Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

"Det är ditt fel!"

Forum > Off Topic > "Det är ditt fel!"

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Hej! Just nu är jag typ supersupersuperarg. Jo, det var så att natten mellan förrgår och igår sov jag i en skolsal för jag skulle åka KortVasan. I det klassrummet fanns det något papper på väggen där det stod "Det är ditt val!", och under stod det negativa och positiva val. Jag tänkte att det var helt vanligt som "jag struntar i skolan" på negativa val och "jag är en bra kompis" på positiva val etc. Det var det också, ända till dess att jag läste längst ner på negativa val. Där stod det "jag mår dåligt" och "jag är ett offer". Och när jag såg det blev jag bara helt XSDHDDFKFLDODDJ.

Så de menar alltså att det är ens eget val att man mår dåligt! Att man väljer att vara ett offer! Det gör man ta mig sjutton inte! Man väljer inte att vara mobbad, ingen vill vara det! Man får inte en depression för att man tycker att det är så fruktansvärt roligt, utan det är något som kommer även om man inte vill. Alltså väljer man inte det och då kan man ju ta mig sjutton inte skriva med det på en lista med negativa val. Det enda man skulle kunna göra för att inte vara ett offer är att ändra på sig så att de inte har någon bra anledning att trycka ner en, men det ska man inte behöva göra!

Jag fattar inte hur de har fått för sig att man väljer att må dåligt och att vara ett offer, för jag kan säga att det är det ingen som gör! Ingen!

Det är lika idiotiskt som när Anna Hagwall fick för sig att det var kvinnans ansvar att ta sig ur ett jobbigt förhållande!

Och ja, jag vet att det är rörigt och att ingen kommer läsa och allt sådant, men jag ville bara få ur mig min ilska!

Om det skulle vara så att det blir någon som mot all förmodan läser det här och känner att tråden bör ha någon nytta, så kan det väl vara någon tråd där man diskuterar sådana här saker.

28 feb, 2015 00:41

xXHalfbloodPrincessXx
Elev

Avatar


Så du är ett offer för skolan?
Kanske ett dåligt ordval av läraren?

Till och med jag som är 20 sitter och kliar på huvudet åt denna uppgift. Hur kan man ha valt att vara offer?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fc781df05ffec19a61bacff725bafd76e%2F918de0ab59f50056-dc%2Fs500x750%2Ff31f8f0d522fa9399a710e53e55b13330a8b8a67.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fwww.sheknows.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F08%2Ftumblr_lk6fwnan7y1qaeet6o1_400_iid25z.gif

28 feb, 2015 11:42

Borttagen

Avatar


Skrivet av xXHalfbloodPrincessXx:
Så du är ett offer för skolan?
Kanske ett dåligt ordval av läraren?

Till och med jag som är 20 sitter och kliar på huvudet åt denna uppgift. Hur kan man ha valt att vara offer?

Man undrar ju verkligen hur de som har gjort materialet tänker när de skriver att de som mår dåligt eller blir mobbade har valt det själva.

28 feb, 2015 11:45

illusionofcool
Elev

Avatar


Det är hemskt!!!!! Man väljer inte att bli ett offer, man väljer inte om man ska bli deprimerad. Man väljer inte om någon ska mobba en. Man väljer inte hur man ser ut och ingen borde mobba någon alls. Jag, ARGHHHHH!!! Det är så dumt!!!

(För övrig info så hittade jag världens bästa citat på Metro nyheter, ja den länken som man kom till om man klickade på Anna Hagwall. Av någon Annica Gustavsson.

Har de i SD en slags tävling om vem som är mest korkad och vem som kommer med dagens dummaste uttalande!?

...)

"It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing."

8 mar, 2015 02:48

Borttagen

Avatar


jamen visst var det jag som "valde" att bli mobbad av hela skolan, bli kallad liten, svag, tjock, försvarslös och allt. och att för ett halvår sen bli dumpad av min "bästa vän" ja det var också mitt "val".

Jag blir också irriterad! det enda jag valt är att inte lita på så många längre, men anledningen till att jag inte gör det är ju inte mitt fel. finns så otroligt många falska och opålitliga idioter där ute!

8 mar, 2015 17:41

Forum > Off Topic > "Det är ditt fel!"

Du får inte svara på den här tråden.