Prs OzzyStar2 & Ella01
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs OzzyStar2 & Ella01
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ella01
Elev |
Här är tråden OzzyStar2! Skapar du eller jag mallar?
✩✩✩ 4 feb, 2015 10:59 |
|
Borttagen
|
Jag kan (om du inte absolut vill)
4 feb, 2015 15:48 |
|
Ella01
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag kan (om du inte absolut vill) Spelar ingen roll men har inte möjlighet att göra det nu så om du har tid så kan du göra det. ✩✩✩ 4 feb, 2015 16:37 |
|
Borttagen
|
Here they come then!
Namn: Kön: Personlighet: Patronus: Animagus: Metamorfmagus: Trollstav: Familj: Blodstatus: Övrigt: Ska vi ha en/flera karaktärer, och om flera, hur många? PS. Det där med trollstav tog jag bara för att, hade ingen som helst anledning... menar kärna, träslag och längd. 4 feb, 2015 16:48 |
|
Ella01
Elev |
OzzyStar2 jätte bra! Jag vill helst ha en karaktär men om du vill kör vi på flera. Men det bli lite svårt att "sköta" enligt mig. Ska vi börja från det att man får brevet eller resan till Hogwarts? Ungefär hur långa inlägg skriver du? En mening? Flera? Om det är OK för dig vill jag gärna att vi skriver mer än ett ord och kanske mer än en mening också. Vad tycker du?
Ps. Ska fylla i mallen snart.. ✩✩✩ 4 feb, 2015 17:11 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ella01: OzzyStar2 jätte bra! Jag vill helst ha en karaktär men om du vill kör vi på flera. Men det bli lite svårt att "sköta" enligt mig. Ska vi börja från det att man får brevet eller resan till Hogwarts? Ungefär hur långa inlägg skriver du? En mening? Flera? Om det är OK för dig vill jag gärna att vi skriver mer än ett ord och kanske mer än en mening också. Vad tycker du? Ps. Ska fylla i mallen snart.. Jag brukar skriva inlägg på MINST två meningar, oftast lite längre. Jag tkr det känns lite roligare om inläggen innehåller lite miljöbeskrivningar, känslor etc. Hur tkr du? PS. Kmr nog ta två karaktärer. 4 feb, 2015 17:24 |
|
Ella01
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ella01: OzzyStar2 jätte bra! Jag vill helst ha en karaktär men om du vill kör vi på flera. Men det bli lite svårt att "sköta" enligt mig. Ska vi börja från det att man får brevet eller resan till Hogwarts? Ungefär hur långa inlägg skriver du? En mening? Flera? Om det är OK för dig vill jag gärna att vi skriver mer än ett ord och kanske mer än en mening också. Vad tycker du? Ps. Ska fylla i mallen snart.. Jag brukar skriva inlägg på MINST två meningar, oftast lite längre. Jag tkr det känns lite roligare om inläggen innehåller lite miljöbeskrivningar, känslor etc. Hur tkr du? PS. Kmr nog ta två karaktärer. Okej! Tycker att det du sa om miljöbeskrivningar, känslor osv var väldigt bra. Men om du har två karaktärer kanske jag också har det fast jag rollar mer med den ena. Ska göra mall nu så kanske vi kan börja snart ✩✩✩ 4 feb, 2015 17:37 |
|
Borttagen
|
Du behöver inte ha två om du inte vill, det är bara det att jag oftast har fler än en och känner mig tryggast så
Oops, glömde elevhem och utseende i mallen... Här kmr mina mallar Namn: Thomas Frost Kön: Pojke Personlighet: Glad, modig, utåtriktad, lojal mot familj och vänner, nyfiken Elevhem: Gryffindor Patronus: Rödhakesångare Animagus: Ja, en rödhakesångare Metamorfmagus: Nej Utseende: Eldrött hår, kastanjebruna ögon Trollstav: !5½ tum rönn, fågel fenix-fjäder som kärna Familj: Mamma (häxa, Gryffindor), pappa (mugglare), faster (mugglare), storasyster (13 år, Gryffindor, kmr kanske vara henne, beror på vad du tkr Ella) Blodstatus: Halvblod Övrigt: --- Namn: Kimera "Kim" Sarah Murray Kön: Flicka Personlighet: Ambitiös, smart, bra på att vända situationer till sin fördel, snäll, blyg Elevhem: Slytherin Patronus: Varg Animagus: Nej Metamorfmagus: Nej Utseende: Svart ögon, svart midjelångt hår, medelbred, lång Trollstav: 13¾ tum ek, drakhjärtesträng som kärna Familj: Mamma (Slytherin), pappa (Slytherin), lillasyster (9 år) och två storasystrar (19 och 21, båda i Slytherin) Blodstatus: Renblodig Övrigt: Är en varulv 5 feb, 2015 07:08 |
|
Ella01
Elev |
Så nu är jag klar... Vill du börja eller ska jag?
Namn:Lena Ewing Kön: Flicka Ålder: 11 år Personlighet: Snäll, blyg, smart, smidig Patronus: Kolibri i klara eldfärger Animagus:- Metamorfmagus:- Trollstav: 13 tum rosenträ med fenixfjäder som kärna Utseende: Gröna ögon, rödbrunt hår, spetsig haka, liten mun, liten näsa. Lite fräknar på sommaren. Klär sig oftast i mörka kläder. Familj:Mamma Blodstatus: Halvblod Övrigt: Rollas Namn: Charlotte “Charlie” Smith Kön: Flicka Ålder: 11 år Personlighet: Modig, tuff, ilsken, smart, rolig Patronus: Räv Animagus: Metamorfmagus: Ja, kan ändra ögon färg Trollstav: 16 tum slånbuske och enhörningshår som kärna Utseende: Is blåa ögon (kan skifta färg) , svart rusigt kort hår. Familj: Pappa (Slytherin), mamma (Slytherin), bror Jacob (9 år) Blodstatus: Renblodig Övrigt: Vill bli kallad Charlie ✩✩✩ 5 feb, 2015 12:03 |
|
Borttagen
|
Du kan börja. Ska jag vara Thomas storasyster eler inte? Du får välja.
Glömde det, men Kimeras patronus är en Europeisk varg (sån som i Sverige) 5 feb, 2015 16:20 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen