Vid-Behov-Rummet
Forum > Harry Potter > Vid-Behov-Rummet
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
superman
Elev |
Jag funderade på en grej.
Om vi säger att Ron och Harry är i VBR för att öva på lite förhäxningar och så vill Hermione komma in dit för att sova, så rummen dom vill ha är olika. Kan dom alla tre vara där samtidigt, med rummet i olika skepnad? Om ni fattade, det kändes extremt komplicerat.. 13 jun, 2011 23:01 |
|
tomtesnodd
Elev |
Har också funderat på det.
Jag tror att det är så som du skrev, att alla kan vara där samtidigt men rummet har olika skepnader. Om man verkligen, verkligen behöver rummet så borde det ju gå. Det står väl inte boken att det har varit "upptaget" någon gång? "It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities" 13 jun, 2011 23:40 |
|
Racelly
Elev |
hmm, tror att rummet bara kan "finnas" på ett sätt, tänk på i bok 5, när Harry gör VBR till DA's högkvarter, då är dörren där och fast när de andra kommer.... fast jag är inte helt säker
You don't have to call me sir, professor 13 jun, 2011 23:43 |
|
superman
Elev |
^
Två olika teorier... Som Harry kommer ju inte in i sexan, fast det kanske är för att han bara är i behov av att få reda på vad Draco håller på med och alltså inte är i behov av själva rummet. 13 jun, 2011 23:53 |
|
tomtesnodd
Elev |
^ Mm. Det är själva rummet som man måste vara i behov av.
Om han hade tänkt på ett annat sätt hade han kanske kunnat komma in. Typ att han behövde själva rummet Malfoy var i, inte bara Malfoy. Har inte läst 6:an på ett tag nu, så kommer inte riktigt hur det beskrevs, rätta mig om jag har fel. "It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities" 14 jun, 2011 00:01 |
|
Danzi
Elev |
Hm, det där är nog en sån sak man kan gå och fundera på.. jag har också alltid undrat det..
![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
14 jun, 2011 00:17 |
|
Kintsugi
Prefekt |
I sjuan kommer dem väl in i vbr från Aberforth? när Harry senare måste ha tag i rummet med alla gömda prylar (i jakt på tiaran) måste väl högkvartersrummet utrymmas? Eller tänker jag fel nu? Ginny måste väl lämna rummet och hålla sig undan medan Harry, Ron och Hermione beger sig in i nya rummet och blir snabbt avbrutna av Draco, Crabbe och Goyle?
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 14 jun, 2011 00:37 |
|
Abrakadabra
Elev |
14 jun, 2011 09:25 |
|
Borttagen
|
Om Hermione vet vad rummet används till kan hon ju komma in...
14 jun, 2011 09:28 |
|
Abrakadabra
Elev |
14 jun, 2011 09:33 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen