Frukost-tråden
Forum > Off Topic > Frukost-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
themarauder
Lärare |
Godmorgon mugglisar!! =)
En tråd man ska skriva i när man ska äta frukost, när man tänker på frukost, när man äter frukost, om man inte tycker om frukost, om man älskar frukost, har ätit frukost eller kanske vill ge lite frukosttips... Ja, ni fattar! Allt frukostrelaterat =) Jag har just nu inga frukost tillbehör hemma så får gå till affären när den öppnar. Jag som är lite kräsen hade gärna fått tips på en bra frukost som både smakar bra, men ändå är "nyttig"/"energirik". ![]() =) - just like themarauder 21 jan, 2015 05:21 |
|
Hängslebyxor
Elev |
nemen vilket sammanträffande, själv äter jag också frukost
Nyttiga grejor som är goda: Fullkorns bröd med mosad avocado Havregurt med banan och hemmagjord müsli Hemmagjord müsli i allmänhet Banan pankakor (2 ägg till 1 medelstor banan och bara mixa tillsammans tills du får en smet) "Super gröt" det kanske inte är för alla men jag älskar att äta det på vardagar när jag inte har så mycket tid Just nu så sitter jag och mumsar på lite banan pankakor, rekomenderar även att söka på youtube efter nyttig frukost, vissa av dem är vad amerikaner skulle kalla "nyttigt" men många är rätt så goda ![]() ![]()
21 jan, 2015 08:17 |
|
MalinMorot
Elev |
Min standardfrukost är havregrynsgröt med kanel och kardemumma, frön och lite sylt. När jag vill göra det lite lyxigare brukar jag krydda med lite ingefära, nejlika, och kanel och kardemumma, sen äter jag det med skivat äpple och lite honung.
Idag blir det dock rostat bröd med äggröra, skivad avokado och sriracha! 21 jan, 2015 08:36 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Pga känslig mage måste jag vara försiktig med vad jag äter till frukost och hur mycket. Jag brukar ta lite naturell yoghurt och eventuellt en macka, det brukar funka. ^^
21 jan, 2015 09:15 |
|
Borttagen
|
Själv åt jag keso med hallon idag och lite müsli, yum!
Måste dock hitta något annat enkelt och proteinrikt om jag ska sluta med mejeriprodukter. 21 jan, 2015 10:48 |
|
Borttagen
|
Bästa frukosten:
- hembakat bröd med kikärtsröra, citron, gurka och citronpeppar - hembakat bröd med hackade/mosade oliver, soltorkade tomater, vitlök, olivolja Till te är mandelmjölk jättegott! Brödet kan man ju göra hur nyttigt eller onyttigt man vill, jag brukar göra morotsbröd. Helt veganskt! 21 jan, 2015 11:12 |
|
Borttagen
|
Jag brukar för det mesta bara hälla i mig lite müsli och A-fil men ibland vill jag ha något lätt men matigt. En macka med stekt ägg! Det går snabbt, är lätt att göra och man blir mätt. Kanske inte världens nyttigaste, men det är stabilt. ^^
Jag kan inte få ägg bra när jag kokar dem, har man svårt för att koka men vill ha ägg så är det också bra. :p 21 jan, 2015 11:17 |
|
Ellociraptor
Elev |
JAG ÄLSKAR FRUKOST. Vissa människor skippar frukost om de vaknar sent och käkar lunch istället, jag skippar oftast lunchen för att äta frukost.
Nu ska jag faktiskt gå och njuta av dagens frukost, mmmm. Äter en eller två knäckemackor (beror lite på när jag tänkte äta nästa gång), ett glas apelsinjuice, en skål jordgubbsfil med flingor och kaffe förstås. Mmmmm, frukost. ![]() 21 jan, 2015 11:30 |
|
Archarec
Elev |
Haha, jag äter frukost precis just nu! ;D Mackor med ost. Det är ungefär så komplicerade mina frukostar brukar vara. Mackor eller flingor, eller rostat bröd ibland. Förstår inte alla hurtiga människor som orkar göra mer än så. Sen så gör mat mig i och för sig oftast spyfärdig på morgonen ("morgonen" säger jag när klockan är halv 12...) så det spelar väl också in.
21 jan, 2015 11:33 |
|
Trädkatten
Elev |
Idag åt jag två rostade mackor och apelsin juice till frukost men bara ett litet tag efteråt så kräktes jag upp dem. Jag är sjuk och har jätte ont i magen så det är därför. Sedan så åt jag en billy-pizza. Men jag känner mig jätte hungrig fast så fort jag äter något så är det som att det bara kommer ut igen. Och vi ska nog inte prata om hur det kommer ut.
Jag brukar inte direkt ha någon stor prinsess-frukost eftersom att det tar alldeles för lång tid och jag måste till skolan så det skulle nog bli lite bråttom. Jag brukar mest bara äta mackor eller flingor, och ett glas juice eller vatten. Men på helgerna så kan vi göra/äta äggröra, hembakat bröd, pannkakor och mosad avokado på mackor är så gott btw.. o.o Men vi äter också "vanlig" frukost på helgerna.
21 jan, 2015 12:11 |
Du får inte svara på den här tråden.













Mugglarportalen