Back in Time
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Back in Time
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Alice Weasley
Elev |
Här är tråden Kim Potter & Pinkie Pie ( jag vet namnet suger...)
Handling: Spoiler: Tryck här för att visa! Mall: Spoiler: Tryck här för att visa! Btw Genny1 Ville kanske vara med är det okej? Mallar Spoiler: Tryck här för att visa!
27 feb, 2015 08:33
Detta inlägg ändrades senast 2015-02-28 kl. 20:02
|
|
Kim Potter
Elev |
27 feb, 2015 16:27 |
|
Pinkie Pie
Elev |
Namn: Amanda Ledin
Ålder: 17 år (andra året på gymnasiet) Utseende: ![]() Klädstil: Oftast jeans som inte är jättetajta utan rätt så utöjda och bekväma, de flesta av hennes jeans har hål här och var pågrund av slitage. Om hon inte har jeans så har hon mjukisbyxor. Till de så har på vintern stora stickade tröjor som är varma och på sommaren så har hon antingen tunna stickade tröjor eller någon t-shirt med tryck. På hennes fötter har hon oftast ett par vita slitna converse. Personlighet: Har svårt att lita på folk och är extremt blyg när man först träffar henne. Men med sina närmaste vänner så kan hon var sig själv och prata på hur mycket som helst utan problem. När hon väl litar på folk så kan hon lära känna dom och så men de kan dröja innan hon verkligen lita på folk. Hon läser mycket böcker, både romaner och fakta böcker. Familj: Mamma, pappa, lillasyster Josefin (14år) och katten Kokos. Är bra på/bra sidor: Är kvick tänkt/smart, har svårt att bli arg och är pålitlig (ljuger inte). Är dålig på/dåliga sidor: Har svårt att prata med folk som hon inte känner/tycker om/litar på, är blyg och har svårt att visa känslor inför folk. Bakgrund: Det är inte så mycket att berätta om hennes bakrund: hon växte upp med föräldrar som älskade henne och när hon var runt tre, fyra år så kom hennes lilla syster Josefin. Familjen åkte utomlands eller till landställe på somrarna och på vintrarna lekte dom hemma. Dom hade aldrig ont om pengar men inte häller överdrivet mycket pengar. Deras mamma Elisabeth jobbade som jurist och deras pappa Stefan jobbade som tandläkare. Vapen: Hon har inget vapen men kan kampsport, hon har gått på thai boxning i ett par år och är därför väldigt stark och vet hur hon försvarar sig och hur man skadar andra. Hon tycker dock inte om att skada och gör det bara för att försvara sig, annars vet hon inte hur hon hanterar vapen som knivar och pistoler men har lätt för att lära så det kan hon nog lära sig snabbt om det skulle behövas. Övrigt: Hon är bisexuell
28 feb, 2015 15:13
Detta inlägg ändrades senast 2015-02-28 kl. 17:11
|
|
Kim Potter
Elev |
Namn: Karen Wolf-Flein
Ålder: 17 (1 året på gymnasiumet) Utseende: (Men mänsklig då xDD)Klädstil: En blandning mellan lolita och en touch av "nerdy". Personlighet: Tillbaka dragen, blyg, lojal, snäll, har mycket medkänsla, försöker alltid se det bästa i människor. Resten rollas I guess x) Familj: En äldre syster vid namn Sofie, tvillingsbröder (alltså, hon har två syskon och de är tvillingar, men hon har ingen tvilling c: ) och en mamma & pappa som är skilda. Är bra på/bra sidor: Kan sätta sig i andras situation så hon har lätt att känna med personen och förlåta. Hon är ganska smart, duktig på att virka, sy, sticka etc. och eftersom hennes mamma är sjuksköterska ett och annat om sjukvård. Är dålig på/dåliga sidor: Hon är ingen typ som slåss, hatar faktiskt att göra andra illa så därför går det inte så bra för henne när de förs till andra världskriget... Hon är blyg och kan kanske verka lite awkward och kylig när du först möter henne, fast hon egentligen är snäll och inte menar att förolämpa dig. Hon är inte en sporttyp, så hon har varken mycket muskler och kan inte springa långt och länge. Bakgrund: Hon har länge känt att hon stått i skuggan av hennes perfekta syster, som alltid var mest omtyckt och begåvad på allt, fast Karen hade bättre betyg glömdes hon bort. När hon var liten hade hon en bra relation med de två yngre syskonen (Markus och John, tvillingarna) men nu är det lite kyligt emellan dem. Karen tog det hårdast av syskonen när föräldrarna separerade, det hjälpte inte att hon sedan blev utfryst i klassen. Vapen: Hon har med sig sin ryggsäck där hon har första-hjälpen-kittet då hon inte slåss, men hon har en liten pistol som försvar, ja det och en fickkniv som hon använder när hon skär av en remsa bandage. Övrigt: - Haha, lite små depprimerande mall xD
28 feb, 2015 15:22 |
|
Alice Weasley
Elev |
28 feb, 2015 20:03 |
|
Pinkie Pie
Elev |
28 feb, 2015 20:28 |
|
Alice Weasley
Elev |
28 feb, 2015 20:30 |
|
Kim Potter
Elev |
Jag kan börja c:
- Karen ~ Hjärtat slår fort och nervöst, inte för att provet är svårt - nej, det är faktiskt busenkelt. Det är blickarna som kastas på mig som får mina händer att darra. Det är Claires blickar som bränner mest. Hon sitter troget bredvid Vicky, som regerat över skolan sedan sjätteklass. En gång i tiden brukade vi vara kompisar, Claire och jag. Men så fort Vicky vinkade sprang hon efter henne som en liten hundvalp. Jag suckar lätt och tittar upp från pappret upp i väggen. Den är vit med en liten nyans av gul, så att rummet ska få värme, men det känns alltid lika kallt. Jag sneglar mot personen som sitter bredvid mig, Kevin. Hans svarta snedlugg går ner framför de gråa ögonen som han har riktade mot uppgift 25. Smartast hade väl varit att bli kompis med honom, då han också är lite utstött. Men jag är alldeles för blyg för att prata med honom, jag kan knappt svara när han frågar efter en pennvässare. "Fem minuter kvar", upplyser herr. Jonsson och tittar upp från sin bok. Jag reser mig upp och lämnar provlappen på hans kateder, som jag egentligen var klar för flera minuter sedan. "Får ja--jag gå på toaletten?", mumlar jag och han nickar slött så att hans glasögon trillar ner ner en liten bit nerför näsryggen. Efter att ha sköljt ansiktet några gånger öppnar jag dörren och stiger ut ur toaletten. Jag vet inte varför, men plötsligt känner jag en liten adrenalinkick och jag börjar småspringa i de tomma korridorerna och nerför ett par trappor, tills jag slutligen står framför källardörren. Varför kom jag hit? Men det är så otroligt frestande att öppna dörren, så jag trycker försiktigt ner handtaget... (Förlåt om det blev lite långt :3) Btw, kan jag byta Karens årskurs till andra året, då ni också går där? cx
28 feb, 2015 22:14 |
|
Alice Weasley
Elev |
( visst
Annie~ Jag tittar nervöst på sekundvisaren som idag verkar ha fått för sig att går lite extra snabbt bara för att förstöra för mig. Jag kollar ner på pappret igen och börjar lite tafatt skriva ett svar på 14 b. Jag vill inte kugga jag vill inte kugga jag FÅR inte kugga ekar i huvudet. Själva provet är nog inte särskilt svårt i sig men tidsstressen gör så att min hjärna slutar funka. " Fem minuter kvar." Konstaterar Herr Jonsson Karen går fram till katedern och hon mumlar något till hon sen går hon ut. Jag smyger efter. Inte för att jag vet varför men något säger till mig att precis dit hon ska jag också just nu. Jag stoppar ner min sönderbitna penna i fickan och följer efter Karen ut ur klassrummet. Hon går in på toan men jag vänder och springer med lätta steg ner för källartrappan. Mina händer darrar när jag trycker ner handtaget och försvinner in i källarens dunkel.
1 mar, 2015 08:42 |
|
Pinkie Pie
Elev |
Amanda~
Jag märker att både Karen och Annie bara gick ut ur klassrummet innan provet var klart, Karen var säkert redan klar men jag är lite osäker på om Annie var klar med sitt prov. Jag har suttit och dagdrömt under delar av provet men jag har är nästan klar med det, bara två frågor kvar på pappet. Jag ser snabbt upp samtidigt som Herr Jonsson talar om för oss att det är bara fem minuter kvar. Jag blir frestad att gå efter Karen och Annie, men jag säger åt mig själv att motstå frestelsen och sitta kvar tills provet är slut. Det är lite konstigt att vi tre inte har umgåtts någonting för jag skulle tro att vi är ganska lika. Min bästa vän Matias sitter bredvid mig och kämpade med provet och hans ansträngningar påminner mig om att jag inte har gjort klart provet. Min blick åker ner i papperna igen och hjärnan börjar jobba, jag har aldrig varit varken bra eller dålig på matte utan har varit sådär lagom bra. Jag förstår de mesta men behöver kämpa med en del också. Precis när jag skrev klart sista frågan så säger Herr Jonsson att tiden är slut och att vi måste lämna in våra papper på katedern i en prydlig hög. Jag klottrar snabbt ner mitt namn på pappret och reser mig upp för att gå. Eftersom att alla knuffas så står jag vid min plats tills alla gått för bi. Jag går och lägger provet på de andra papperna på katedern. Den bryr jag mig inte om att folk knuffas utan små springer mot dörren och ut i korridoren, jag säger inte ens något till Matias utan bara går mot skolans källare. Jag vet inte varför jag nu går ner för källartrappen men jag slutar inte gå utan går hela vägen ner och öppnar dörren.
1 mar, 2015 12:01 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen