Rollspel med Missy The Timelady
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rollspel med Missy The Timelady
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Missy The Timelady, här är rolltråden, mallen är enkel.
Namn: ålder: skola: kön: årselev: utseende: övrigt: Namn: Alex ålder:15 skola:Hogwarts kön: pojke årselev: 5 utseende: övrigt: jättebra i olika magier och snabbtränkt och en pluggnörd(ej. beserwiser) 8 nov, 2015 18:33 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Namn: Minty Sofikeson
ålder: 15 skola: Axeladi kön: Kvinna årselev: 5 utseende: övrigt: Kommer från Sverige (Alltså blir Axeladi den Svenska skolan för häxkonster) ![]()
8 nov, 2015 18:37 |
|
Borttagen
|
glömde att bevaka tråden
du får börja: 8 nov, 2015 18:43 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Jag börjar när hon är i Sverige.
Jag satt på tåget till Axeladi. Enligt 'Magiska Nyheter' skulle något anorlunda hända. Jag suckade och hopades att det inte skulle vara farligt. ![]()
8 nov, 2015 18:47 |
|
Borttagen
|
((Jag börjar på perong nio tre kvart))
Jag gick in igenom spärren, det kändes skönt att få gå igenom spärren en gång till till vår speciella magiska värld. Det ångade och ryckte från tåget så man knappt såg kanten till tåg rälset eller kanten på perrongen. Plötsligt hörde jag hur en liten förstaårsflicka tappat bort sina föräldrar och grät massvis med tårar. Jag gick intill och sa sedan " jag kommer att hjälpa dig att lasta in dina saker och sedan hitta dina föräldrar". 9 nov, 2015 14:02 |
|
Missy The Timelady
Elev |
9 nov, 2015 19:59 |
|
Borttagen
|
Jag gick till tågets lastvagn och lastade in allt på cirka 2 minuter. Men då frågade hon om jag kunde köpa en liten chokladkaka och då gav jag henne 1 galon så att hon kunde käpa en.
När hon kom tillbaka så frågade jag kvickt "hur ser dina föräldrar ut". Hon svarade inte genast, men sedan sa hon lustigt " rutiga kläder". 10 nov, 2015 18:50 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Resan var rätt rolig. Ingen annan satte sig (som tur var) i våran kupé. Jag och Maria var nära vänner sedan bebisar, vi hade samma intressen och likadan humor. Men an sak skilde sig mellan oss. Jag var mugglarfödd och hon renblodig, fast inte en sådan som tyckte illa om Mugglare (som släckten Actra) utan mer den som älskade mugglare. Jag lärde henne sticka som jag lärt mig under lovet och när tåget stanna efter flera timmar så hade vi kommit jätte långt.
![]()
10 nov, 2015 18:55 |
|
Borttagen
|
plötsligt så kom två rutiga personer för bi mig och i nästa sekund stod förstaårsflickan brevid de. Jag gick ombord på tåget och satte mig i en ensam kupé tillsammans med Mira och Ester i mitt elevhem.
Vi pratade om allt möjligt tills en liten andraårsflicka från Ravenclaw frågade artigt "hej, får jag sitta här med er eller vill ni vara själva" och så neg hon och väntade på svar. Ester kollade konstigt på henne och jag kunde inte låta bli. Men efter en minut så svarade Mira och Ester ja och jag svarade själfallet. 10 nov, 2015 19:45 |
|
Missy The Timelady
Elev |
11 nov, 2015 18:08 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rollspel med Missy The Timelady
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen