Robinson 2015 tråden
Forum > Off Topic > Robinson 2015 tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Savi
Elev |
Sorry om det redan finns en tråd, tyckte jag letade igenom allt men hittade ingen haha!
Men alltså Robinson! Jag är så lycklig. Tycker det här med "Love edition" är lite små fjantigt men jag har alltid älskat Robinson så jag är ändå typ lycklig. Sitter och tittar på alla avsnitt nu för jag har helt missat att det går. Jag förstår dock inte riktigt vad tjejerna har emot Melissa? Liksom jag tycker hon verkar vara en supertrevlig tjej med bra kunskap, varför ha ut henne?
11 apr, 2015 10:55 |
|
Luna Chang
Elev |
Skrivet av Luna Chang: Jag tror grejen är den att Melissa beter sig som att hon är den enda som har någon form av erfarenhet och agerar som att hon blir "stolt" när de andra klarar något. Hon "håller sig undan" för att hon vill att de ska lära sig så jag tror mest bara att det är irritation på hennes attityd som har skapat allt detta Jag TROR att det här är åtminstone en del av anledningen ^^ (För att förtydliga så betyder inte detta att jag har något emot henne, har bara en väldigt skeptisk familj) På en lite gladare not så jag jag väldigt glad att Robinson är tillbaka, jag och mamma pratade om hur länge det varit borta typ en vecka före vi fick reda på att det skulle komma en n säsong nu så Hej 11 apr, 2015 11:10 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Jag behöver verkligen den här tråden.
Sitter bakom kuddar när jag ser avsnittet. Ibland kastar jag kuddar i frustration, men så snart det kommer till det hela date'andet så vill jag gömma mig. SÅ FJANTIGT! Det är inte fjantigt om det faktiskt blir ett eller annat par och kärlek uppstår. Men hela konceptet att man skall döma andras utseenden, kommentera utefter diverse normer som finns i samhället (vad säger det om våra normer som tittare, däribland (troligtvis majoriteten) UNGA tittare, suger in?). Och heeey, detta koncept hade kanske gjort sig bättre för 20år sedan men idag när hbtq är högt på tapeten... ÄR DET RIMLIGT MED DETTA HETEROSEXUELLA INSLAG?! Vad skulle hända om två av samma kön fann tycke för varandra och helt enkelt gick emot spelreglerna? Två brudar som vinner liksom? Och jag har varit så jävla arg på hur tjejerna behandlar Melissa. Och på TV4 som filmar grabbarna när dessa pysslar med fiskenät och klagar på bristen på mat, medan man hos tjejerna enbart fokuserat på kemin i gruppen. Allvarligt talat? Hur tröttna är tjejerna? Hur hungriga är de? Det nämns ju inte medan killarna klagat i flera dygn. "Vi måste fokusera på mobbingen av Melissa", som är befogad... VAR, NÄR, HUR? För att hon är sig själv och råkar "sticka folk i ögonen" för att hon är positiv, inte behöver ta ledarroll - men som gärna finns med i arbetet, inte behöver umgås 24/7, är söt (supermegadundersöt!), och går enklare ihop med killar än tjejer (inte konstigt med tanke på övriga brudars attityd hittills). Jisses. Kan bara tänka mig allt snack bakom ryggen, kastande blickar, hånande blickar som tjejerna utstrålar utanför kameratiden i TVn. Fan. Jag är ju förbannad. Hahahah gaaaah! GAH! UPDATE: Jennifer är ju en som är mest "tissel-tassel-slängmobbingblickar"-typen. ![]() URSÄKTA?!?! .......... ALLTSÅ. FAAAAN VILKEN VECKA!!! Hahaha Denice må vara skitcool, skitsnygg och "verkar ju vara den starkaste". Ursäkta mig men NÄR har hon visat sig vara starkast? Jag läser blogginlägg osv. från deltagarna nu på sidan av och tycker väl att hon är okej som person, men det finns så himla många andra som är värdiga en finalplats. Melissa har lyckats med amuletter efter amuletter, håller humöret uppe, och grymt duktig. VARFÖR tänker man "sist in, först ut" om man vet med sig att man kan få deltagaren i sitt par - och därmed bli starkare mot slutet? Tänket att man vill ha Denice över Malin är ju helt absurt... Så himla grinigt att Richard åkte hem före Denice asså, tusan också! Och jag är sjuuuukt lack på att Pontus blev utröstad och sedan förlorade mot SID från Ice Age aka Robin. FUCK. Kan Richard vinna över Robin nu? Nellie är superskön, men varför skall hon vara med den mest ovärdiga robinsondeltagaren någonsin? Sjukt. Sjukt. Sjukt. Sjukt. OMG. PONTUS IS BACK! Sorry Richard och Melissa, men jag är riktigt superglad. Jag måste sova. Eller göra något annat. Andas. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 15 apr, 2015 16:41 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen