Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The hungergames

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > The hungergames

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Här är tråden Piggelino ( och mallen).

Namn:
Ålder:
Distrikt:
Familj:
Personlighet:
Vapen:
Övrigt:

18 nov, 2015 16:14

Borttagen

Avatar


Oki!

Namn: Aurora Green
Ålder: 16
Distrikt: 11
Familj: Bara sin pappa och katten peppar
Personlighet: Ivrig och livfull. Ibland lite obetänksam. Snäll. har ett häftigt humör och kan lätt bli arg.
Vapen: Hon är inte särsklit bra med något vapen. hon hatar att slåss och jaga men om hon måste använda vapen föredrar hon pilbåge.
Övrigt: Hon har långt mörkbrunt hår och stora blåa ögon.

Din mall Marina Granger?

Bevakar du tråden?

18 nov, 2015 16:21

Borttagen

Avatar


Namn: Lizza Skye
Ålder: 16
Distrikt: 11
Familj: Sin syster Alicia och sin mamma Elina.
Personlighet: Hett temperament, tuff, ensamvarg och snäll mot dem hon litar på.
Vapen: Knivar.
Övrigt: Isblå ögon, blont hår i page, långa ögonfransar, 175 cm lång och röda läppar.



( Sorry, jag behövde göra färdigt en läxa)
Vill du börja Piggelino?

18 nov, 2015 16:34

Borttagen

Avatar


(Okej!)

Visste det kan jag Marina Granger!!

Jag satte upp håret i en hög toffs och drog på mig den vackra klänningen som pappa köpt åt mig.
- Jag går till Lizza nu pappa! ropade jag.
- okej! Vi ses vid slottern!
Jag försvann på darrande ben ut i den friska luften¨och började gå mot Lizzas hus. Jag var livrädd för slottern. Jag var så rädd att jag skulle bli vald. Minnet av min syster dök upp i tankarna. Jag trängde bort det igen. Jag skulle inte tänka på henne nu. Inte nu!

18 nov, 2015 16:47

Borttagen

Avatar


Jag hade just borstat håret och sätt på mig min blå slitna klänning när jag hör en knackning på dörren. Aurora tänker jag glatt. Jag springer snabbt ner för trappan.
- Lika punktlig som vanligt, säger jag och flinar.
Men mitt flin bleknar snart. Nu är det slåtter. Vem som helst kan bli tagen. Särskilt jag. Jag har ju tesseras....

18 nov, 2015 17:02

Borttagen

Avatar


Ciara
Mitt leende bleknar samtidigt som Lizzas. Lizza har dessutom tesseras. Jag och pappa är en av dem som har flest pengar i distriktet så jag hade inte behövt anmäla mig för tesseras. Än en gång dök en bild av Sabina upp på näthinnan. Jag svalde hårt och ruskade på mig.
- Kom. Viskade jag och tog Lizzas hand.

18 nov, 2015 20:14

Borttagen

Avatar


Jag lät Aurora dra med mig. Mina bön skakar lätt. Det är en stor sannolikhet att jag blir dragen. Större sannolikhet än förra året. Jag klämmer Auroras hand och ser på henne. Hon tänker nog på Sabina

19 nov, 2015 06:55

Borttagen

Avatar


Vi kom fram till vår mardröm och ställde oss i flickornas innhängnad. Jag såg pappa i folkvimlet runt om. Jag mindes när jag stått där med pappa. Men inte ens då hade jag varit orädd. Jag mindes hur jag stirrat in i Sabinas ögon. Hur rädd jag varit för hennes skull. Hur jag nästan svimmat när dem drog hennes namn...
Lizza drog mig tillbaka till verklighetn
- dem ska dr nu. viskade hon med darrande röst.
Jag stirrade på handen som sänktes ner bland flickornas kappar. Handen slöts om en lapp. Var det min? Var det Lizzas? Lappen väcklades ut.
- Flickornas bidrag till årets hungerspel blir: Aurora Green!

19 nov, 2015 07:04

Borttagen

Avatar


- Aurora! Jag anmäler mig som frivillig! Säger jag.
Aurora ger mig bara en blick som säger, låt mig gå. Jag känner mig mållös. Men innan jag hinner anmäla mig som frivillig drar hon pojkarnas lapp.
- Lizza Skye!
Det måste ha blivit fel. Men jag går ändå bestämt upp på scenen. Om inte jag behöver vara med kan jag iallafall ta Auroras plats.

19 nov, 2015 07:11

Borttagen

Avatar


Det råder fullständigt kaos i mitt huvud när jag kliver upp på scenen. Har jag verkligen blivit dragen? Blev Lizza just dragen ur pojkarnas? Publiken mummlar. Jag hittar pappa med blicken. Han möter min blick. hans ögon är rädda övergivna....
När jag såg pappas blick bestämde jag mig. Jag skulle vinna hungerspelen och komma tillbaka till pappa. Jag skulle inte överge honom! men sen påminner jag mig själv om Lizza som sitter bredvid mig. Hur ska jag kunna döda Lizza? Döda! jag slits sönder innombords. Aldrig. Aldrig någonsin.

19 nov, 2015 07:17

1 2 3 4 5

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > The hungergames

Du får inte svara på den här tråden.