Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Quidditch på idrotten ^^

Forum > Harry Potter > Quidditch på idrotten ^^

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Eriskay
Elev

Avatar

+3


Hade det idag på idrottslektionen. Jag visste direkt vad jag skulle ta när vi började planera våra individuella lektioner. det var väl lite trist att jag inte fick spela själv, men det gick bra ändå.

Klassen var helt awesome. Det är en relativt nördig grupp, men de är ju ändå mugglare liksom. Idag gick de dock in för sporten och många verkade vara förvånade över hur bra det gick att spela. De hade trott att det skulle vara lätt och lite smått flummigt men de blev jättetrötta, hehe.

Jag började med en lek med bara dunkarna för att visa hur de fungerade. Min idrottslärare hörde fel och trodde att den leken hette Squiz, så det heter den, men egentligen hade den inget namn... Sen spelade de i lag med bara klonken och efter det matcher med de bollarna plus kvicken.

Min idrottslärare sa efteråt bara att "det där var MVG". Kändes fint, för det händer typ inte mig på idrotten annars.

Åh, Quidditch är kul. Vill spela.

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

27 apr, 2010 14:54

MattiasD
Elev

Avatar


Kul! men hur gör man med kvicken?

Funderar nu på att ändra min egna lektion på idrotten till Quidditch istället.

27 apr, 2010 16:25

Oskan
Elev

Avatar


Sök bara på det på youtube... Själv fick jag ett skrattanfall hur de allvarligt de gick in för det ^^

Jag älskar Harry Potter, men sen när andra ska försöka härma det, med t.ex. då qudditch eller wrock så tycker jag det bara blir löjligt... Jag har dock inget emot att andra tycker det är roligt...

"May the force be equal to mass times acceleration"

27 apr, 2010 16:46

Li
Biträdande rektor

Avatar


Åh jag älskar quidditch, saknar nästan mitt q-lags seriösa två gånger i veckan-träningar förra året

without something there is no nothing

27 apr, 2010 16:52

MattiasD
Elev

Avatar


Skrivet av Oskan:
Sök bara på det på youtube... Själv fick jag ett skrattanfall hur de allvarligt de gick in för det ^^

Jag älskar Harry Potter, men sen när andra ska försöka härma det, med t.ex. då qudditch eller wrock så tycker jag det bara blir löjligt... Jag har dock inget emot att andra tycker det är roligt...
Förlåt för att jag är efter, men vad ska jag ha för sökord?

27 apr, 2010 16:56

Salem
Lärare

Avatar


Faaan, vad kul ! ;D

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F5caa31c1633b84827fed492c1cc1c9f8%2Ftumblr_oow0ik9m1R1sg438co1_500.gif

27 apr, 2010 19:35

Eriskay
Elev

Avatar


Skrivet av MattiasD:
Förlåt för att jag är efter, men vad ska jag ha för sökord?


Det spelades en del filmad Quidditch både på Lumos 2010, då i snö (vilket kan ses i vloggen här) men desto mer har det spelats på konvent och så, till exempel här på Expecto. Fast riktigt superseriöst måste man ju ändå säga att det är i college-ligan i USA, exempel här.

Skrivet av MattiasD:
Kul! men hur gör man med kvicken?


I college-quidditch ovan framgår det att kvicken är en person, men så har det aldrig spelats i SVerige. På min lektion körde jag som på konventen. Varje match får en tidsgräns, i mitt fall 10 minuter, och kvicken är inte med på planen förrän den sista minuten. Innan dess kan sökaren endast springa omkring och blockera motståndarens jagare. Kvicken, när den väl dyker upp, består av en liten boll (pingisboll är adekvat) som två (opartiska) personer kastar mellan sig. Sökarna ska fånga den, antingen i ena handen eller i en kon om det blir för lätt. Om den studsar på marken måste den plockas upp och kastas igen innan den kan fångas.

Typ så.

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

28 apr, 2010 09:33

MattiasD
Elev

Avatar


Skrivet av Eriskay:
Skrivet av MattiasD:
Förlåt för att jag är efter, men vad ska jag ha för sökord?


Det spelades en del filmad Quidditch både på Lumos 2010, då i snö (vilket kan ses i vloggen här) men desto mer har det spelats på konvent och så, till exempel här på Expecto. Fast riktigt superseriöst måste man ju ändå säga att det är i college-ligan i USA, exempel här.

Skrivet av MattiasD:
Kul! men hur gör man med kvicken?


I college-quidditch ovan framgår det att kvicken är en person, men så har det aldrig spelats i SVerige. På min lektion körde jag som på konventen. Varje match får en tidsgräns, i mitt fall 10 minuter, och kvicken är inte med på planen förrän den sista minuten. Innan dess kan sökaren endast springa omkring och blockera motståndarens jagare. Kvicken, när den väl dyker upp, består av en liten boll (pingisboll är adekvat) som två (opartiska) personer kastar mellan sig. Sökarna ska fånga den, antingen i ena handen eller i en kon om det blir för lätt. Om den studsar på marken måste den plockas upp och kastas igen innan den kan fångas.

Typ så.


Har faktiskt redan sett Lumos 2010 och kommenterat den.

Tack för förklaringen.


Edit: Den filmen var bra!

28 apr, 2010 16:43

Oskan
Elev

Avatar


Sök bara på real quidditch!

"May the force be equal to mass times acceleration"

28 apr, 2010 18:02

Slytherinofc
Elev

Avatar


Åh, det är såå kul
vi hade en övning en gång som hette Harry Potter och jag tittade med uppspärrade och glad min på min idrottslärare då ^-^
Sen hade vi dans Vilket jag tolkade som Julbalen för att göra det roligare

Haters will say what they want but their hate will never stop you from chasing your dream ♥

6 jan, 2011 14:54

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Quidditch på idrotten ^^

Du får inte svara på den här tråden.