Öppet Rollspel, Zombie Apocalypse
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Öppet Rollspel, Zombie Apocalypse
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Ett framtids-rollspel, om ni så vill se det på det viset. Söker efter två erfarna rollspelare, eventuellt tre ifall det blir tajt.
Handlingen är relativt simpel (i stil med the 5th wave/the walking dead) - världen har förändrats under några knappa månader. Först dök en konstig flygfarkost upp på himlen. Några dagar efteråt försvann all elektronik, all ström och alla fordon slutade fungera. Folk brast ut i panik och lämnade städerna. Sedan kom jordbävningen, följt av tsunamin vid stränderna. Därefter epidemin - en sjukdom som dödade 97% av hela mänskligheten. Dessa 3% som är kvar av cirka 7 billioner människor, är fortfarande kvar därute, rädda och ensamma och med en enda tanke: överlevnad. Nästa steg? Vad ifall omkring 30% av dessa 97% som ansågs döda inte alls dog? Vad ifall de återuppstod som Jesus, bara utan hjärna, tankar eller direkta handlingar - med deras enda uppgift att döda de resterande 3%? Zombies, det är vad de överlevande kallar dem för. Som ett avsnitt taget ur The Walking Dead. Förstår ni handlingen? Annars så vad jag försöker säga är att vi spelar personer som överlevt från denna epidemi, vårt enda mål är att försöka hålla oss vid liv, hitta ett säkert ställe och eventuellt försöka klura ut vad som gjort att dessa saker har spridit epidemin och förvandlat människor till livsfarliga zombies. Det är en farlig jord som världen har förändrats till... Platsen som våra karaktärer börjar rollet på tänkte jag att skulle kunna vara i Denver, Colorado-området, under maj-tiden. Någon intresserad? Några små regler bara för er som vill rolla -> *Endast 2-3 rollare till (förutom mig) *Erfaren - skriv mer än bara två meningar tack *Våld och svordomar är enligt mig okej *Rolla inte någon annans karaktär utan lov!! *HA KUL!! ;' * (Du får ha mer än en karaktär att rolla) Mall: Namn: Kön: Ålder: Utseende: Övrigt: 26 jan, 2016 20:10 |
|
Vildvittra
Elev |
Namn: Idun Sigfridsdotter
Kön: Kvinna Ålder: 20 år Utseende: Medellängd, gröna ögon och ljus hy med fräknar. Håret är rödblont som hon låter hänga i en slarvig fläta längst ryggen. Hon bär på stora svarta glasögon, svarta jeans och ett par bruna kängor. Hon har en militärgrön tröja och en skinjacka över, till det har hon en militärgrön fjällräven kånken. Övrigt: Idun var på väg hem till Sverige då allt gick åt helvette. Hon bland ett fåtal andra resenärer överlevde flygplanskraschen. De trodde att det var det värsta och att det snart skulle komma med undsättning. Men ingen kom och deras mobiler fungerade inte. Så de gjorde det enda vettiga tog hand om sina skador, packade ryggsäckar med mat och det viktigaste innan de gav sig av. Hon och fem andra från olika nationaliteter gav sig av, men Idun blev tillslut själv, hon den enda överlevande. Hennes engelska är god, men det hörs att hon inte är infödd i landet. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 6 feb, 2016 23:06 |
|
Borttagen
|
Namn: Casey Wittermore
Kön: Tjej Ålder: 16 Utseende: ![]() Bär skrubbiga, svarta jeans, topp och en mörk läderjacka med krage. Övrigt: Rollas fram... Namn: Dylan Wittermore Kön: Man Ålder: 25 Utseende: ![]() Iklädd svarta, mycket slitna jeans, skjorta utan ärmar och en väst. Övrigt: Caseys överbeskyddande storebror. De flydde från Texas då allting började tillsammans med sin far, fadern blev dock biten av en zombie och dog kort därefter efter att Casey skjutit en pil genom hans huvud. De har förflyttat sig både till fots och med olika fordon tills de nu har funnit sin väg till Denver, där de hört att det finns ett säkert camp. Dylan får rollas av er andra också! 7 feb, 2016 19:14 |
|
klara23
Elev |
Jonar mall kommer.
7 feb, 2016 19:29 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Öppet Rollspel, Zombie Apocalypse
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen