Ghost Hour [Rollspel]
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Ghost Hour [Rollspel]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
OBSERVERA
Jag tänker sätta en varning på det här rollspelet av anledning att det troligen kan bli blodigt och allmänt hemskt. Tyvärr är det är fullt, ni kan läsa dock. Jag ber er tänka er ett hus, nej, inte ett hus, en herrgård. En gigantisk herrgård med hundratals rum och fyra flyglar. Tänk er en vacker gul exteriör som inte tappat sin kulör. Tänk er stora fönster med vacker svart metall. Tänk er massiva pelare vid den stora mörkbruna ingången, underbara möbler i valnötsträ. Rum med stora sängar, salonger med underbara mattor, stora eldstader och vackra trappor. Den idealiska herrgården för vilken kunglighet som helst att bo i. Men så placerar ni en dokusåpa där. Och inte vilken som helst utan en som kallas Ghost Hour. Ghost Hour sänds tjugofyra timmar om dygnet så länge showen är igång. Den sänds live och den kan sändas veckor i sträck på Ghost Hours egna kanal som dyker upp på varje TV, dator, mobil, surfplatta, iPod och det går inte att ta bort förrän showen är över. Ingen vet var programmet kom ifrån, men det har en hemsida, men ingen vet vem som ligger bakom det. Allt man vet är att en gång om året försvinner ett antal personer och en del av dem kommer aldrig tillbaka. De vet inte hur de hamnade där, de vet inte vad som hände, men de vaknar upp i den vackra herrgården i varsitt rum. Herrgården är full med faror och man vet inte vad som är äkta och inte. Till exempel så har Ghost Hour kommit ut med att årets rum som man vaknar i kommer man få möta ens största skräck. Det som också är roande är att varenda natt från klockan halv tolv till halv ett kommer herrgården bli övertagen av spöken, andar och demoner... allting från Slenderman till Spöket Laban dyker upp. Kan man överleva tills programmet är slut? Eller kommer detta års program inte lämna en enda överlevande? Mall: Namn: Ålder: Utseende: Familj&Bakgrund: Övrigt: Nej, var inte en superduperöverlevare med alla sorters kunskaper. (Hälsningen från min äldre syster som hjälpte mig hitta den "ultimata" motsatsen till Slenderman.) Deltagare: AlexZz: Spoiler: Tryck här för att visa! Aia: Spoiler: Tryck här för att visa! Selma...: Spoiler: Tryck här för att visa! LynnTonks: Spoiler: Tryck här för att visa! Vildvittra Spoiler: Tryck här för att visa! Fellrendión Sunflower: Spoiler: Tryck här för att visa! . .
10 maj, 2015 19:54
Detta inlägg ändrades senast 2015-05-17 kl. 23:04
|
|
Selma...
Elev |
10 maj, 2015 20:03 |
|
Borttagen
|
I´M IN TOO!!!
Shapiro? Vet inte ifall du rollar och så men jag tycker dina karaktärer i "lär känna din karaktär"- tråden verkar så helt fantastiska. (a) *longshot* Förlåt ifall du inte vill bli taggad. 10 maj, 2015 20:04 |
|
LynnTonks
Elev |
Kommer bli vettskrämd av det här men låter som ett riktigt bra rollspel så jag är med, mall kommer snart! ♥
"We've all got both light and
dark inside us. What matters is the part we choose to
act on. That's who we really are." - Sirius Black
10 maj, 2015 21:34 |
|
AlexZz
Elev |
Skrivet av LynnTonks: Kommer bli vettskrämd av det här men låter som ett riktigt bra rollspel så jag är med, mall kommer snart! ♥ AWESOME! . .
10 maj, 2015 22:12 |
|
Vildvittra
Elev |
Laban ♥ xD
Jag är gärna med "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 10 maj, 2015 22:27 |
|
AlexZz
Elev |
10 maj, 2015 22:31 |
|
Selma...
Elev |
Namn: Clarissa Günçiçek "Gül" Cortés
Ålder: 16 (snart 17) Utseende: ![]() Familj&Bakgrund: Hennes familj består av Clarissa själv, hennes pappa (Hernando), och hennes mamma (Elise). De har alltid hållit på med välgörenhetsorganisationer och saker och ting som har fått dem att resa hela tiden. Clarissa har aldrig bott på ett ställe i mer än ett år. Hennes mamma är lärare och hennes pappa ledare för en organisation, med väldigt många kontakter. Ifall han inte behövs på ett ställe behövs han på ett annat. Och Elise följer alltid med för att kunna hjälpa utbilda så många personer som möjligt. Clarissa beundrar sina föräldrar mer än hon någonsin skulle kunna förklara, men det finns fortfarande nätter då hon gråter sig själv till sömns. Det var aldrig meningen att Elise och Hernando skulle få barn, men när de väl fick Clarissa så kunde de inte ge bort henne. Clarissa tycker själv att hennes föräldrar gjorde ett stort misstag och var alldeles för själviska. Hon känner sig som en tom canvas. Hon har ingen ordentlig bakgrund. Hon håller sig alltid borta från folk. Hon vet att allting endast är flyktig i sitt liv. Och ibland hatar hon sina föräldrars rikedomar, speciellt då hon tvingas gå med livvakter runt på galor. Övrigt: Hon talar spanska, franska, engelska, tyska, turkiska och ryska flytande. Hon är rätt så ordentlig utbildad, om så inte i alla områden. Hennes mamma har försökt göra allt för att hon ska lära sig så mycket som möjligt men vissa saker har helt enkelt varit omöjliga med tanke på omständigheterna. Hon har en grundläggande utbildning i självförsvar och läkekonst av sin far som även är ex-militär. Hon älskar att skapa. Måla, skriva, lera, försöka spela på instrument (även om det visade sig att hon inte riktigt har någon talang för musik). Det har kommit att bli en tröst för henne. Hennes skapelser finns alltid med henne, och hennes händer är alltid redo att skapa och föra henne till en annan dimension där lugnet, ögat i stormen, faktiskt existerar. _________________________________________________ I think that'll do it ^^ Ursäkta för alla slarvfel i texten O.o Min hjärna började skifta mellan olika språks grammatik och det blev jättekonstigt flera gånger x) 10 maj, 2015 22:39 |
|
Vildvittra
Elev |
Namn: Elanor Fairbairn
Ålder: 25 år Utseende: ![]() Familj&Bakgrund: Elanor vet inget om sitt förflutna mer än att hon och hennes tvillingbror Ruby hittades utanför ett barnhem. I en vacker korg med ett brev och med mycket pengar, de låg i sidenlakan. Modern ville inte ge sig tillkänna, men verkade vara en mycket rik fröken som råkat i olyckligheter. Både deras namn och efternamn var inspirerade efter Sagan om Ringen (två av Sams barn). De klarade sig på så vis mycket bra och hade kommit in på ett rikt barnhem. Båda två blev väl utbildade och vid 18- års ålder flyttade de och tog över ett antikvariat efter en gammal kvinna. På så vis levde de och försörjde sig själv. Båda skapade en personlig stil och färgade håret grönt. De gillade att klä sig i second hand osv. Men sorgen och glädjen de vandra samman. En dag kom inte Ruby hem. Han hade varit med om en bilkrasch och Elanor var vid hans sida hans sista timmar på sjukhuset innan han dog. Sedan dess var Elanor sig aldrig lik mer, hon hade förlorat sitt halva jag, sin själsfrände och vän. Än har hon hand om antikvariatet och än är hennes hår grönt för att hedra sin broder. Men aldrig mer ler hon, nej hon hade förlorat livslusten. Övrigt: "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 10 maj, 2015 22:46
Detta inlägg ändrades senast 2015-05-12 kl. 22:07
|
|
Fellrendión
Elev |
10 maj, 2015 22:47 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen