan
Elev |
Jaaaa!!!!! Skriv meeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!
Kram...! 21 jun, 2011 14:33 |
|
Borttagen
|
Ja!!!! *bevakar*
21 jun, 2011 14:54 |
|
luckyBella
Elev |
21 jun, 2011 14:59 |
|
Bugglan
Elev |
Tack så mkt!
21 jun, 2011 18:10 |
|
Skroffsan
Elev |
Men skriv mer dåeee!!!
Kram...! 22 jun, 2011 13:55 |
|
Elley
Elev |
Jätte duktigt, kom bara ihåg att beskriva rummen och liknande lite mer i texten
Mna får inte veta så mycket om miljön Annars är den otroligt bra
http://nouw.com/ellenfelixson/
22 jun, 2011 16:41 |
|
Bugglan
Elev |
Här kommer mer!
Thea flög upp ur sängen, sprang fram till sin pappa och ryckte åt sig brevet. Hennes bror var inte långt efter. Argus satte sig på sin madrass på golvet och tittade på sina syskon som bråkade om brevet. Tillslut fick Anthon ge sig för sin storasyster. Thea öppnade brevet och började läsa högt. "Hogwars skola för häxkonster och trolldom. Rektor: Armando Dippet. Käre Ms Filch, Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts skola för häxkonster och trolldom..." När Thea läst klart brevet hoppade hon upp och kramade om sin pappa. "Jag ska börja på Hooogwaaarts, jag ska börja på Hooogwaaarts, jag ska börja på Hooogwaaarts" Hon sprang runt i hela huset och sjöng. Argus satt kvar på sin madrass. Hogwarts. Trolldomsskolan. Den som alla de bästa häxorna och trollkarlarna fick sin utbildning vid. Han skulle också börja där en dag. Komma bort från sin familj, börja om på nytt. Kanske till och med få vänner. Han väcktes ur sina dagdrömmar av sin pappa. "Vi måste åka till London för att köpa alla saker som Thea behöver. Ni två kanske vill följa med?" Argus ansikte sprack upp i ett leende. Anthon stirrade på sin far. "Han? Ska han följa med?" Anthon pekade på sin bror, som stirrade ner i golvet. "Ja, det ska han", sa deras pappa bestämt. Två timmar senare satt de på tåget på väg till London. Thea och Anthon hade vilt protesterat mot att Argus skulle få följa med, men deras pappa hade inte gett sig. Så nu satt de alla fyra på tåget. Thea och Anthon satt och viskade och pekade och kastade elaka blickar på Argus. Argus försökte att inte låtsas om dem. Han var van vid att hans syskon var elaka mot honom. Istället koncentrerande han sig på Hogwarts. Tänkte på allt han hade hört om skolan som utbildade unga häxor och trollkarlar. "Pappa?", sa Argus. "Mm" fick han till svar från sin pappa. "Jag kommer väl också att få börja på Hogwarts?" "Det är klart. Alla häxor och trollkarlar får börja där" "Men tänk om jag inte är någon trollkarl då?", sa Argus oroligt. "Tänk om jag inte har några magiska krafter?" "Det är väl klart att du har", sa hans pappa. Han lät nästan lite arg nu. "Och fråga inget mer nu, jag har viktigare saker att bekymra mig om" 22 jun, 2011 21:16 |
|
Borttagen
|
jättebra!!
22 jun, 2011 21:36 |
|
Bugglan
Elev |
Skrivet av Elley: Jätte duktigt, kom bara ihåg att beskriva rummen och liknande lite mer i texten Mna får inte veta så mycket om miljön Annars är den otroligt bra Tack för kritiken, ska försöka tänka på det! Skrivet av Borttagen: jättebra!! Tack så mkt! 22 jun, 2011 21:41 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen