Quirrell
Forum > Harry Potter > Quirrell
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
felix felicis
Elev |
Jag har undrat om vilket ämne Quirrell undervisade i innan Harrys första år.
För i fjärde boken säger voldie att han träffade Quirrell och att han redan var lärare på Hogwarts. "Then... four years ago... the the means for my return seemed assured. A wizard - young, foolish and gullible - wandred across my path in the forest I had made home. Oh, he seemed the very chance I had been dreaming of... for he was a teacher at Dumdledore`s school..." För han kan inte haft jobbet som lärare i försvar mot svartkonster, för det jobbet är typ förhäxat. Eller har jag fel?
17 jun, 2011 13:21 |
|
Simonlack
Elev |
han jobbade med mugglarstudier innan
Lily and James one of the cutest couple of time! 17 jun, 2011 13:22 |
|
Greyback
Elev |
17 jun, 2011 13:22 |
|
Simonlack
Elev |
NEEEJ greyback var snabbare
Lily and James one of the cutest couple of time! 17 jun, 2011 13:22 |
|
Greyback
Elev |
17 jun, 2011 13:22 |
|
felix felicis
Elev |
Ok men varför bytte han. Han kunde väl inte räkna med att klara jobbet.
Kanske trodde att han var beskyddad av vår käre Voldie.
17 jun, 2011 13:25 |
|
DeathDownAlex
Elev |
Skrivet av felix felicis: Ok men varför bytte han. Han kunde väl inte räkna med att klara jobbet. Kanske trodde att han var beskyddad av vår käre Voldie. Det kanske var voldermort aom tvingade honom 17 jun, 2011 14:43 |
|
Racelly
Elev |
Skrivet av felix felicis: tror inte att voldemort skulle gå med på att kroppen han tagit i besittning skulle undervisa i mugglarstudier, Voldie tyckte ju mugglare var smutsiga varelser Ok men varför bytte han. Han kunde väl inte räkna med att klara jobbet. Kanske trodde att han var beskyddad av vår käre Voldie. You don't have to call me sir, professor 17 jun, 2011 14:47 |
|
seamus
Elev |
Undrar varför Voldy just tog Quirrell. När jag fick veta att Quirrell var ond grät jag.
Kom igen nu hogwarts. Vi är bättre än andra skolor.
17 jun, 2011 22:29 |
|
Cindy Lewis
Elev |
Skrivet av seamus: Undrar varför Voldy just tog Quirrell. När jag fick veta att Quirrell var ond grät jag. Man tror verkligen inte att Quirrell är ond i början, men det är nog meningen "Klokhet och vett uti övermått är den finaste gåva människan fått." 17 jun, 2011 22:36 |
Forum > Harry Potter > Quirrell
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen