Georges känslor (sv)
Forum > Fanfiction > Georges känslor (sv)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
si_tonks
Elev |
Titel: Georges känslor
Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills:1 Färdigskriven: Nej Rating: G kanske bara kanske PG Beskrivning: George kommer aldrig riktigt över Freds död kriget på Hogwarts har varit och han är tvärt imot sitt gamla vanliga jag någon som vill ha det första kapitlet?? ![]()
19 jun, 2011 11:40
Detta inlägg ändrades senast 2011-06-20 kl. 19:09
|
|
Borttagen
|
Spännande!!
*Bevakar* 19 jun, 2011 11:41 |
|
si_tonks
Elev |
haha tack! jag är inte så jätte bra men här är första kapitlet:
kapitel ett: Känslor flera månader har gått sedan striden på Hogwarts, alla är glada för att Voldemort var besegrad...eller tja nästan alla. familjen Weasley, Harry och Hermione har fortsvarande inte riktigt kommit över Freds död men dem är iallafall glada, hur skulle man inte kunna vara glad Voldemort är besegrad! Men en som inte är glad är George, som inte alls är glad. Han sover inte över butiken han går inte ens dit på dagarna. och inte ens en början på ett leende har lekt på hans läppar. "Ginny raring, skickar du mig sylten?" sa Mrs Weasley det var en helt vanlig morgon i kråkboet, alla satt vid matbordet, pratade och åt, eller ja nästan alla satt och åt. George hade inte ätit sedan Freds död. Eller dem visste inte var han åt och det var inte kråkboet. "hej" det var George som kom in och nästa ögon blick var han utanför dörren. han hade sett hemsk ut som om han hade gråtit hela natten. Harry stirrade ner i golvet, han hade haft väldigt många skuldkänslor, han tyckte att det bara var hans fel att Fred dött och att George var som han var. Han kunde inte titta George i ögonen. "hejdå" sade Harry snabbt, ställde sig upp och gick där ifrån upp för trapporna till Georges rum, satte sig på sängen och bara stirrade det är ingen ide att gråta tänkte han för Georges kudde och täcke var nästan genomblöta. han tittade på alla kartonger som Fred och George hade proppat fulla med skämtartiklar han såg en skolkgodis påse och tänkte hur glada dem hade varit på Hogwarts när deras saker blev sucsé och tänk att dem hade gett honom marodörkartan, utan den skulle harry nog varit relegerad. han tänkte hur dem åkte ifrån Umbridge och dem är nog dem ända som kunnat get en order till Peeves. "Harry, Harry!" det var Ginnys röst. Han hörde henne springa upp för trapporna och öppna Georges dörr. hon satte sig vid honom, hon såg sorgsen ut. "Harry du får sluta tro att det är ditt fel att Fred dog!" nästan skrek hon "och du kan absolut inte ta ansvaret för Georges beteende!" Harry svarade inte "snälla Harry" sa hon "som om det här skulle ha funkat" muttrade hon för sig själv "Harry jag ska bara skicka en uggla till Lee" hoppas ni gillade den! ![]()
19 jun, 2011 12:09 |
|
Elley
Elev |
Du är duktig, men andvänd Word för att rätta stav-och gramatiska fel. Tänk också på att utvidga ditt ordföråd så att du kan andvända olika ord för samma sak, nu är det lite enformigt
Annars är den väldigt gullig!
http://nouw.com/ellenfelixson/
19 jun, 2011 12:13 |
|
Borttagen
|
Bra, mezza nästa jag vill veta mer!!!
19 jun, 2011 12:13 |
|
si_tonks
Elev |
Skrivet av Elley: Du är duktig, men andvänd Word för att rätta stav-och gramatiska fel. Tänk också på att utvidga ditt ordföråd så att du kan andvända olika ord för samma sak, nu är det lite enformigt Annars är den väldigt gullig! tack för tipsen! och jag har inte word använder ett vääldigt dåligt skrivprogram...någon som vet hur man laddar ner det?? ![]()
19 jun, 2011 12:19 |
|
Borttagen
|
Man kan typ ladda ner microsoft eller något då får man powerpoint också, och de är ju kul! Fast jag tror de kostar pengar.
19 jun, 2011 12:21 |
|
si_tonks
Elev |
Skrivet av Borttagen: Man kan typ ladda ner microsoft eller något då får man powerpoint också, och de är ju kul! Fast jag tror de kostar pengar. vad dåligt! ![]()
19 jun, 2011 12:22 |
|
Elley
Elev |
si_tonks:Vad andvänder du för webbläsare? Firefox har nämligen ett inprogramerat rättnings program som andvänds överallt där man skriver
http://nouw.com/ellenfelixson/
19 jun, 2011 12:23 |
|
Borttagen
|
Annars kanske man bara kan ändra lite eftersom. Stavningen gör egentligen inte så mycket när jag ska läsa. Huvudsaken är att man kan läsa tycker jag. Fast stavning är ju en fördel.
19 jun, 2011 12:25 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen