Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Maffia, öppet

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Maffia, öppet

Användare Inlägg
Hufflepuffisen
Elev

Avatar


Hej!

Någon som är sugen på en omgång Maffia?
Ifall någon inte vet vad maffia är: googla eller fråga så förklarar jag.
Behövs 6-15 personer. Jag är spelledare/Gud.

Säljer drakmat

12 aug, 2015 21:26

Borttagen

Avatar


Kanske förklara gärna hur du tänker med handling och sånt.

12 aug, 2015 21:30

Hufflepuffisen
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Kanske förklara gärna hur du tänker med handling och sånt.


Maffia är en blandning mellan ett sällskapsspel och ett rollspel.
Alla blir tilldelade en roll av spelledaren som sedan hålls hemlig. Spelet utspelar sig under natten och under dagen. Förenklat går det ut på att maffian döda alla i byn tills maffian är i majoritet medan byn försöker döda maffian. Maffian dödar under natten och byn under dagen genom omröstning. Det är givetvis tillåtet att bluffa hur mycket som helst om vilken karaktär man är!
Antalet karaktärer kan variera beroende på antalet spelare, men troligen blir det dessa:

- Maffian (2-3 spelare). Försöker få slut på byn genom att varje natt välja ut en som man dödar (ugglas till mig, så berättar jag i tråden).
- Läkaren (1-2 spelare). Får varje natt välja ut någon (ink. sig själv) att skydda, men ej samma person två nätter i rad såvida det inte har skett en lyckad räddning. Försöker maffian döda läkarens skyddsling så dör ingen.
- Sheriff (1 spelare). Får varje natt välja ut någon som denna vill veta om spelaren tillhör maffian eller ej.
- Prostituerad (1 spelare). Sätter varje natt en spelare ur funktion. Maffian dödar ingen, läkaren dödar ingen, sheriffen får veta felaktig info om någon. Får ej sätta samma person ur funktion två nätter i rad.
- Bybor (3 eller fler spelare). Enkla, goda medborgare som är emot maffian.

Säljer drakmat

12 aug, 2015 21:47

kid
Elev

Avatar


Jag är med om jag får!

13 aug, 2015 04:00

Hufflepuffisen
Elev

Avatar


Skrivet av kid:
Jag är med om jag får!
Skrivet av kid:
Jag är med om jag får!

Klart du får!

Säljer drakmat

13 aug, 2015 21:46

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Maffia, öppet

Du får inte svara på den här tråden.