Harry Potter på franska
Forum > Harry Potter > Harry Potter på franska
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
dani
Elev |
Det tycker jag är lite kul. Min pappa kom hem från Frankrike och så visar det sig att han köpt de två första HP-böckerna på franska. Kul va?
Men kommer jag att klara av dem? Någon som har HP-böckerna på något annat språk än svenska/engelska? 28 apr, 2010 21:11 |
|
Smuuli Tee
Elev |
Jag har den första på franska!
Tänkte köpa någon av böckerna på estniska också... but then again you were lost from the start 28 apr, 2010 21:14 |
|
Borttagen
|
Åh, jag vill också ha! Skulle läsa dem högt bara för att x)
Tyvärr har jag dem inte på några roliga språk. ._. 28 apr, 2010 22:40 |
|
Oskan
Elev |
Hade tänkt att prova att läsa den första boken på tyska under sommarlovet. Går det bra så kommer jag läsa resten av de på tyska också
"May the force be equal to mass times acceleration" 28 apr, 2010 23:00 |
|
dani
Elev |
Oh, så kul
29 apr, 2010 21:23 |
|
Elintjejkast
Elev |
Du kommer snart in i det!
Jag fick HP1 på tyska av mina föräldrar när jag hade läst steg 3 i tyska... det gick trögt i början, men i sista fjärdedelen av boken flöt det på ganska bra. Det var kul! McGonnagall lät extra frän på tyska. 3 maj, 2010 17:01 |
|
dani
Elev |
HAHAH 6 maj, 2010 22:11 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Nu blev jag avis här! Hoppas kunna få tag i en fransk upplaga nu så att jag kan komma igång med franska språket igen
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 6 maj, 2010 23:09 |
|
dani
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Nu blev jag avis här! Hoppas kunna få tag i en fransk upplaga nu så att jag kan komma igång med franska språket igen Haha, kan du franskaaaaa? Ja, läs den så kan vi fråga varandra om svåra ord och sånt.. haha. jag fattar ungefär nada. 7 maj, 2010 20:53 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av dani: Skrivet av Kintsugi: Nu blev jag avis här! Hoppas kunna få tag i en fransk upplaga nu så att jag kan komma igång med franska språket igen Haha, kan du franskaaaaa? Ja, läs den så kan vi fråga varandra om svåra ord och sånt.. haha. jag fattar ungefär nada. Har läst franska och har alltid haft otroligt lätt för språket. Behöver dock repetera allt från sjuan till nian känner jag (läser en fransk blogg för att få träna upp språket igen) - harry potter är nog ett smart alternativ till att börja på nytt! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 9 maj, 2010 23:30 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen