Rollspel med 9 3/4
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rollspel med 9 3/4
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ella01
Elev |
Primrose Granger
Min idé är att vi vaknar upp på jorden och att allt typ är förstört och då är vårar uppdrag att rädda världen. Det skulle kunna vara att t ex alla vuxna försvinner och vi behöver skydd från andra gäng så skapar vi en "grupp" som vi försöker överleva med. En överlevnadsroll alltså Mall: Namn: Rebecka Efternamn: Jones Ålder: 14? Utseende: Långt brunt hår gröna ögon lång smal. Namn: Jerina Efternamn: Cartwright Ålder: 15 Utseende: Mörkt hår, lockigt & ganska långt. Bruna ögon, medellång. Personlighet: Utåtriktad, glad, rolig. Blir lätt irriterad och tycker inte om att bli förnedrad framför andra. Hon gillar att läsa och är hyfsat smart lite mittemellan. Hennes bästa gren är att skissa och måla. Hon är även snabb. ✩✩✩ 2 apr, 2015 18:39
Detta inlägg ändrades senast 2015-05-19 kl. 21:26
|
|
Borttagen
|
Bra!
2 apr, 2015 18:39 |
|
Borttagen
|
Hahaha! Har glömt bort vad vi ska rolla om
19 maj, 2015 17:05 |
|
Ella01
Elev |
Skrev en ny idé där uppe ^^
✩✩✩ 19 maj, 2015 17:05 |
|
Borttagen
|
Okej.
Ska vi göra mall? 19 maj, 2015 17:07 |
|
Ella01
Elev |
Ja men vi är typ vanliga människor då som inte känner varandra. Kan vi börja nu direkt efter mallen?
Jag tycker bara att vi har en karaktär var men att det kan komma in flera som vi båda kan styra Namn: Efternamn: Ålder: Utseende: (NÅGOT MER?) ✩✩✩ 19 maj, 2015 17:10 |
|
Borttagen
|
Namn: Rebecka
Efternamn: Jones Ålder: 14? Utseende: Långt brunt hår gröna ögon lång smal. Jag ska äta mat snart men hinner i alla fall börja 19 maj, 2015 17:13 |
|
Ella01
Elev |
Namn: Jerina
Efternamn: Cartwright Ålder: 14 Utseende: Mörkt hår, lockigt & ganska långt. Bruna ögon, medellång. Personlighet: Utåtriktad, glad, rolig. Blir lätt irriterad och tycker inte om att bli förnedrad framför andra. Hon gillar att läsa och är hyfsat smart lite mittemellan. Hennes bästa gren är att skissa och måla. Hon är även snabb. Vill du börja? [LÄGG TILL PERSONLIGHET] ✩✩✩ 19 maj, 2015 17:17 |
|
Borttagen
|
(Okej personlighet rollas)
Jag skakar när jag sakta reser mig upp och tittar mig omkring. Förstört. Allt är förstört. Husen har fallit ihop och allt ser ut som en ända stor soptipp. Jag går nervöst fram. Det är hemma, det är jorden. En tår sipprar sakta ner för min kind. 19 maj, 2015 17:20 |
|
Ella01
Elev |
DET KAN VÄLL TYP HA VARIT KRIG ELLER NÅGOT LIKNANDE?
Jag ruskar mig själv till liv och ser mig om. Allt är borta, det vita tegelhuset som annars brukar lysa upp gatan är borta. Det ligger i en stor hög. Överallt finns det människor, döda. Det är då jag upptäcker det, det är bara vuxna som ligger ner på marken. När jag reser mig upp ser jag några barn gråtandes springa iväg runt hörnet. Jag reser mig upp och knyter min hand samtidigt som en tår pressar sig genom och droppar ner för kinden. Jag tar mig i kragen och torkar bort tårarna. Jag måste överleva, tänka på min egen överlevnad. Jag springer till det vita huset och gräver fram allt nödvändigt jag kan hitta. En smutsbrun väska i läder som jag fyller med det jag hittar. Inte mycket mat men kanske kan det räcka några dagar. Jag ser mig över axeln och upptäcker ett gäng som samlats på gatan. De har upptäckt mig och kommer närmare. Jag sliter åt mig en portmonnä som jag hoppas innehåller pengar. Sedan springer jag allt jag har. [Primrose Granger din tur] ✩✩✩ 19 maj, 2015 17:27 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen