Den mörka tiden - PRS!!!!
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Den mörka tiden - PRS!!!!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Missy The Timelady
Elev |
23 okt, 2015 22:04 |
|
Borttagen
|
24 okt, 2015 11:39 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Namn: Tom Dolder
Ålder: 16 Gillar: Renblodiga, svartkonster, Salzar Ogillar: Mugglare, Mugglarfödda Personlighet: Lurig, Bra på att fixa planer, elak Utseende: Övrigt: Kan prasselspråket.Är arvtagare till Salzar Slyherin ![]()
24 okt, 2015 18:24 |
|
Borttagen
|
Vem börjar?
25 okt, 2015 07:31 |
|
Missy The Timelady
Elev |
25 okt, 2015 10:01 |
|
Borttagen
|
Jag öppnar ögonen och ler. Äntligen ska jag tillbaks till Hogwarts! Mitt hjärta blir lätt i bröstet och det känns som om jag flyger ner för trappan och in i vardagsrummet. Allting känns så härligt! Inte för att jag inte gillade sommarloven, vi hade gjort en massa kul. Gått på quiddich matcher och rest om kring. Men Hogwarts var så himla lockande med sina tinnar och torn. Jag saknade till och med lärarna. Hogwarts är och kommer för alltid att vara mitt hem.
26 okt, 2015 19:28 |
|
Missy The Timelady
Elev |
"Tom... Tom du ska... Ska åka nu", stammade en från elevhemmet.
"Jag klarar mig faktiskt", sa jag. "Det är ju sjätte året!" Japp. Sjätte året på Hogwarts. Jag var perfekt, Slytherinare, Slughorns favorit av alla elever, och sist men inte minst, kunnde jag prassel språket. Jag tog mina saker och gick ned. Äntligen bort från barnhemmet, bort från dem här smutsiga mugglarna. ![]()
26 okt, 2015 19:39 |
|
Borttagen
|
Jag tar på mig ett par byxor och en tröja. Jag kollar på min spegelbild. Är jag nöjd? Ja. Jag dubbel kollar att jag har packat ner allt i min koffert och går och kollar till min uggla Lissa. Jag går ner för trappan och äter lite frukost. Stämningen vid bordet är väldigt stel. Mamma och pappa har aldrig varit särskilt bra föräldrar. Jag undviker att prata med dem . Jag tittar ut genom fönstret och längtade efter Hogwarts. Mina föräldrar tog med mig på en massa resor och det var kul. Eftersom att jag fick nya vänner. Men vi alla visste att vi inte var någon bra familj.
28 okt, 2015 10:29 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Jag ställde mig utanför dörren med en grå jacka och gråa byxor. Jag vifta till mig nattbussen. Den kom omsvängande.
"Vart ska du? Du ska väll inte rymma så här innan du ska till Hogwarts?" Frågade chauffören. "Nej jag ska till plattform nio och trekvart", sa jag och satte mig på en stol långt bak. Bussen satte igång. ![]()
28 okt, 2015 10:51 |
|
Borttagen
|
Det var äntligen dags att gå och jag drog min tunga koffert till bilen. Ministeriet hade visat sin goda sida för vår familj och skickat fina, rymliga bilar. Jag satte mig i bilen utan att säga ett ord och tittade sedan lite demonstrativt ut genom fönstret.
15 nov, 2015 09:51 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Den mörka tiden - PRS!!!!
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen