Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Tips på maträtt (fläskfilé)

Forum > Off Topic > Tips på maträtt (fläskfilé)

Användare Inlägg
themarauder
Lärare

Avatar


Såg att det var billigt med fläskfilé på Coop nu i veckan, så tänkte att jag kunde passa på att göra något med fläskfilé, men jag har ingen fantasi! Tips? =)

=) - just like themarauder

24 feb, 2015 23:41

Borttagen

Avatar


Smördegsinbakad? Går att ha en massa kul till det.
Annars är ju bacon och ost klassiker att ha på, runt eller till kött.
Försök experimentera med tillagningssättet, om du brukar steka det så kör i ugn istället. Gör en gryta?
Finns så otroligt mycket att göra med fläskfilé.

24 feb, 2015 23:51

Dream
Elev

Avatar


Jag tycker att det är gott att steka fläskfilé och göra en sås med rosmarin. Rosmarin gör verkligen det lilla extra imo! (du kan ju googla recept på en sås med rosmarin) Har dock ingen koll på prisnivån.. :s Men om det är för dyrt funkar ju bearnaise också!
Till det antingen klyftpotatis eller pommes frites. En god sallad och om du vill satsa stort; halloumi!

Mitt lilla basic tips. :3

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2Fee9cab6f5e9b5ec7665546f0efa1933d%2Ftumblr_inline_oi71haWEQ21uzopwm_500.gif

24 feb, 2015 23:53

EmahS
Elev

Avatar


I ugn funkar ju alltid gott!
Tillsammans med klyftpotatis! Mycket, MYCKET billigare än typ fryst potatis i alla dess former, och superlätt att göra. Eller bara ta hyfsat stora potatis, dela på längden, pensla med olivolja och krydda med lite salt o vitlök och in i ugnen.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_me286fYtEh1ruzvefo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m7oekvYHbC1rc1gvjo3_r1_500.gif

25 feb, 2015 07:10

Li
Biträdande rektor

Avatar


Fläskfilé wok

without something there is no nothing

25 feb, 2015 10:25

themarauder
Lärare

Avatar


Åh, allting låter sjukt gott!! Beslutsångest..
Vi får se vad som blir lättast att ha med sig i en matlåda! =)

=) - just like themarauder

25 feb, 2015 13:59

Minidjuret
Elev

Avatar


Innan jag slutade äta kött älskade jag Valborgsmässogryta, det är både fläskfilé och köttfärs i dock.
Det är en gryta med bland annat curry, lök, yoghurt, lagerblad och kardemumma. Smakar fantastiskt serverat med ris, banan och jordnötter!
Går snabbt att googla fram ett bra recept om det låter intressant

25 feb, 2015 14:29

Forum > Off Topic > Tips på maträtt (fläskfilé)

Du får inte svara på den här tråden.