Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Rolla med mig:D Fall inte

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rolla med mig:D Fall inte

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
DessDraw
Elev

Avatar


Hejsan!
Nu ska vi rolla så det ryker!!!

Titel: Fall inte
Antal rollare: 4
Antal med (som rollar nu) : 3

Handling:

T1, T2 och T3 är bästa vänner sen de började skolan. Så kommer det en ny kille till klassen, K1 (nya killen) och T1 börjar bli väldigt bra vänner. Och de träffas allt oftare. De träffas vid Kvartsstupet och pratar om allt med varanndra. Men kan de vara säkra på att ingen av de faller ner till avgrunden? Hur ska T1 kunna berätta för T2 och T3 att hon är med K1? Det rollas fram.

Roller:

T1: Astrid Blomberg (DessDraw)
T2: Siri Larsson (The trumpet wich)
T3: Serenity Tireen (Phosho)

K1:
K2: Jack Harness (Remus Granger)

Min mall:
Namn: Astrid Blomberg
Ålder: 12år
Utseende: Brunthår, havsblå ögon, lite lockigt hår.
Familj: Mamma
Bor: Stuga utanför stan
Favoritmat: Caesarsallad
Husdjur: Mopsen Hala, marsvinet Bue
Övrigt: Hon är bästa vän med T2 och T3. Astrid har astma, hon älskar turkos.

Så det var nog allt!

Hoppas ni vill vara med!!


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi1316.photobucket.com%2Falbums%2Ft603%2FRageFC5%2Ftumblr-girl-with-brown-hair-and-blue-eyestumblr-people-with-blue-eyes-and-brown-hair---google-search-we-0f4tbcd7_zps6891b3d5.jpg
Det här är Astrid!!

P.S. Jag kan starta rollspelet om ni vill! D.S.

Edit; La dit en till roll!!!

♬ⒹεⓢⓈᴅℝαω☯

23 aug, 2015 11:30

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-23 kl. 19:01
Antal ändringar: 14

Phosho
Elev

Avatar


Är med, ska jag vara T1 eller K1?

Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that?

23 aug, 2015 16:45

DessDraw
Elev

Avatar


Ni får skriva eran roll och bestämma själva vilken ni vill vara!

Över: Bestäm själv! Glöm inte att göra en mall bara

♬ⒹεⓢⓈᴅℝαω☯

23 aug, 2015 16:59

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-23 kl. 17:03
Antal ändringar: 1

Phosho
Elev

Avatar


Okej!

Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that?

23 aug, 2015 17:02

DessDraw
Elev

Avatar


Toppen

♬ⒹεⓢⓈᴅℝαω☯

23 aug, 2015 17:04

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-23 kl. 17:40
Antal ändringar: 3

Phosho
Elev

Avatar


Karaktär:

Förnamn: Serenity
Efternamn: Tireen
Utseende: Långt, silverblont hår, stora klarblå ögon, smal, ganska blek, normallång och har ofta på sig vita klänningar eller kjolar.
Familj: hennes mamma Selene, som för tillfället är sjukskriven och två katter, Soline och Seratemis. Död pappa.
Bakgrund: Serenitys familj flyttade till Sverige från England när hon var tre år gammal. Hennes mamma var hälften japansk, hälften engelsk. Hennes far var kvarts svensk och resten engelsk. När Serenity var sju år skaffade den lilla familjen katterna Soline och Seratemis. Året därpå dog hennes pappa i en flygplanskrasch och Serenety och hennes mamma fick flytta ut från deras stora hus in i en lägenhet. Hennes bästa vänner i hela världen är Astrid och Siri.
Ålder: 13 år (ett år äldre än Astrid och Siri)
Födelsedag: 30 juni
Bor: En trea nära centrum.
Favoritmat: Gyoza (traditonella japanska ångande köttknyten), lövbiff och odango (japansk maträtt).
Favoritämne: Bild, Musik och kemi.
Hatämne: Drama, Biologi.
Personlighet: Vänlig, romantisk, ivrig, pratglad, blyg, lite klumpig, lätt sårad, positiv, elegant, söt, ganska populär, Lugn och rolig.
Övrigt: Serenity skjuter pilbåge på fritiden och går på både tecknarkurs och sånglektioner. Hennes dröm är att bli serietecknare i Japan. Hon ritar större delen av sin fritid om hon inte umgås med sina vänner eller sin mamma.

Utseende, fast lite yngre och i vanliga kläder:
http://vignette3.wikia.nocookie.net/sailormoon/images/d/d8/Princess_Serenity_in_the_Manga.jpg/revision/latest?cb=20120617031807

Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that?

23 aug, 2015 17:39

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-24 kl. 15:51
Antal ändringar: 5

DessDraw
Elev

Avatar


Vad bra! Jag skrev upp din roll

♬ⒹεⓢⓈᴅℝαω☯

23 aug, 2015 17:42

Phosho
Elev

Avatar


Bra! När kommer the trumpet witch's biografi?

Maybe life should be about more than just surviving. Don’t we deserve better than that?

23 aug, 2015 17:44

DessDraw
Elev

Avatar


Men, då ska vi bara vänta på att The trumpet wich ska göra sin karaktär och så behöver vi en till som vill rolla killen, sen är det bara att börja

Över: Vet inte riktigt ._. Men den kommer nog snart

♬ⒹεⓢⓈᴅℝαω☯

23 aug, 2015 17:45

Borttagen

Avatar


Här kommer mallen till T2!!

Min mall:
Namn: Siri Larsson
Ålder: 12 år
Utseende: Rakt, blont hår & blåa ögon
Familj: Mamma, pappa & lillasyster
Bor: En lägenhet i stan
Favoritmat: Tacos
Husdjur: Hamstern Rut
Övrigt: Hon är bästa vän med T1 och T3 och hon älskar lila!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi1197.photobucket.com%2Falbums%2Faa437%2FStarShip2000%2FOutfits%2FDifferent%2520Girl%2FGirllss%2Fblonde-hair-girl-pretty-snow-Favimcom-431323_zps25c30fc1.jpg

Jag vet, det är lite orealistiskt med bilden, att hon är 12 år, men det får vara.

23 aug, 2015 17:55

1 2 3 4 5 6

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rolla med mig:D Fall inte

Du får inte svara på den här tråden.