Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Öppet Fantasyrollspel

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Öppet Fantasyrollspel

1 2 3 ... 5 6 7
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hejsan! Jag och JossiMarauder har bestämt för att göra ett Fantasyrollspel.
Är någon intresserad av att vara med?
Mallar:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Skrivet av Holytail:

Namn:Live Sei
Kön:tjej
Ålder:12
Familj:Ingen... Eller en rävfamilj fostrade upp henne!
Personlighet:glad och livlig. Passar perfekt in med kraften hon har
Styrkor (max 3) :Hon är musikens väktare. Behöver jag säga något mer?xD
Svagheter (minst 2) :Hon kan inte simma! Inte heller klättra så bra...
Bakgrund:Weell... Hennes föräldrar drog och lämnade henne i skogen som späd barn Alldeles ensam. Men så hittade en rävmamma med sina 5 barn henne och dom fostrade upp henne.
Bästa vapen: Sin pilbåge! Men annars har hon ju en flöjt som hon kan förtrolla fåglar med.
Sämsta vapen: hennes konstanta babblandexD hon kan inte sluta så lätt... Men om du menar fysiskt såååå... Hennes dolk!
Den är så slö att den knappt kan skära igenom rep!

Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi62.tinypic.com%2Fqzowo6.jpg
Klädsel: Tajta svarta tajts kängor och en grön tröja. Har en läderjacka också!
Packning: Weell... Alla hennes vapen,proviant, instrument och... En rävunge! Hennes minsta syskon!
Övrigt:-
Skrivet av Borttagen:
Mall comes here:

Namn: Aquelina "Aqua" Summer Brown

Kön:
Flicka

Ålder:
15

Familj:
Mamma, 46 år, pappa, 46 år och storebror John, 17 år.

Personlighet: Livlig, optimistisk, vänlig, modig, förstående, smidig och väldigt snabb.

Styrkor (max 3) :
Vatten, is och havet.

Svagheter (minst 2) :
Lite för modig ibland, blir lätt svartsjuk och inte särskilt kvicktänkt.

Bakgrund:
Bott med sin familj i deras hemtrevliga hus i hela sitt liv, men sedan lämnade hon dem för att gå med i den här "armén", eller vad man ska säga x)

Bästa vapen:
Sin vattenmagi.

Sämsta vapen:
Sin kastkniv, hon suger på att pricka.

Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia-cache-ec0.pinimg.com%2F736x%2F0e%2F15%2Fc9%2F0e15c943f6c7fe8fe2045a85a5cf40a3.jpg Fast med detta håret: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.prettydesigns.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F03%2FIndigo-Aqua-in-a-Stunning-Color-Blend.jpg
Midjelångt mörkblått hår som skiftar i turkost, som hon oftast bär i en hög tofs. Livliga havsblå ögon kantade med korta täta mörkbruna ögonfransar. Ganska liten, rund näsa med ett band av små gyllenbruna fräknar över sig. Ljusrosa fylliga läppar. Starka solbrända armar. Långa slanka ben. Har en tunn silverkedja med en liten våg som berlock hängandes runt ena vristen. Ganska smal och framträdande nyckelben. 174 cm lång.

Klädsel:
En blå blus, låga vita converse och ett par svarta jeans.

Packning:
Vapen, filtar, tändstickor, ficklampa och en kompass som visar var närmaste vattendrag befinner sig.

Övrigt:
Saknar sin familj oändligt.



Skrivet av Wolf:
Namn: Alexis Dandy (Kallas Dex)
Kön: Manligt
Ålder: 16
Familj: Hans mamma dog i barnsäng och hans pappa dog av en sjukdom när Dex var 11
Personlighet: Vänlig, men tystlåten. Trogen och lojal. Vill alltid hjälpa till på något sätt och tycker inte om att vara ensam. Söker ofta någon att trösta eller bli tröstad av.
Styrkor (max 3) : Han kan kontrollera växter, han har väldigt snabba fingrar så han är bra med knivar och är väldigt kvick.
Svagheter (minst 2) : Han har lite av en fobi för att vara inomhus, så han bor i skogen och han ogillar blod och död.
Bakgrund: Se familj
Bästa vapen: Sin kraft och sina två knivar
Sämsta vapen: Allt annat
Utseende: Svart, vildvuxet hår som räcker honom till axlarna, solbränd hy, en ganska liten näsa och smal mun. Hans ögon är djupt gröna och ganska stora. Han är normalt lång och ganska mager.
Klädsel: Har en vit (inte längre vit) skjorta och bär en brun läderväst över den. Har mjuka, gröna byxor och bär ibland en grön kåpa för att smälta in. Han går alltid barfota
Packning: Kåpa, knivarna, en vattensäck och en filt
Övrigt: -


21 aug, 2015 22:40

Detta inlägg ändrades senast 2015-09- 1 kl. 18:15
Antal ändringar: 4

JossiMarauder
Elev

Avatar


Jupp vill nån gå med?

So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb

22 aug, 2015 18:58

Borttagen

Avatar


JossiMarauder Kan du göra mall?

22 aug, 2015 22:30

JossiMarauder
Elev

Avatar


Namn:
Kön:
Ålder:
Familj:
Personlighet:
Styrkor (max 3) :
Svagheter (minst 2) :
Bakgrund:
Bästa vapen:
Sämsta vapen:
Utseende:
Klädsel:
Packning:
Övrigt:

So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb

22 aug, 2015 22:40

Lilamupp
Elev

Avatar


Är det nån speciell plot?

22 aug, 2015 22:41

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lilamupp:
Är det nån speciell plot?

Vad är plot? #förvirrad

22 aug, 2015 22:42

Lilamupp
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lilamupp:
Är det nån speciell plot?

Vad är plot? #förvirrad

Någon handlingish grej :'

22 aug, 2015 22:53

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lilamupp:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lilamupp:
Är det nån speciell plot?

Vad är plot? #förvirrad

Någon handlingish grej :'

JossiMarauder Vad tänkte vi!

22 aug, 2015 22:54

JossiMarauder
Elev

Avatar


Att vi var övergivna ungdomar som har överlevt kriget, lever utr mitt i ingenstans (en skog), överlever på naturen och en dag träffar varann. Vi tänkte vara en stor grupp som rollar då det blir roligare

So bury me as it pleases you, lover. At sea, or deep within the catacomb

22 aug, 2015 22:57

Borttagen

Avatar


Skrivet av JossiMarauder:
Att vi var övergivna ungdomar som har överlevt kriget, lever utr mitt i ingenstans (en skog), överlever på naturen och en dag träffar varann. Vi tänkte vara en stor grupp som rollar då det blir roligare

Lilamupp Här har du det!

22 aug, 2015 22:58

1 2 3 ... 5 6 7

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Öppet Fantasyrollspel

Du får inte svara på den här tråden.